Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 18:53



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Zou kunnen zijn dat ik dit twee keer aan het posten ben. Ik drukte op OK en zag niets dus op Opslaan drukken.

Mijn naam is Arnoud. Bouwjaar 1969. Eigenaar van een Boxster 718 S van net geen drie jaar. Bijzondere kleur omdat het een Cayenne kleur is. Paar leuke dingen in Alcantara. Helaas kan ik nog niet uitvinden hoe ik hier een foto kan uploaden. :D

Dan direct ook een vraag. Ik heb mijn oog op een SC uit 1980 laten vallen. De vorige eigenaar heeft hier de bekende taartschep op laten zetten. Die wil ik niet. Wellicht wil iemand ruilen. Spuiten en klaar! Heb jij een originele klep met rooster, laat het dan even weten dan kunnen we het bespreken. Dank!

Arnoud
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


31 jan 2021 23:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
zou ook even de kleur van die SC aangeven. Misschien breng je iemand op een idee en hoef je niet eens te spuiten. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 feb 2021 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Goed idee. Volgens mij is het Chiffon Weiss maar ben niet 100% zeker. Weet je wellicht hoe ik een foto kan uploaden. Ik kan het nergens vinden hier op het forum. Zal het wel totaal missen!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


01 feb 2021 10:52
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Welkom Arnoud!

Als het om de Carrera vleugel gaan en niet de Turbo, is het een geval van afscroeven en de standaard rooster weer plaatsen. Dan heof je helemaal niet te ruilen.

Dit is Carrera spoiler
Afbeelding

Dit is een Turbo Spoiler
Afbeelding

Zoals je ziet sluit de turbo spoiler lager aan op de motorklep, en hierdoor is het ook een andere klep dan een SC/Carrera.

Click even op Quote, dan dan je ook zien hoe ik een foto heeft laten zien. :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


01 feb 2021 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Hartelijk dank. Her is zeker de eerste spoiler en niet de tweede.

Er zit geen rooster meer bij dus mijn gedachte was dat als iemand mij blij kan maken kan ik iemand blij maken. Ik ging er echter van uit dat er gaten zouden vrijkomen die gespoten moeten worden en als dat niet zo is dan is het wel heel wat makkelijker!!!

Qua foto’s lukt het me nog steeds niet. Ik begrijp nu dat je 600KB (heel weinig anno 2021) hebt en dat eerst in je album zet om daarna hier te laten zien. Ik had de foto van de spoiler terug naar 245KB maar toch niet geaccepteerd. Ik moet forum lessen gaan volgen! :D
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


01 feb 2021 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn (klep ruilen?
Nee!!!! Ik kijk toch verkeerd. Dit is wel degelijk de spoiler die lager uit komt. Als ik die foto toch eens kon plaatsen....
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


01 feb 2021 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Volgens mij lukt het me nu. Dit is de taartschep.

https://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=78288

Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


01 feb 2021 13:19
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
OK, dat is inderdaad een Turbo Whaletail, daar zal je een nieuwe motorklep voor moeten vinden.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


01 feb 2021 13:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Welke rukker zet in vredesnaam een turbotaartschep op een SC? Zou ik ook omwisselen. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 feb 2021 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC 1983
Hoogkarspel
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
horn schreef:
Welke rukker zet in vredesnaam een turbotaartschep op een SC? Zou ik ook omwisselen. :thumleft:


Het komt op mij wat ongelukkig over om iedere bezitter van een Porsche 911 SC met een "taartschep" als rukker weg te zetten.
Met de bestelling van o.a. optie 473 (bug - und heckspoiler) zijn er in de periode 1978 - 1983 duizenden nieuwe Porsche 's 911 SC wereldwijd uitgeleverd.
Allemaal aan rukkers??


02 feb 2021 13:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Jacq. schreef:
Allemaal aan rukkers??


Yup! :mrgreen:

Aan "butthurt" doen we hier niet. (denk ik)




(hoop ik)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


02 feb 2021 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Arnoud69 schreef:
Hartelijk dank. Her is zeker de eerste spoiler en niet de tweede.

Er zit geen rooster meer bij dus mijn gedachte was dat als iemand mij blij kan maken kan ik iemand blij maken. Ik ging er echter van uit dat er gaten zouden vrijkomen die gespoten moeten worden en als dat niet zo is dan is het wel heel wat makkelijker!!!

Qua foto’s lukt het me nog steeds niet. Ik begrijp nu dat je 600KB (heel weinig anno 2021) hebt en dat eerst in je album zet om daarna hier te laten zien. Ik had de foto van de spoiler terug naar 245KB maar toch niet geaccepteerd. Ik moet forum lessen gaan volgen! :D

De max lijkt 600 K maar volgens mij is het eerder 60 K :wink:

Mooie taartschep trouwens :cheers:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


02 feb 2021 17:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Tilt! schreef:
Jacq. schreef:
Allemaal aan rukkers??


Yup! :mrgreen:



:lol:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


02 feb 2021 20:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Jacq. schreef:
Het komt op mij wat ongelukkig over om iedere bezitter van een Porsche 911 SC met een "taartschep" als rukker weg te zetten.

Dat zou heel ongelukkig zijn. En ook heel onaardig. Dat zeg ik dus ook niet... Ik schrijf expliciet “TURBO taartschep”.

