Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 4:38



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Eerste Porsche, eerste postje. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Eerste Porsche, eerste postje.
Goedenavond allen,

Mijn eerste bezoek hier op dit forum en daarom natuurlijk even digitaal voorstellen. Ik ben Peter van Tulder, 43, ondernemer in zakelijke dienstverlening en in mijn vorige leven was ik zonder twijfel iets met wielen. Zowel auto- als motorrijden zijn mijn grootste hobby's. Ik rijd vanaf mijn achttiende en ik heb bijna 40 autos en motoren gehad. Sommige minder dan een jaar, en aantal langer dan tien jaar. Maar een Porsche had ik nog niet eerder.

In het jaar 2000 kwam het spel Need For Speed: Porsche Unleashed uit, met daarin ongeveer elk model Porsche dat tot op dat moment was uitgebracht. Dat spel heeft mijn liefde voor Porsche gewekt en ik heb lang de wens gehad om een 944 te bezitten. Op de een of andere manier is die wens over de jaren enigzins bekoeld. De afgelopen weken stonden in het teken van een zoektocht naar een 987 Cayman of Boxster. Omdat open rijden ook een grote passie is, heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en is het een 987 Boxster 3.2 S geworden uit 2005. Tenminste, als deze begin volgende week door de aankoopkeuring komt, waar ik gemakshalve vanuit ga. *fingers crossed*

De auto heeft haar eerste 40K kilometers in de Verenigde Staten doorgebracht en komt in 2011 met een verklaarbare kilometerstand (Carfax) naar Nederland. Ook daar logisch oplopende standen, tot momenteel 122K km, met alle facturen van de laatste jaren erbij. Seal Grey is volgens mij de kleurbenaming, en de auto is behoorlijk compleet uitgerust.

Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat de koop definitief is, en daarna op veel mooie en probleemloze kilometers. Ik zou het leuk vinden om hier leuke contacten en kennis op te doen van het merk en de 987 specifiek.

Hierbij een plaatje van de aanwinst.
Afbeelding

Groet, Peter
_________________________________________
Houd het rubber onder!


19 nov 2020 23:08
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Welkom, Peter :!:


19 nov 2020 23:23
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Welkom Peter, ik had een seal grey 997. Een heel mooie kleur, en best zeldzaam.

Veel plezier hier op het forum en met je nieuwe bolide :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


20 nov 2020 9:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Mooi mooi!!
Veel plezier!!!
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


20 nov 2020 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Mooi!
Ik heb ook een aankoopkeuring lopen voor een Boxster. Spannend, maar hopelijk volgende week de koop rond.


20 nov 2020 13:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Welkom, ziet er goed uit die Boxster!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 nov 2020 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
welkom, mooie auto
_________________________________________
vroem vroem.......


23 nov 2020 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Inmiddels ben ik heel blij te kunnen melden dat de auto door de keuring is, en in mijn bezit is. :drive:

77925
77926
77927
77928

Op korte termijn verwacht ik nog wel wat werk te laten verrichten:
Een Bose deurspeaker moet worden vervangen (iemand suggesties waar deze te vinden? )
Kap moet wat strakker gespannen worden
Paar knopjes in interieur zijn wat sleets
Sleutels vernieuwen (zit nu slechts één sleutel bij, en omdat de auto van geboorte een Amerikaan is, kan er geen sleutel worden bijbesteld, andere frequentie dan in Europa).
Ik wil hem graag nog een paar centimeter verlagen.

Ik sta open voor alle tips en advies.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


26 nov 2020 21:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Gefeliciteerd, en veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst !
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 nov 2020 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Dank allen, inmiddels de eerste tweeduizend kilometer gereden. Super, wat een feest. Inmiddels heb ik ook een paar wijzigingen aan de auto aangebracht. De velgen die onder de auto zaten bij aankoop (zie eerdere foto's in dit topic) zijn eraf. Dit zijn overigens originele 997-velgen (18''), die na de winter in de verkoop gaan. Dus mocht je interesse hebben kun je me vast benaderen. Ik heb ze vervangen door de 987 2nd gen velgen op onderstaande foto's, nog steeds 18''. Ik vind 19'' fraaier, maar dat maakt de auto ook minder comfortabel. Concessies.

Verder heb ik de hand kunnen leggen op een rode hardtop. Ik beschik over een garage, maar de Porsche moet deze wel delen met twee motoren, drie fietsen en een kruiwagen. Dat verhoogt de drempel enorm om de auto snel even te pakken (alles moet eerst aan de kant), dus de auto bivakkeert meestal buiten. Een 987-hardtop is lastig te vinden, dus toen er een rode opdook heb ik wat photoshop-probeersels gemaakt om te zien hoe dat zou ogen. En ik vind het persoonlijk wel een prima combinatie. Ook softtops zie je vaak in deze combinatie.

