Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 6:35



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Nieuwe Cayenne eigenaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuwe Cayenne eigenaar
Goede dag allemaal,

Mijn naam is Michiel, 48 jaar en sinds kort in het bezit van een Cayenne Turbo uit 2003. Ivm onze gezinssamenstelling rijden we SUV. Hiervoor X5 4.4 en 4.6is en Mercedes ML500 maar op de bucketlist stond de Cayenne Turbo en nu is hij er dan. Tevens ook de eerste Porsche.
Van een particulier aangeschaft met een paar aandachtspunten waarvoor ik dit forum zeker ga raadplegen, te weten:
- luchtvering soms in storing, met rijden niets te merken en na herstart weer weg (denk zelf aan ventiel)
- PDC achter werkt niet.
- keyless entree gaat wel open maar niet dicht dmv het knopje in handvat.
- licht schokken met accelereren, bij rustig of vol accelereren is het niet merkbaar. (Ben bang voor tussenbak)

Dus mochten mensen al tips hebben
;-) ??
In ieder geval, tot ziens op dit forum.


25 jan 2021 22:45
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Nieuwe Cayenne eigenaar
Welkom Mgro,

Heb je de Cayenne laten keuren alvorens je tot koop was over gegaan? Dat schokken zou best je tussenbak kunnen zijn, een bekende zwakke plek van een cayenne en een zeer kostbare reparatie. Maar het zou ook minder erg kunnen zijn i.e. de aandrijfaslager wil ook soms de geest geven.

Voor de keyless entry zou het kunnen helpen als je de batterij van je sleutel vervangen en let ook op dat je alleen de buitenkant van de de deurgreep aanraken als je maar iets met je vingers aan de binnenkant raken weet de auto niet of je hem op slot wil doen of open maken. De sensoren zijn best gevoelig.

Veel plezier met je kanon :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 jan 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Nieuwe Cayenne eigenaar
Beste Johann,

Aankoop keuring is door de vorige eigenaar gedaan, die heeft hem niet lang gehad. Ik heb daar het rapport van en buiten het schokken verder geen bijzondere gebreken. Op aanraden daar is de tussenbak gespoeld en wel verbeterd maar niet helemaal weg.
Maar ik ga even naar de andere zaken kijken die je aandraagt, dat lager kan ik zelf wel nakijken maar heb je tips hoe ik tussenbalans kan testen of dat oké is?

Batterijen zijn vervangen en openen gaat ook gewoon. Dmv de afstandsbediening gaan de deuren ook op slot. Maar via knopje niet. Zal eens proberen en er zeker van zijn dat ik de klink niet vast heb.

Sowieso bedankt voor je reactie en tips


25 jan 2021 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: Nieuwe Cayenne eigenaar
Mijn tip: Groot gevuld spaarvarken in de buurt houden, die gaat op dieet. Verder vooral genieten van dit kanon.
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


26 jan 2021 11:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: csteenbe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.