Jacq. schreef:
Met de bestelling van o.a. optie 473 (bug - und heckspoiler) zijn er in de periode 1978 - 1983 duizenden nieuwe Porsche 's 911 SC wereldwijd uitgeleverd.

Optie 473 (Bug und Heck Spoiler) is een optie die je af fabriek op een SC kon bestellen. Dat is nl de spoiler die bij die auto ‘hoort’. Dat is dus niet een TURBO taartschep maar een Carrera taartschep.

Afbeelding

Over hoeveel van die duizenden ( :scratch: ) optie 473 daadwerkelijk aan rukkers zijn geleverd ontbreekt mij helaas de informatie. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 feb 2021 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Wat is er dan mis met een "taartschep" cq. whaletail :popcorn: :scratch: :mrgreen:
51360
_________________________________________
Less is more !


03 feb 2021 12:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Ho ho, even voor de duidelijkheid, de Carrera Spoiler, de naam zegt het al, was pas leverbaar vanaf '83. Dus de SC was inderdaad af fabriek te bestellen met de Turbo variant zoals Jacq zegt...want dat was dan ook het enige optie als je een spoiler achterop wou. De Spoiler van de Turbo 3.0 en Carrera 3.0 was niet beschikbaar voor de SC.

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind, en vond, de Turbo spoiler vanaf mijn kindertijd ook geen porem op een narrow body, maar het is wel period correct en origineel :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 feb 2021 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Interessant om te zien hier (als newbie) wat dit aan discussie oplevert. Ik ben er 99% uit met de verkoper moet alleen nog rijden. De Spoiler gaat daar blijven en ik ga de gaten laten dichtmaken / spuiten hier in NL. Binnenkort foto's.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


03 feb 2021 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Hier idem, verstoort de prachtige daklijn.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 feb 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Klopt Johann, ieder zijn smaak :) en in mijn geval gaat het een origineel sportpakket af fabriek 8) :salut:
_________________________________________
Less is more !


03 feb 2021 13:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Johann schreef:
Ho ho, even voor de duidelijkheid, de Carrera Spoiler, de naam zegt het al, was pas leverbaar vanaf '83. Dus de SC was inderdaad af fabriek te bestellen met de Turbo variant zoals Jacq zegt...want dat was dan ook het enige optie als je een spoiler achterop wou. De Spoiler van de Turbo 3.0 en Carrera 3.0 was niet beschikbaar voor de SC.

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind, en vond, de Turbo spoiler vanaf mijn kindertijd ook geen porem op een narrow body, maar het is wel period correct en origineel :salut:

Dat is oprecht nieuws voor me. Heb die optie 743 veel vaker voorbij zien komen en altijd met afbeeldingen van een Carrera spoiler. En niet van een turbo spoiler. Begrijp nu ook dat de late SC's wel een Carrera spoiler als optie af fabriek konden krijgen.

Enfin I stand corrected. Mea culpa Jacq. :salut: Persoonlijk vind ik een Carrera spoiler op een SC/3.2 niet misstaan. Een turbo spoiler vind ik te lomp. Maar dat blijkt persoonlijk.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 feb 2021 13:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Ik vind de Turbo spoiler lomp - ook op een WTL body .... de Carrera Spoiler (Whale-Tail) vind ik zowel geslaagd op de smalle koets als op de brede koets.

Ik heb er al een aantal jaren eentje liggen - "op voorraad" - mocht ik ooit een SC of Carrera 3.2 zonder Whale-Tail kopen :mrgreen:


03 feb 2021 14:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Bij mij hebben ze het ook altijd over mijn spoiler, maar als ik dan uitstap om te kijken zit er geen. :scratch:


03 feb 2021 14:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Ik neem aan dat het hier om een after market horeca spoiler gaat?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


03 feb 2021 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Zol ik heb de auto gekocht! Binnenkort hier meer info met mooie foto’s. Ik ga hem over twee tot drie weken ophalen. Ik moet eerst ergens een oprij auto weten te regelen. Iemand nog ergens in het westen een betaalbaar adresje waar ik mee naar midden Vlaanderen kan rijden?

Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


07 feb 2021 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC 1983
Hoogkarspel
Bericht Re: Porsche Boxster 718 S en SC in de pijplijn.
Arnoud, gefeliciteerd met je mooie 911 SC Targa . Ben héél benieuwd naar je vervolgverhaal en natuurlijk de foto's.
Dat worden nog een paar spannende weken. Mooie spoiler ook 8) 8) . Gezien de koplampringen, afkomstig uit Amerika ?? Als dat zo is, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je Porsche nieuw is geleverd met deze spoiler, mede gezien het feit dat er ook een voorspoiler op zit. Amerikanen waren / zijn gek op spoilers dus het zou zo maar kunnen. Heb je het onderhoudsboekje erbij? Daar zit, als het goed is, een sticker in waarop alle extra bestelde opties staan vermeld. En anders misschien onder de voorklep, daar zit misschien, met wat geluk, ook nog deze sticker. Het zou dan gaan om optie 473.
Stel nou dat je Porsche nieuw geleverd is met deze optie, dan zou ik ze bij de auto houden zodat je hem altijd origineel kan houden en alsnog op zoek kan gaan naar een losse motorkap. Het is maar idee....


07 feb 2021 23:07
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roermo


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.