Begin januari gaat de auto naar van den Berg in Apeldoorn voor wat cosmetische verfraaiing. Ik wil de auto drie centimeter omlaag hebben (ik weet, wordt 'ie ook minder comfortabel van), en wat sleetse knopjes in het interieur worden vervangen. Verder komt er een nieuwe sleutelset bij, omdat ik nu maar één sleutel heb. Dat was wat prijziger dan verwacht. De Amerikaanse sleutels (mijn auto is geboren Amerikaan) mogen niet meer worden bijbesteld ivm onjuiste zendfrequentie voor de NL markt. Dus worden het twee nieuwe (NL-)sleutels en een BCM-module. Jammer, maar que sera sera.

78011

78012

78013
_________________________________________
Houd het rubber onder!


15 dec 2020 10:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Peter987 schreef:
En ik vind het persoonlijk wel een prima combinatie. Ook softtops zie je vaak in deze combinatie.

Is niet verkeerd. Had zo'n hardtop combinatie nog nooit gezien maar klopt dat softtops ook vaak een accentkleur hebben.
Zo ben je toch weer redelijk origineel bezig, beetje out of the box denken.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 dec 2020 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Hoi, mooie Boxster, veel plezier hiermee! Verlagen heb ik ook gedaan, staat zoveel mooier! Heb wel de 19” velgen eronder zitten. Als ik comfortabel wil reizen pak ik wel de DD.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


15 dec 2020 10:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Mbt die hardtop; hebben is hebben en krijgen is de kunst. Je kan hem altijd nog zwart of grijs laten spuiten of wrappen als je dat rood zat bent. Ik vind het niet misstaan. Veel plezier!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 dec 2020 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
987 hardtop is trouwens dezelfde als voor een 986. Ik heb hem gelukkig al in de lakkleur en vindt het er erg goed uitzien. Is echt heerlijk in de winter. Alsof je een coupé hebt.


15 dec 2020 18:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Seal schreef:
987 hardtop is trouwens dezelfde als voor een 986.


Interessant! Die wil ik hier wel even opgooien voor de groep. Ik zie op diverse internationale fora namelijk dat deze niet uitwisselbaar zijn. Google maar eens op "will a 986 hardtop fit a 987".

Daarom heb ik ook niet gezocht op 986 hardtops. Maar wellicht leert de praktijk toch anders. Benieuwd naar de ervaringen hier.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


15 dec 2020 18:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Seal schreef:
987 hardtop is echt heerlijk in de winter. Alsof je een coupé hebt.

Inderdaad. Ondanks dat de softtop van zeer goede kwaliteit is, de hardtop is net dat beetje meer.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 dec 2020 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Seal schreef:
987 hardtop is trouwens dezelfde als voor een 986.

Dat is zo voor de 996 en 997 ook.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 dec 2020 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Welkom, mooie wagen en een goede keus.
Ik heb in het verleden ook een Boxster gehad en erg veel plezier aan beleefd.
Het middenmotor concept heeft zijn klasse allang bewezen.
Heel veel plezier ermee en wie weet tot op een meeting.
:thumleft:
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


20 dec 2020 13:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Hoi Peter,

Gefeliciteerd met je aanschaf.
Het is net of ik naar m'n eigen Boxster zit te kijken. Ik heb dezelfde Boxster S 3.2 in Seal Grey. Die naam klopt.

Ik wens je veel mooie en probleemloze kilometers.
Mocht het Corona virus wat op de achtergrond gedrukt zijn dan hoop ik op wat evenementen dit jaar en wellicht kunnen we elkaar dan eens zien en ervaringen uitwisselen.

Ik ben constant aan het nadenken en zoeken wat ik nog kan verbeteren aan mijn Boxster. De feestdagen waren daar goed voor.

Op het moment denk ik ook hard na een hardtop aan te schaffen en ben benieuwd hoe lastig/makkelijk zo'n geval te monteren is en wat daarbij komt kijken.

Het vervangen van de versleten knoppen van de airco heb ik ook al gedaan. Heb het wel zelf gedaan, was een fluitje van een cent, nadat ik de diverse youtube filmpjes had bekeken uiteraard.

Wat dat verlagen betreft, dat plan is bij mij ook al aan het rijpen sinds de Kerst. Waarmee laat je dat doen? Welke set?

Die velgen die er bij jouw Boxster onder zaten, originele 997-velgen (18''), zaten die eronder met of zonder spacers?
Ik denk dat ik je een pb ga sturen, want wellicht heb ik wel interesse. Een setje winterbanden kan geen kwaad.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


02 jan 2021 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Hoi Marc,

Grappig, zo vaak zie je de kleur volgens mij niet. Het is meestal lichter grijs wat je tegenkomt. Ik ben er erg blij mee.

