Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:29



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
My 1st Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche Cayenne S
Echten (FR)
Bericht My 1st Porsche
Hallo,

Sinds oktober 2019 ben ik trotse bezitter van mijn eerste Porsche en ben er super blij mee. In mijn zoektocht naar een klein technisch probleem kwam ik dit forum tegen en dacht laat ik me gelijk aanmelden en bij deze voorstellen. Je weet maar nooit wat het je brengt :)

Hoe ben ik bij Porsche uitgekomen? Wel nu, ik was eigenlijk op zoek naar een hogere, vlotte wagen, die mijn boottrailer kan trekken en het moet een model zijn die niet iedereen heeft. Na wat rondkijken op internet en het Friese straatbeeld kwam ik tot de conclusie dat er een aantal opties voor mij waren. Namelijk de X5 v8 een Q7 v8 of de Cayenne V8. Ik rij te weinig km's voor een diesel...
De x5 en Q7 zie je best wel veel rijden als je er op let. De Cayenne is nog een redelijk een zeldzame verschijning hier. Dus het werd tijd om kritischer te kijken naar de Porsche. Van de MK1 werd ik niet gelijk warm qua looks, de MK2 was al beter en paste ook mooi binnen het budget, wat een mooie bijkomstigheid is. Hoe meer ik aan het speuren ging des te meer ik voor de looks en cijfers van de wagen viel. Maar ga je dan voor een V6 of V8? Mijn aanname ( aannames zijn dodelijk... :) ) is een V6 te klein voor de wagen dus de focus ging op de V8. De GTS viel nog wat buiten mijn bereik ( net startende ondernemer) dus moest het een "S" worden. Eerst een wagen in Harderwijk bekeken. Die stond er niet netjes bij en er moest van alles aan gebeuren, wat wel tegen viel, maar de prestaties spraken mij zeker aan! Dus op naar de volgende bezichtiging. Enkele weken later vond ik een mooie bij autobedrijf Jos Priem. Dus afspraak gemaakt en vanuit Friesland naar Vinkeveen. De wagen stond er strak bij en alles klopte dus meenemen maar!

Tot op heden ben ik zeer te spreken over de looks en prestaties van de Cayenne S. Het is een fijne wagen reiswagen die je continue uitdaagt om wat buiten de lijntjes te kleuren en daar hou ik van! Er is ruimte voor gezin, bagage en de boot kan ook nog mee. Alhoewel ik een trekhaak achter een Porsche een no go vind ( maar dat is een andere discussie ) ben ik er erg blij mee. Als het mij gegund is hoop ik dat dit het begin van een mooie reeks wordt.

Ps. Ik ben vorig jaar 40 geworden, dus er moest wel een Porsche komen ;)

In het kort:
Wie ben ik:
Jan-Peter B, samen wonend met vrouw, & 2 kids ( 7 & 8) woonachtig in Echten (fr) . Restaurant eigenaar.
Geb. 19-01-1980

Auto:
Porsche Cayenne S
BJ 2007 ( import )
4.8 V8
Nu 190.000 km

Afbeelding


13 nov 2020 17:25
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: My 1st Porsche
Welkom Jan-Peter, een Cayenne is een hele fijne SUV. Veel plezier er mee :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2020 17:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.