Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:17



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Even voorstellen,
Ik ben ondernemer in de regio Helmond/Deurne.
Omdat mijn 7% bijtelling plug-in Volvo XC90 nu 5 jaar oud is, heb ik het idee opgevat om een youngtimer 997 aan te schaffen voor dagelijks vervoer.
Dat moet mij toch meer plezier brengen lijkt mij zo, voor familievervoer houd ik dan de Volvo prive er naast.
Ik heb in het verleden wel vaker wat sportievere auto's gehad, zoals een Z4 3.5i en een Opel Speedster als dagelijks vervoer ;-)

Door de Corona zal het begin volgend jaar worden dat het er van komt, maar toch al een beetje aan het zoeken geslagen.
De grootste pret is immers voorpret

Het valt mij op dat veel stuurwielen van 997 bobbels of lijnen vertonen op de airbag.
Is dit een teken dat de airbag is afgegaan of gerepareerd?
Kijk maar eens naar deze 997 bij Koen Exclusief:
Afbeelding
997 bij Koen Exclusief

of deze 997 bij Mobimall:
Afbeelding
997 bij Mobimall

Ben benieuwd of jullie denken dat dit op schade duidt.
En wat mag je eigenlijk verwachten van het leer van een 15 jaar oude auto? Is dat altijd craquelé?
Voor nu blijf ik hier nog lekker wat lezen tot mijn reserves weer afdoende zijn voor de volgende stap.
Maar goede tips zijn uiteraard welkom


07 okt 2020 20:12
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Welkom Hehe,

Dat "naad" die een S vorm hebt en om het logo loopt is gewoon hoe ze de fabriek hebben verlaten. Het komt altijd heel erg naar voren op foto's maar in het echt zie je het nauwelijks. Volgens mij was het functioneel maar misschien ook gewoon een styling dingetje. Maar het duid zeker niet op schade.

Veel plezier met je zoektocht!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 okt 2020 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
En altijd gaan voor dat tweede stuur! Sportstuur was dat, als optie. Dat eerste stuur is veel te groot en gewoon lelijk, maar dat is een mening:).


07 okt 2020 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Citaat:
En wat mag je eigenlijk verwachten van het leer van een 15 jaar oude auto? Is dat altijd craquelé?


Mijn 2005 997 S vorig jaar van de hand gedaan, het leer zag er nog perfect uit, absoluut nog geen slijtplekken (70.000 km) en geen craquelé?

Wat er wel kan gebeuren is de rubberen (en ander) knopjes die lelijk worden (na zoveel jaren) en "slijt/plak" plekken kunnen vertonen. Maar die zijn vervangbaar.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


07 okt 2020 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
mark996 schreef:
En altijd gaan voor dat tweede stuur! Sportstuur was dat, als optie. Dat eerste stuur is veel te groot en gewoon lelijk, maar dat is een mening:).

Wow, wat hebben jullie een actief forum met snelle reacties.

Ik had gedacht dat het verschil in stuurwielen met modeljaar te maken had, maar dit is dus optioneel.
Ben het wel met je eens dat het sportstuur mooier is
Eens kijken of er ergens online nog een folder met opties van de 997 te vinden is.

En misschien is een keer een 997 huren via Snappcar ofzo een goed begin, ik heb nog geen idee of ik een 2 of 4 wiel aandrijver zoek.
(en nog nooit in een 911 gereden :roll: )


07 okt 2020 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Die lijnen op de airbag is een breuklijn. Als de airbag afgaat dan barst deze precies op deze lijn open. Is dus voor de veiligheid.


07 okt 2020 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S- 2012
Rotterdam
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Hi hehe,

Goede keus een 997 Carrera S :wink:

mark996 schreef:
En altijd gaan voor dat tweede stuur! Sportstuur was dat, als optie. Dat eerste stuur is veel te groot en gewoon lelijk, maar dat is een mening:).


Mark, ik ben het niet met je eens. Ik vind juist dat ronde “sportstuur” lelijk en heb bewust voor het “standaard” stuur gekozen. Ook een mening... Wel heb ik het opnieuw laten bekleden bij Royal Steering Wheels.

77703

Ook op mijn stuur zijn die bobbels/lijnen te zien maar in het echt zie je die inderdaad niet zo.
_________________________________________
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar ik huil liever in een Porsche dan in de bus...


07 okt 2020 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
hehe schreef:
En misschien is een keer een 997 huren via Snappcar ofzo een goed begin, ik heb nog geen idee of ik een 2 of 4 wiel aandrijver zoek.
(en nog nooit in een 911 gereden :roll: )


De 4 wiel aandrijvers kwamen pas een jaar later, vanaf eind 2005. Die zijn er nog niet zoveel als youngtimer. Wel een mooie uitvoering met de brede carrosorie.


