Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:09



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakeld 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakeld
Goedenavond, mijn naam is Chris en ik ben sinds enkele weken lid van het forum. Ik heb enkele weken op het forum gekeken en dacht deze avond, laat ik mijn eerste berichtje posten :)

Net als vele op het forum is een Porsche 911 mijn jongensdroom en de aanschaf wil ik aankomend jaar gaan realiseren. Ik wil met de 911 dagelijks rijden en ik rijd ongeveer 10k per jaar.

Wensen:
997.1 handbak
Coupe
Schuifdak
Carrera of een Carrera S
Kleur grijs/zilver/blauw met zwarte bekleding

Overweging:
De 997.1 heeft diverse kinderziekte, zoals cilinderwandschade, lagers etc. Ik wil geen duizenden euro’s besteden aan een revisie, dan spaar ik liever door voor een 997.2 (of 991).

Mocht een van de forumleden uit NH een 997.1 handbak bezitten, dan rijd ik graag een keer mee. Ik heb niet eerder in een handgeschakelde 997.1 (mee)gereden.


27 dec 2020 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Welkom Chris,

Welkom.
Mooie plannen en zeker een jongensdroom, die heb ik ook altijd nageleefd en heb een tijdje geleden alweer mijn 4de P gekocht.
Er wordt veel geschreven en gepraat over kinderziektes. Ja die zijn er maar laat je niet gek maken want het ene verhaal is nog erger dan het andere.
Ik heb lang geleden een 986 Boxster gereden met heel veel plezier en geen problemen gehad met al die ellende die toen al de ronde ging.
Daarna heel wat jaren in een 996 MK2 gereden ook met heel veel plezier. Ook met deze wagen (die bij velen Porsche rijders als groot probleem bestempeld wordt) ontzettend genoten en veel km's gereden. Nu in het bezit van een Cayman S en ja ook deze heeft dezelfde motorproblemen zegt men. Vergeet niet dat het overgrote deel rondrijd zonder problemen en dat maar een relatief klein deel van de motoren stuk gaat.

Wat je moet doen is zorgen dat je een exemplaar koopt met een goede motor. advies is om de cilinderwanden tijdens de AKK te laten nakijken met een camera.
Daarnaast een compressie meting laten doen. Ook zorgen dat je bij de koude start bent en de kleur rook controleren en of deze snel verdwijnt.
Motor controleren op tikken, maar daar luisteren ze ook naar als het goed is met de AKK.

Als dat goed is zeg ik gewoon kopen en laat dan als je dat rust geeft de twee belangrijke modificaties erop bouwen. Dat is de AOS mod en de temp mod voor cilinder 4, 5 en 6. En laat dan gelijk je IMS controleren en als nodig de upgrade uit laten voeren. Kosten van dit pakket zit ergens rond de 1700 euro dus goed te doen.
Ik kan je zeggen dat dan het grootste risico is geweken en je lekker kan genieten van de wagen.
Het heeft mij er nooit van weerhouden om deze wagens te kopen.

Wat onderhoud betreft zorgen dat je alles netjes doet volgens het boekje en ik zelf ververs elk jaar of elke 10k km's de olie.
Verse olie is cruciaal voor de motor omdat er geen vuil in de lagers mag komen en zeker niet in het IMS lager als deze nog origineel is.
En misschien wel het allerbelangrijkste is het rustig warm rijden, ik rij zeker de eerste 30km onder de 3000 toeren, daarna maakt het niets meer uit en kun je helemaal los.

Heel veel plezier met je zoektocht en vergeet vooral niet te genieten, want ook de zoektocht is al een feest op zich.
:ba: :cheers:
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


28 dec 2020 0:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Hi Ber,

Bedankt voor jouw reactie. Leuk dat je al reeds diverse Porsches hebt gehad. Duidelijk! Dan gaat mijn voorkeur uit naar een 997.1, dit vind ik een geslaagd model zowel van buiten als binnen. Voor dat ik de Porsche aankoop zal ik een AKK doen, zodat eventuele aandachtspunten direct naar voren komen.

Groeten

Chris


28 dec 2020 1:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Is zeker en pracht model Chris.
Heel veel succes met zoeken en laat het hier maar weten als je een mooi exemplaar gevonden hebt.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


28 dec 2020 21:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Afgesproken, zodra ik een mooi exemplaar heb aangekocht laat ik het weten. Is er overigens iemand in NH met een 997.1 handgeschakeld waar ik als passagier mag meerijden.

Eerder ben ik naar een autobedrijf geweest, die wilde echter eerst de deal sluiten voordat een proefrit mogelijk was. Enerzijds begrijp ik dit volkomen, anderzijds weet je dan niet of deze auto het beste bij je past.

En tot slot klopt het dat je pas nadat je 10 berichten hebt geplaatst een te koop gevraagd bericht mag plaatsen. Anders wil ik graag een bericht hierover plaatsen. Ik ben op zoek naar een 997.1, handgeschakeld, open dak met zwarte bekleding en complementaire kleur buitenzijde (bijvoorbeeld grijs, zilver, blauw)


28 dec 2020 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Mooi dat je mee mag rijden met een 997.1. Ik weet zeker dat je nog enthousiaster uitstapt dan dat je instapt. Want het is ooo zo verslavend als je die beleving hebt mogen meemaken. Ik heb geen idee of je eerst 10 berichten moet plaatsen. Zo ja, dan reageer je gewoon op wat berichten en zit je zo aan de 10.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


28 dec 2020 23:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Suc6 met je zoektocht altijd spannend
Dacht dat je alleen bij het te koop aanbieden nodig was om minimaal 10 berichten te hebben geplaatst


29 dec 2020 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Oké, op naar de 10 berichten ;)


29 dec 2020 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Hi Ber, helaas is het meerijden nog niet gelukt. Dus mocht iemand hiervoor open staan in NH dan sta ik daar voor open. Mijn voorkeur gaat uit naar een 997.1 Carrera of Carrera S. Weten jullie iemand?


