Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 21:35



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Droomauto ...Porsche 991S cabriolet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Hallo Porsche liefhebbers,

Afgelopen weekend heb ik dan toch eindelijk mijn nieuwe Porsche opgehaald.... Ik heb dan toch de overstap gemaakt van de 997 naar de 991... enkele voor mij belangrijke argumenten waren.... gewoon een fantastisch uitziende auto... optisch zoveel mooier dan de 997... maar ook de bredere wielbasis, de PDK bak.. minder motor problemen ... etc.. aankoopkeuring gedaan en toen de knoop doorgehakt.

Auto had bijzonder veel steenslag maar heb de neus meteen laten spuiten. Verder vol in de opties.. sport chrono, sport stoelen, sport uitlaat, sport stuur en natuurlijk de cabriolet als hoogtepunt.

Is er dan een nadeel.... tja ik weet nog steeds niet of het wel echt een nadeels is.... 135000km op de teller. Daar staat tegenover veel snelweg km’s, goed onderhouden, aantoonbare historie en dus na 135000km nog steeds geen problemen of kraakjes... maar toch voelt het soms als veel km’s en ga ik de auto uiteindelijk nog kunnen verkopen.... wat is jullie mening?

Hieronder en foto van de onthulling en ja ben enorm blij.


19 okt 2020 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
je hebt em net en dan ga jij je nu al druk maken over de toekomstige verkoop :scratch:

Rijden met dat ding en plezier beleven.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


19 okt 2020 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Gewoon inruilen als je hem weer weg doet. Heb je geen problemen met verkopen ;).

Verder denk ik dat de relatieve afschrijving ongeveer gelijk blijft; je x.xxx minder omdat je auto 135k gereden heeft, en krijgt straks ook weer x.xxx minder bij inruil.


19 okt 2020 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Hahaha ja je hebt ook helemaal gelijk.... ik moet gewoon Km’s gaan rijden in de auto.... en me over 4 jaar na 150000km op de teller druk gaan maken over een eventuele verkoop.... maargoed ergens probeer je bij zo’n aankoop ook even stil te staan bij de toekomst... dat is met 135000km op de teller misschien iets meer stress dan met 90000km... althans voor mij...

Of zie ik het helemaal verkeerd??


19 okt 2020 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Als je er in 4 jaar 150k bij zet maakt een beginstand van 90 of 135 echt helemaal niks uit zou ik denken... have fun!
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


19 okt 2020 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Haha neeee dacht aan 5000km per jaar .... dus 20000km in 4 jaar .... de vraag is eigenlijk verlies je veel aan inruil als je hem met 180000km op de teller inruilt....? Tov 135000km....? Of wil niemand meer een Porsche 991S met 180000km op de teller.....


19 okt 2020 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
gefeliciteerd met de aankoop ! Daar ga je heel veel plezier in beleven, ik kan het weten want rij een 991 4S cabrio met de door jou genoemde opties :mrgreen:

Niet druk maken over later... Je leeft nu :drive:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 okt 2020 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Sanjeev schreef:
Haha neeee dacht aan 5000km per jaar .... dus 20000km in 4 jaar .... de vraag is eigenlijk verlies je veel aan inruil als je hem met 180000km op de teller inruilt....? Tov 135000km....? Of wil niemand meer een Porsche 991S met 180000km op de teller.....


Je verliest zeker wat op inruil met 180k km's t.o.v. 135k. Maar zoals ik net al zei hoeft dat niet uit te maken. Denk aan het volgende voorbeeld scenario:

Een 991 2S Cabio met 90k km kost momenteel 85k en een identieke 991 2S Cabrio is 5000 euro goedkoper, dus 80k. Over een paar jaar, als jij de auto weer inruilt, krijg je voor een 991 2S Cabrio met 180k op de teller nog 60k terug, terwijl je voor die met 135k nog 65k terug krijgt. Onder de streep betekent het dat je dus netto hetzelfde afgeschreven hebt, en je beide auto's dus voor hetzelfde geld kan rijden.

Geen zorgen over maken dus. Nu gewoon genieten.


20 okt 2020 7:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Thanks!! Ja soms wordt je een beetje gek van al dat gezeur over geld en wat je aan waarde verliest....

Ik ben natuurlijk super blij! Fantastische auto met alle opties en ga nu genieten....(Laat het snel winter worden met veel zon en geen vorst..)

Zouden jullie hem voor 2 jaar in de Porsche Approved doen gezien de Km stand en eventueel onderhoud.....???

Thanks!!


20 okt 2020 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Sanjeev schreef:
Zouden jullie hem voor 2 jaar in de Porsche Approved doen gezien de Km stand en eventueel onderhoud.....???