Ik heb geluk gehad om deze hardtop op marktplaats te vinden. Je vindt ze voor de 987 namelijk bijna nergens. In tegenstelling tot eerdere berichten hier ben ik er ondertussen overigens van overtuigd dat de 986- hardtop niet past op de 987. Google maar eens op het onderwerp en je komt vooral berichten tegen dat het niet past omdat de ronding van de ruiten anders is. Ook op dit forum ben ik oudere berichten tegengekomen die dat onderstrepen. Dus zoeken naar een exemplaar kan nog weleens een uitdaging worden. Mocht je toch een 986 exemplaar overwegen: in ieder geval eerst passen dan kopen! :lol:
Het erop zetten is redelijk eenvoudig, met twee personen. Het is wel even graven naar de stekker van de achterruitverwarming. Let er wel op dat je van tevoren spinlocks in je auto moet installeren om een hardtop te kunnen bevestigen, die werden door Porsche niet standaard geleverd. In mijn geval had de auto ze gelukkig al. Gelukkig veel over te vinden op Youtube qua installatie.

Op 12 januari gaat de Boxster naar van den Berg in Apeldoorn. Hij vervangt de knopjes voor me. Als ik het zelf doe houd ik na afloop altijd stukken auto over. :? Beter om dat aan de professional over te laten in mijn geval.
Dan wordt ie inderdaad ook verlaagd. Ik heb geen verstand of voorkeur wat betreft de te gebruiken set. Ik wil hem maar minimaal verlagen (2 a 3 cm) en gezien de staat van de schokbrekers gaf Ralph aan dat enkel verlagingveren de truc moeten doen. Wel goed spul uiteraard, maar ik ben geen purist.

Stuur me gerust een PB wat betreft de set. Ligt nu in de garage met de zomerbanden erop. Ik wil de zomerbanden overzetten op mijn huidige set, en daarna is de set beschikbaar. Met winterbanden dus. Er zaten inderdaad spacers op de achtervelgen. Met 10J is dat een must. Die heb ik overigens nu nog steeds op de auto zitten.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


02 jan 2021 21:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Toen ik de mijne te koop zag staan aan het begin van de zomer was ik meteen verkocht, ik vind het een geweldige kleur.
Maar ja, smaken verschillen. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, zou saai worden.

Ik ga zeker nog verder duiken in het onderwerp hardtop en denk dat ik er verstandig aan doe om die voor de 987 te zoeken en niet te gaan voor een 986 modelletje.
Heb helemaal geen zin in gepruts.
Dat van die spinlocks had ik net al zitten bekijken op Youtube voordat ik zag dat je had geantwoord.
In dit filmpje is het bij een 986.
https://www.youtube.com/watch?v=0vR4_RcAKo4
Klopt het dat het bij de 987 ook zo simpel is of gaat het dan echt anders?

Wat verlagen betreft is verlagen met 2 a 3 cm al best heel wat.
Normaal kan het ook wel met de bestaande schokbrekers, mits die nog prima zijn.
Toch blijf ik twijfelen over het verlagen, de Boxster is al vrij laag en ik vrees met drempels wellicht schade op te lopen of overal kruipend overheen te moeten.
Na het verlagen hoor ik graag van je hoe het je bevalt.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


02 jan 2021 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Hi Peter, ik heb je een PB gestuurd
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


06 jan 2021 1:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Ik had mijn Boxster destijds ook 3cm verlaagd en dat heb ik bij al mijn wagens gedaan. Ook de cayman gaat dit jaar nog zakken. Nooit last van drempels gehad omdat de wagen aan de voorkant nauwelijks in veert. Alleen de hele stijle drempels moet je even rustig overheen. Maar ik zou het zeker doen want de wagen smoelt zoveel mooier en rijd nog strakker. Wel even de achterwielen iets naar buiten zetten met spacers. Dat maakt het helemaal af.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


06 jan 2021 8:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Ber schreef:
Ik had mijn Boxster destijds ook 3cm verlaagd en dat heb ik bij al mijn wagens gedaan. Ook de cayman gaat dit jaar nog zakken. Nooit last van drempels gehad omdat de wagen aan de voorkant nauwelijks in veert. Alleen de hele stijle drempels moet je even rustig overheen. Maar ik zou het zeker doen want de wagen smoelt zoveel mooier en rijd nog strakker. Wel even de achterwielen iets naar buiten zetten met spacers. Dat maakt het helemaal af.


Hier zie je dat m'n Boxster wel wat verlaging kan gebruiken.
Wellicht kun je ook zien dat mijn Boxster achter al spacers heeft. Dat smoels sowieso ook erg goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


06 jan 2021 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Eerste Porsche, eerste postje.
Is dat niet "seal grey"?
Congrats!
Verlaging is altijd fraai, heb ik met mijn 986 indertijd ook gedaan, en de huidige 996 4S staat af fabriek 2cm lager dan standaard :thumleft:

Betreffende de hardtop, het is geen eye sore, maar, het is spijtig dat het metallic lak is. Een cabriokap is normaal dof/mat. Wat ik zou doen is een busje Plastidip bestellen in het door jouw gewenste kleur en een namiddag aan het werk gaan :idea:
Kan je er bvb een mat bruine kap van maken welke nog mooier bij jouw donkergrijze kleur zou passen + het kost quasi niks. Vind je het niet mooi, kan je het er zo weer afpellen en is er niks gebeurd.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 jan 2021 12:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.