29 dec 2020 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
als je nog even kunt wachten, dan ben je altijd welkom om mee te rijden (omgeving Amsterdam). Staat nu alleen wel in de loods wegens aankomende verhuizing dus ik heb hem pas weer hier rond maart/april..

Dus heb je nu niet heel veel aan..


29 dec 2020 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911
Hi Mark, bedankt voor jouw aanbod. Mocht het niet eerder lukken, dan meld ik mij. Groeten Chris


29 dec 2020 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
Hoi Chris,

Ik sluit me volledig aan bij het betoog van Ber.
Laat je niet gek maken door velen die meehuilen met de wolven. Zoek maar eens op hoe zeer een 964 werd ontraden zo rond 2005 waren.

Een 997 is een erg fijne auto.
Suggestie: als je hem als daily wil gaan rijden kan je misschien een 4/4s overwegen.

Succes met de zoektocht


29 dec 2020 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
Deze staat bij een Porsche dealer in DE, niet zo ver over de grens. Is een zilver/zwart handbak met sportuitlaat en lage km-stand. De totale importkosten (inclusief bpm, keuring, transport, platen etc.) bij een dergelijke auto zullen heel laag zijn (ik denk max 2.000 euro). Helaas is approved niet meer mogelijk bij auto's van deze leeftijd.

https://finder.porsche.com/de/de_DE/911 ... oup-265240


30 dec 2020 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
Hi Ber, had deze ook gezien, wat een mooie wagen ;) jammer dat er alleen geen schuifdak in zit ;(

Een Carrera 4 of Carrera 4S kan ik ook in overweging nemen. Op het forum lees je dat met name de Carrera 2 of 2s de ultieme beleving geeft. Hoe zien jullie dat?

En ik vind met name de Carrera 4 en S4 geweldig van de 997.2. Het budget wordt dan echter (te) hoog.


30 dec 2020 11:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
4S

..... daar kan je veel sneller mee ;)

S4 is ook leuk, maar een ander merk :idea:


30 dec 2020 12:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
Chris888 schreef:
Een Carrera 4 of Carrera 4S kan ik ook in overweging nemen. Op het forum lees je dat met name de Carrera 2 of 2s de ultieme beleving geeft. Hoe zien jullie dat?

Ik heb ooit een 4S gehuurd om de Porsche beleving een keer mee te maken en dat beviel me uitstekend. Ik rij nu de 2S en kan ze beiden aanbevelen. In het dagelijks gebruik zijn de verschillen te verwaarlozen. Misschien dat de 2S wat lichter stuurt, maar dat verschil kan ik denkelijk alleen maar voelen als ik ze zij aan zij kan rijden. Met de 2S heb je wat meer kofferruimte.
Als je met beleving bedoelt dat de 4S makkelijker te rijden is in sneeuw en regen heb je waarschijnlijk een punt, vooral als je in die omstandigheden wil gaan planken. Hou je rekening met weersomstandigheden heb je mijns inziens geen 4S nodig en is de 2S perfect als DD te gebruiken. Veel hangt af van gezond verstand en beheersing van de rechtervoet.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


30 dec 2020 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
Chris888 schreef:
Hi Ber, had deze ook gezien, wat een mooie wagen ;) jammer dat er alleen geen schuifdak in zit ;(

Een Carrera 4 of Carrera 4S kan ik ook in overweging nemen. Op het forum lees je dat met name de Carrera 2 of 2s de ultieme beleving geeft. Hoe zien jullie dat?

En ik vind met name de Carrera 4 en S4 geweldig van de 997.2. Het budget wordt dan echter (te) hoog.

echt met beide gaan rijden. 4 is zwaarder dan een 2 (ik heb beide gehad), en dus lichter in de neus. 2 is voor mij leuker rijden, 4 voelde meer als een daily. Als je gewoon dagelijks rijdt mee met het verkeer is het verschil trouwens veel minder, dus het hangt erg af van wat je zelf ermee gaat doen. Mocht je een meer rijdersauto zoeken, dan zou ik aanraden een 2S te zoeken, met PASM of nog leuker, het M030 onderstel en shortshifter. Ik heb die 2 laatste nu ook in de 2S, comfortabel is het niet, maar wel erg leuk werken :drive:


30 dec 2020 12:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
In de meeste gevallen ligt de grens van de auto (2 of 4) verder dan jouw grens. Als daily zou ik een 4 kiezen, automaat, gewoon omdat je er all year rond mee rijdt. Als funauto een 2 schakelbak of PDK. Het advies 'ga er eens in rijden' gaat meestal niet op omdat je als nieuwe Porsche rijder in de een proefrit toch de grenzen van de auto niet opzoekt. Koop daarom moet je hoofd en niet met je hart. Als je erin zit is het nl heel makkelijk om verliefd te worden op dat gevoel. 2 of 4, automaat of schakel.... :idea:

Succes en geniet van je zoektocht!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 dec 2020 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Nieuw op forum + oriënteren op 911 = 997.1 Handgeschakel
Los van de beleving is er natuurlijk ook een esthetisch verschil. De 4 en 4s zijn breder. Een inch per kant.

Wat je het mooiste vind is persoonlijk natuurlijk


31 dec 2020 12:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.