Ik stond afgelopen jaar voor dezelfde vraag, en ik heb gekozen om het niet te doen. Over 2 jaar kan ik je vertellen of het een verstandige keuze was... :roll: Maar aangezien ik de auto puur als hobby-auto gebruik en dus niet zo gek veel kilometers maak er mee leek mij het een weloverwogen beslissing.

Nu nog besluiten of ik hem schors voor de wintermaanden.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


20 okt 2020 11:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Eén vraag beantwoorden: "Heb je hem gekocht om van te genieten of als investering?"

Het antwoord op die vraag bepaalt alles. Veel wijsheid! 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2020 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Ik hoop niet als investering :lol: Doen de 991.1's niet zo goed, namelijk.

Verder; Porsche Approved is maar geldig t/m 150k km geloof ik, dus houd daar rekening mee. Mocht je de auto onverwachts meer rijden, kan je binnen die 2 jaar makkelijk op de 150k km's komen. Ik heb de auto zelf wel in de Approved, maar in de afgelopen 15 maanden nog niet nodig gehad... Persoonlijk vind ik Approved altijd wel prettig voor het idee.

*Edit* ik zie dat het tot 200k km geldig is. Mijn opmerking gaat dus niet op :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door stak op 20 okt 2020 14:22, in totaal 1 keer bewerkt.



20 okt 2020 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Ben benieuwd naar de foto's.
Toch wel een droomauto hoor :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


20 okt 2020 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Sanjeev schreef:
Zouden jullie hem voor 2 jaar in de Porsche Approved doen gezien de Km stand en eventueel onderhoud.....???


Als je nu ook garantie hebt, nee. Je rijdt maar 5.000 km per jaar, dus heel veel kosten kun je niet krijgen als het goed is. Ik heb wel 3 jaar achter elkaar Porsche Approved gehad. Kostte me 6.000 euro, maar heeft me ook 6.000 euro+ bespaard. Maar reed zo'n 40.000 km per jaar. Elke 20.000 km was er wel weer iets dat onder de Porsche Approved garantie moest worden opgelost.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


20 okt 2020 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Ja helder......

Uhh nee geen investering maar weet niet of dit de laatste Porsche is die ik ga kopen dus moet hem uiteindelijk wel inruilen... en dan hoop ik tegen niet al te veel verlies...

En ja 5000km max per jaar dat is niet veel en ja dat is dus de vraag of je veel onderhoud gaat hebben voor die kosten.... het blijft een dilemma .. koop je relatieve zekerheid voor onvoorziene kosten ... Dat is gelijk ook de vraag aan jullie mede Porsche bestuurders ... of doe je dat niet omdat de kosten bij deze km’s wel meevallen...

Foto lukt niet.... ff zoeken


20 okt 2020 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 Turbo TechArt 991.1 GT3 ClubSport
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Ik zeg superdikke aankoop en niet te veel vooruit kijken. Gas op die loly :drive:
_________________________________________
Mijn auto's gaan nog niet zo hard, als het geld dat ik er aan uitgeef.


21 okt 2020 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Ik zeg pics en rijden


23 okt 2020 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
porschenot schreef:
Ik zeg pics en rijden


Hoe post ik pics??


24 okt 2020 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Ik zeg op dezelfde manier als je je winterbanden hebt aangeboden.
_________________________________________
Mvg,

René


24 okt 2020 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Als je je druk maakt over evt inruil over een aantal jaar en dat je er niet teveel op hoef te laten vallen, Dan had je beter de 997 kunnen houden. Daar schrijf je veel minder op af dan een 991..


En je er nu druk over maken ná aankoop is ook niet echt zinvol meer toch? Geniet ervan!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


24 okt 2020 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
MY00 schreef:
Ik zeg op dezelfde manier als je je winterbanden hebt aangeboden.


In een nieuwe post kun je foto’s uploaden.... hier niet...? Of kan iemand me ff helpen...


24 okt 2020 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
mbembe schreef:
Als je je druk maakt over evt inruil over een aantal jaar en dat je er niet teveel op hoef te laten vallen, Dan had je beter de 997 kunnen houden. Daar schrijf je veel minder op af dan een 991..


En je er nu druk over maken ná aankoop is ook niet echt zinvol meer toch? Geniet ervan!


Helemaal waar! Ik geniet volop! Wat een klasse bak en zoveel beter dan me oude 997.... echt helemaal top :)

Nu even 5 jaar geen gedoe meer over een andere Porsche....


24 okt 2020 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Indien je hier de foto's upload album/album_page.php?pic_id=58739
En dan dit stukje "Qoute" zie je hoe ik de foto van je 997 hier heb neergezet:

Afbeelding
of
58738
_________________________________________
Mvg,

René


24 okt 2020 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht Re: Droomauto ...Porsche 991S cabriolet
Potverdikkie zeg!! Thanks voor deze nostalgische foto’s....


24 okt 2020 19:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.