Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 8:48



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen: Jasper 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Even voorstellen: Jasper
Hoi, ik ben Jasper, woonachtig in Nijmegen en nog niet in het bezit van een Porsche maar al een tijdje aan het overwegen om een Cayman S automaat aan te schaffen (ik heb gelezen dat de Cayman nogal een zware koppeling heeft en ik heb een zwakke linkerknie na een ongeval in mijn jeugd, vandaar die keuze).

Ben nog een beetje zoekende wat er in mijn budget (25k) te vinden is, in ieder geval niets met Porsche garantie heb ik al ontdekt :D

Liefst zou ik een S met PDK willen maar die lijken al helemaal ver verwijderd, wellicht toch nog even doorsparen dus, maar nu heb ik in ieder geval al een account hier mocht er iets op het te koop gedeelte voorbij komen :)


09 feb 2021 10:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Welkom, misschien is dit wat voor je :idea:

Afbeelding


09 feb 2021 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Bedankt voor je reactie, maar helaas geen S, en noem me een snob maar ik denk als ik er een koop dan wil ik het "goed" doen en meteen een S :)
Maar dat dan wel weer binnen mijn pauper budget :P


09 feb 2021 12:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Welkom Jasper :!:

Er is een knop "Nieuw Antwoord" - zodat je niet onnodig het gehele direct bovenstaande bericht hoeft te quoten :idea:
Ik heb jouw quote dan ook geveegd :salut: Hou het forum leesbaar :wink:

Succes met je zoektocht :!:


09 feb 2021 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Hoi Olaf,

Bedankt voor het warme welkom, ik ben juist gewend om altijd te quoten zodat het duidelijk is op wie ik reageer...beetje overkill misschien als er pas 2 berichten zijn natuurlijk, maar was automatisme, zal er rekening mee houden :)


09 feb 2021 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
welkom Novastorm, ik kan je de S zeker aanbevelen! velen hier vinden een tiptronic niks, maar ik ben er erg tevreden over. PDK is wel het summum hoor, maar voor een 'pauper-budget' mss toch eens rijden met een tiptronic?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 feb 2021 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Ik heb besloten om inderdaad een aankoopkeuring te laten doen voor een S die bij Elfer staat met tiptronic :thumleft:
Wel hopen dat de sneeuw tegen het einde van de week weg is en er ook een proefrit kan worden gemaakt, Elfer wil hem (begrijpelijk) nu niet op de weg hebben.
En geduld is niet mijn sterkste punt, dus heb voor nu afgesproken dat PCG hem daar ophaalt voor een AKK en weer terugbrengt, maar dan wellicht zonder testrit :pale:
Wel goede service van PCG overigens dat ze hem daarvoor willen ophalen en weer wegbrengen :thumleft:


09 feb 2021 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Welkom Jasper, veel plezier aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebber :salut:
_________________________________________
Less is more !


10 feb 2021 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Bedankt :)


10 feb 2021 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Maar even mijn eigen voorstel topic misbruiken aangezien ik volgens mij nog niet mag posten in te koop gevraagd:

Ik ben nog steeds de verkoopsites in de gaten aan het houden, zag binnen mijn budget deze staan, maar die lijkt me dan weer heel goedkoop voor een limited edition sport.
Het is import en veel KM , wellicht daarom de lage prijs? Past wel mooi in mijn budget en heeft veel opties zo te zien:

https://www.autotrack.nl/a/porsche-caym ... 8-50476121

Sowieso zal ik altijd een aankoop keuring doen maar wellicht heeft iemand hier deze al een keertje bekeken, en hem dan met een reden laten staan?

Ik ben niet perse op zoek naar een auto met hele lage KM, tenzij Caymans op zijn bij 2 ton? :D


15 feb 2021 13:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
had je die van Elfer al laten keuren? (die van jouw link ken ik niet overigens)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2021 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Nee daar heb ik van af gezien omdat er geen proefrit mee gemaakt kon worden door mij en ook niet door Porsche Centrum Gelderland voor de AKK, vonden zowel PCG als Elfer een verstandig besluit, dus dat siert Elfer wel.

Maar ben nu maar wat verder van huis aan het kijken, en deze in Rijswijk heeft voor minder geld meer opties...ook meer KM maar zoals ik al zei staar ik me niet blind op KM stand, mijn Toyota Auris heeft ook 0 problemen gegeven toen ik die bij 150.000KM kocht en inmiddels ergens tussen de 210.000 en 220.000 in staat (maar dat is natuurlijk wel een Toyota :D).
Ik heb een auto van de zaak om zakelijk in te rijden, en nog een Chevrolet Camaro uit '79 hobby auto, dus ik verwacht niet dat ik de 2 ton snel aan zal tikken zelfs als ik een Cayman met 160k aan zou schaffen, maar als ze tegen die tijd al uit elkaar vallen dan hoor ik dat natuurlijk liever nu dan later.