08 okt 2020 7:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Rekarr schreef:

Mark, ik ben het niet met je eens. Ik vind juist dat ronde “sportstuur” lelijk en heb bewust voor het “standaard” stuur gekozen. Ook een mening... Wel heb ik het opnieuw laten bekleden bij Royal Steering Wheels.


@Rekarr, ik ben het met jou eens. Vindt persoonlijk het rondestuur ook echt niet mooi.
_________________________________________
Mvg,

René


08 okt 2020 8:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Welkom en veel plezier met de zoektocht!
_________________________________________
vroem vroem.......


08 okt 2020 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
MY00 schreef:
Rekarr schreef:
Mark, ik ben het niet met je eens. Ik vind juist dat ronde “sportstuur” lelijk en heb bewust voor het “standaard” stuur gekozen. Ook een mening... Wel heb ik het opnieuw laten bekleden bij Royal Steering Wheels.

@Rekarr, ik ben het met jou eens. Vindt persoonlijk het rondestuur ook echt niet mooi.

Ook ik denk er zo over. Het standaard stuur is mooier. Smaken verschillen ...
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


08 okt 2020 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Is zo'n 997S wel interessant als Youngtimer? Je betaald nl 35% over de dagwaarde.

Als de auto bv 45K kost is dat €15.750 bruto op jaarbasis. Zeg €1.312 bruto per maand.
Als je dat berekent kom je op ongeveer €700,= netto per maand

Dan kun je natuurlijk wel de kosten (wegenbelasting, verzekering, brandstof, onderhoud) door de BV laten betalen.

Ik vind namelijk 700 euro netto per maand bijtelling erg veel...
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


08 okt 2020 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
De vraag is, hoe wordt je dagwaarde bepaald?
Volgens mij is namelijk de aanschaf waarde niet persee de dagwaarde.
Je zou eens op de anwb site kunnen kijken daar zul je zien dat auto's ouder dan 15 jaar geen dagwaarde mee toekend krijgen omdat die nihil zou zijn.
Ik heb dagwaarde van mijn 2004 996c4s via independer gevonden en dat was nog een whopping 7000,- euro... als ik ze voor dat geld kan kopen dan staan er hier zo een hoop op de stoep.
_________________________________________
vroem vroem.......


08 okt 2020 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Ik ga uit van 50k voor een 997s uit 2015.
Daar betaal ik net zoveel bijtelling voor als een nieuwe auto van 80k.
Ik denk dat je op een 15 jaar oude Porsche wel meer onderhoudskosten mag verwachten dan een nieuwe auto, weet niet wat IMS lagers kosten :-)

Je kunt de auto natuurlijk gaan afschriiven en dat geeft weer belastingvoordeel, plus een lagere bijtelling ieder jaar.
Alleen als je bij verkoop teveel hebt afgeschreven volgt dan een correctie in de vorm van boekwinst.
(En als de familieauto privé is, blijkt die 911 een wel heel hoog verbruik te hebben.)
Ik denk wel dat het interessant is, maar het is inderdaad niet supergoedkoop rijden ofzo, dan moet je een youngtimer Audi TT kopen die je voor een appel en ei vindt.


08 okt 2020 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de huidige regelgeving hieromtrent.
ik was namelijk in de veronderstelling dat de youngtimer regeling pas inging bij auto's van 15 jaar en ouder :bang:
_________________________________________
vroem vroem.......


08 okt 2020 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S- 2012
Rotterdam
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Een 997 S uit 2015? Dat wordt dan een 991. Denk dat je 2005 bedoelt? Dan is 50k een ruim budget...
_________________________________________
Geld maakt misschien niet gelukkig, maar ik huil liever in een Porsche dan in de bus...


08 okt 2020 13:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Als funauto zou mijn voorkeur uitgaan naar een C2. Als daily naar een C4.
Als ik even snel op gaspedaal.nl kijk kan je een 4S uit 2005 (of een vroege 2006 als je hem pas volgend jaar gaat rijden) kopen voor rond de 40K. Bijtelling dan ca €625 netto per maand. Let op; als het jouw bedrijf is waar die auto op staat krijg je ook nog eens 3,5% toeslag ivm btw voordeel. Dat is vergelijkbaar met de bijtelling over een leaser van ca €65K.

Een 911 in de youngtimer regeling is idd niet goedkoop. Maar wel goedkoper dan een nieuwe leasen en bijtellen.

Wat je even goed moet checken of je gedurende het jaar mag wisselen van 'normale bijtelling' naar de youngtimer regeling. Mij staat vaag bij dat je in een kalenderjaar niet (destijds in mijn geval) én een leaser op kilometeradministratie mag rijden én dan gedurende dat jaar over kan gaan naar een andere auto (youngtimer) en die vanaf dat moment meteen in de youngtimer regeling bijtellen. Dat is de reden waarom ik destijds bij afloop van het leasecontract van de cooper s works nog 4 maanden op kilometer registratie met de youngtimer Jag gereden heb en vanaf 1 januari van het volgende jaar vol in de youngtimer regeling ging rijden. Maar ik weet het niet helemaal zeker. En ook niet of dat nog zo zou zijn.

