Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 5:37



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zoektocht Cayman S / (Boxter S?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Of dus toch een 911 (996 mk1). Dan heb je de lijn, om het over lijnen te gaan hebben. Vraag een kind een sportwagen te tekenen en er komt behoorlijk vaak een 911 lijn uit.. Allemaal persoonlijk natuurlijk.

Succes met de overwegingen!


19 okt 2020 11:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Sja, een 996, dan moet ik toch een afweging gaan maken.
-de lijnen van een Cayman vind ik mooier
-de 911 is wel de "oer" Porsche vind ik. Daar had ik een poster van.
-Cayman is snel een jaar of 7 nieuwer voor het geld
-Cayman rijd stiekem toch beter (van wat ik lees en overal om me heen hoor)

Voor en nadelen.. het is afwegen, en dan kies ik toch de Cayman. Ik heb bij een 911 (voor het geld wat ik wil uitgeven) het gevoel dat ik echt aan de bodem van de onderkant van de markt moet gaan zoeken, terwijl dat een Cayman gewoon een stuk betaalbaarder is. Maar wel wat lastiger te vinden.


19 okt 2020 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Jouw geld, jouw beslissing:). Als jij de lijn van een Cayman mooi vindt, zeker doen! Succes nogmaals, de zoektocht is ook al mooi


19 okt 2020 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Rij in beiden (911 en Cayman) binnen je budget en je weet heel snel zeker wat je definitieve keuze is!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


24 okt 2020 17:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Dat klinkt alsof je al weet wat iemand dan zou kiezen :) heb je zelf ook voor de keuze gestaan?


24 okt 2020 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
als je de cayman mooier vind en beter vind rijden, dan zou ik er gewoon voor gaan.
_________________________________________
vroem vroem.......


26 okt 2020 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Rhazzie schreef:
Dat klinkt alsof je al weet wat iemand dan zou kiezen :) heb je zelf ook voor de keuze gestaan?

Ik kan uiteraard niet voor mbembe spreken, maar aangezien er vrij veel verschil is kom je er snel genoeg achter wat beter bij je voorkeuren past. Ik weet niet of de vergelijking je verder helpt, maar misschien kan je het zien het als pizza en pasta. Er zijn genoeg overeenkomsten te verzinnen en het is allebei lekker, maar toch is het heel anders. Ik denk dat de meeste Cayman rijders net als ik ook een 996/997 hebben geprobeerd en er toen snel uit waren. En hoewel veel 911 rijders de Cayman misschien niet overwogen, zijn er ook die na het proberen van beide met volle overtuiging voor een 996/997 hebben kozen. Dus helemaal eens met mbembe; gewoon allebei proberen.

Gaaf trouwens, zo'n Abarth! En welkom 8)
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


27 okt 2020 10:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Bedankt voor je toelichting, ik heb enkel nog maar mer een Cayman gereden. En dat reed erg strak en goed, een 996 heb ik nog niet geprobeerd, ik ben bij verschillende autos wezen kijken maar geen een verkoper staat er om te springen om je een proefrit te laten maken, dit snap ik wel ergens. Ik heb er pas 1 996 gevonden die echt aan mijn wensen voldeed. (Maar die werd verkocht in de tussentijd dat ik wat zou horen over mijn inruil)

Ik wil ook niet gaan rijden in een auto die eigenlijk niet is zoals ik wil, niet eerlijk voor mij en ook niet voor de verkoper. Dus ik kan pas een echte keuze maken als ik "de" 996 vind die voldoet :)


27 okt 2020 10:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Ik ben tegen een hele mooie 996 aangelopen, maar er zijn wel wat puntjes.
Zo heeft deze auto de laatste 6 jaar maar 8000 km gereden, dus veel stil gestaan (verwarmd aan de druppellader)
Onderhoud heeft de wagen niet meer gehad deze periode.
Het betreft een 996 uit 1998 (tiptronic) welke 30K geleden (in 2010) een motor revisie heeft gehad waarbij het IMS ook is mee genomen.
De wagen heeft nu een goede 180K weg. Wagen is van binnen en buiten heel erg netjes, en net onder de 20k Euro.
Ik heb ik de wagen gereden, motor klinkt heel gezond, en rijd verder heerlijk.

Ik heb hier een erg dubbel gevoel over..


02 nov 2020 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Als de historie van voor de 8k km bekend is, je hebt een goed gevoel bij de auto en verkoper dan zou je dmv een AKK wat meer zekerheid voor jezelf kunnen verschaffen.

8k km zonder onderhoud vind ik overigens wel lang... dus een grote beurt is het eerste waar je aan zit... kost je ook snel 1500,- als er niks geks gebeurd.
_________________________________________
vroem vroem.......


02 nov 2020 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Rhazzie schreef:
Dat klinkt alsof je al weet wat iemand dan zou kiezen :) heb je zelf ook voor de keuze gestaan?

Jazeker, zowel de 996 (achteraf) en vooraf ook de 997 gereden. Je raadt nooit wat het is geworden :mrgreen:

2 vrienden van mij hebben hun 996 ingeruild voor een Cayman 987..... Verder zeg ik niks :salut:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 nov 2020 20:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Ik heb weer wat gezien:)
Een 996 uit 1998 waar ik komende week ga kijken, ik heb er nog maar enkele foto's van gezien. Maar voor de oriënterende fase voldoende om er eens te gaan kijken. Ik heb een vraagje over de hendels aan de stuurkolom. Links heb je de richtingaanwijzer en rechts ruitenwissers. Dat zijn de enige 2 hendels bij deze auto. Dus geen cruisecontroll (die zou rechts moeten zitten. Maarrr, wat voor functie zou de linkse 2e hendel moeten zijn dan? Boordcomputer?
Kan iemand dat mij vertellen? Alvast dank :)


08 nov 2020 12:47
Profiel
PorscheForum Rookie
986 Boxster S 2001
Bericht Re: Zoektocht Cayman S / (Boxter S?)
Ik denk ook de boordcomputer. Bij de 986 wel in elk geval.


09 nov 2020 19:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.