Heb zelf 4 jaar een 2001 Jaguar 3.2V8 in deze regeling gereden en sinds vorig jaar een 2004 Audi S6 Avant. Zolang die regeling blijft bestaan blijf ik dit doen. Heb meer met oudere auto's dan met nieuwe. En voor het geld dat ik maandelijks aan bijtelling kwijt ben incl prive gebruik, lach ik me echt een slag in de rondte.

Veel voorpret :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 okt 2020 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Vroeger veel youngtimers gereden en mijn accountant vertelde altijd dat de goedkoopste auto op Marktplaats een prima graadmeter is.
Daar staat een 997S voor 30K. Dan betaal je €875,00 bruto per maand, dus iets van €450 netto.

Dan wordt het wel interessant.
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


08 okt 2020 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Ik zou ivm potentiële gladheid voor dagelijks gebruik voor een 4S gaan.
Ik herken de overweging wel, ik heb die destijds ook gehad. Toen echter voor een Audi S8 D2 gekozen en prive er een 996 bij te rijden. Bijna net zo snel, heeeeeel veel comfortabeler en veeeeel minder bijtelling. Vergeet ook de uit mijn hoofd 1% van nieuwwaarde niet die bij inkomen opkomt.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


08 okt 2020 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
horn schreef:
Heb meer met oudere auto's dan met nieuwe. En voor het geld dat ik maandelijks aan bijtelling kwijt ben incl prive gebruik, lach ik me echt een slag in de rondte.

Dit dus. Tel geloof ik EUR 100/maand bij
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 okt 2020 14:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Johndc schreef:
Vergeet ook de uit mijn hoofd 1% van nieuwwaarde niet die bij inkomen opkomt.

Are you sure? Heb ik nooit van gehoord en ook in de afgelopen 5 jaar niet gedaan.

Wel heb je als BTW-plichtige een percentage extra bijtelling voor het privé BTW voordeel. Even gejat van het web:
"Zo is er een optie om btw-correctie voor privégebruik toe te passen op de youngtimer. Hierbij betaal je 2,7% van de catalogusprijs van de auto om btw af te mogen trekken. Je kan ook een vast percentage van de afgetrokken voorbelasting of BTW laten corrigeren. Dit vaste percentage hangt ervan af of de youngtimer een marge-auto is. Dit betekent dat de auto op zijn minst 1x in het bezit is geweest van een particulier in Europa. Hierna hoeft bij de verkoop van de auto namelijk geen BTW meer gerekend te worden. Als je dus bij de aankoop van een youngtimer geen BTW hoeft te betalen, dan weet je dat deze auto een marge-auto is. Bij een marge-auto corrigeer je 1,5% van de cataloguswaarde, anders 2,7%"


Ik zou trouwens zakelijk zelf ook liever in een S8 dan in een 911 rijden. Wat een heerlijke auto's. Als ik niet zo'n enorme hond had die achterin moest, reed ik wellicht ook een S8 youngtimer.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 okt 2020 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Johndc schreef:
Ik zou ivm potentiële gladheid voor dagelijks gebruik voor een 4S gaan.
Ik herken de overweging wel, ik heb die destijds ook gehad. Toen echter voor een Audi S8 D2 gekozen en prive er een 996 bij te rijden. Bijna net zo snel, heeeeeel veel comfortabeler en veeeeel minder bijtelling. Vergeet ook de uit mijn hoofd 1% van nieuwwaarde niet die bij inkomen opkomt.


S heeft grip genoeg, zeker met winterbanden erop.


08 okt 2020 15:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
Maarten schreef:
horn schreef:
Heb meer met oudere auto's dan met nieuwe. En voor het geld dat ik maandelijks aan bijtelling kwijt ben incl prive gebruik, lach ik me echt een slag in de rondte.

Dit dus. Tel geloof ik EUR 100/maand bij

Voor de Jag telde ik €48/mnd bij 8)

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 okt 2020 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
RS-R schreef:
Johndc schreef:
Ik zou ivm potentiële gladheid voor dagelijks gebruik voor een 4S gaan.

S heeft grip genoeg, zeker met winterbanden erop.

Dat kan ik beamen, prima winterauto de S met winterbanden. Trouwens elke auto wordt gevaarlijk als je gaat planken en niet alleen tijdens de winter.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


08 okt 2020 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Zoektocht naar een 997 Carrera S youngtimer
De zoektocht begint serieuzer te worden, ik zoek nu een goede garage in de buurt van Haarlem om een aankoop keuring te doen.
Porsche Centrum Amsterdam heeft pas in januari tijd, zo lang kun je natuurlijk niet wachten met een occasion.
Iemand tips? PC amsterdam verwees mij naar PC Leusden, maar dat is nogal een eind rijden vanuit Haarlem. Wel dichter bij huis voor mij :-)


11 dec 2020 16:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.