Snap dat het allemaal relatief is, ik ben maar een leek op een forum voor liefhebbers, maarja eentje moet je eerste zijn voordat je liefhebber kan worden he, vandaar dat ik als een ware newbie het maar aan de echte liefhebbers vraag of er alarm bellen af gaan bij die advertentie, zo niet dan ga ik hem gewoon eens bellen, wellicht wil die verkoper ook dat ding de weg niet ophebben voordat alle pekel weggespoeld is, wat begrijpelijk is natuurlijk, maar het aanschaffen wel moeilijk maakt :)


15 feb 2021 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Hallo Jasper,

Ik wilde eigenlijk gaan zeggen dat ik de auto er op de foto's netjes uit vind zien (dit vind ik nog steeds).
Daarna wilde ik gaan zeggen dat ik persoonlijk het van belang zou vinden dat de historie aannemelijk is en geen woestijn import.

Koeweit bestaat natuurlijk wel voor een groot deel uit zand... heel veel fijn zand.
Ik ben ooit eens bij een 996 C4s wezen kijken (hier bij iedereen bekend) en daarbij viel me echt op dat dat zand overal nog te vinden was.

Ik zou hier zelf niet gaan kijken... Ik geloof ook wel dat het veel lastiger door verkopen is dan wanneer het een origineel NL auto of bijv Europese import is.
_________________________________________
vroem vroem.......


15 feb 2021 14:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Da's zeker waar. Maar als je hem nu koopt, koop je hem dan om hem door te verkopen? Hij is nu nl ook al goedkoper omdat het een import is. Als hij naar je zin is en er komen geen bijzonderheden uit de akk, zeg ik 'spaarvarken stukslaan en doen'. Je moet spijt hebben van dingen je gedaan hebt, niet van dingen die je niet gedaan hebt :cheesy: Oja, koop met je hoofd en niet met je hart. Je eerste is altijd mooi (mijn eerste was fantastisch, dream-come-true ... en zo krom als een hoepel :twisted: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2021 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
@Goofy1 dat van Koeweit had ik nog niet gezien, wel dat het import was maar niet op dat rapport gekeken aangezien die meestal geld kosten, mocht ik toch gaan kijken zal ik daar iig op letten, maar ik zou er vanuit gaan dat zoiets de medewerkers van het Porche Centrum ook wel op zou vallen bij een aankoop keuring? Kost ook nogal wat dus ik verwacht er wel van dat ze meer doen dan de gemiddelde APK :D

@Horn Als ik iets wil dat later meer waard is dan gooi ik nog wel wat centen in de 'veilige' ETFs die ik heb, een auto koop je om ermee te gaan rijden (vind ik).
Word ook zeker geen garage queen, want er past maar 1 auto in mijn garage, en ondanks dat mijn Camaro niet zo duur was als een Cayman heeft die toch het plekje in de garage verdiend, ook gok ik dat van de 2 de oude amerikaan een stuk slechter tegen buiten staan kan dan een bijna 30 jaar jongere Porsche :)


15 feb 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Vandaag geslaagd in mijn zoekactie, het is een rode Cayman S uit 2011 geworden, met PDK en Sport Chrono :D
Foto's volgen, was alweer donker toen ik er eenmaal mee thuis kwam


19 feb 2021 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Rood! Lekker! En nu natuurlijk slapeloze nachten totdat hij voor de deur staat. :mrgreen:

Gefeliciteerd!
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


20 feb 2021 7:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Gefeliciteerd
Maar dat heb je vlot gefixed.
De 15e nog aan het zoeken en de 19e kom je met je auto thuis


20 feb 2021 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
@Anne: Nee hoor, want hij staat al voor de deur :D

@hehe: Ja is snel gegaan, beetje apart verhaal, ik had een afspraak gemaakt voor de Cayman die in Rijswijk stond (zoals eerder in dit topic besproken), en een afspraak gemaakt met Porsche Centrum Rotterdam voor een AKK die ik eventueel af kon zeggen als de auto me toch niets leek.
Donderdag belde iemand van het bedrijf waar hij stond dat de staat van de auto niet super was, ik had eerder iemand gesproken die niet veel van de auto wist. Toen deze man hoorde dat ik een AKK wilde doen had hij besloten me even te informeren, en eigenlijk heeft hij me zelf afgeraden om voor die auto te gaan.

Ik had de Cayman die ik nu heb al op autoscout zien staan maar was buiten het budget dat ik voor mezelf had gesteld.
Mijn (super lieve :D )vrouw bood aan om het extra bedrag van haar spaargeld mee te betalen dus ik heb donderdag de verkoper gebeld en gevraagd of ik vrijdag langs kon komen en of hij bezwaar had tegen een AKK.
Hij had geen bezwaar dus ik heb PCR gebeld dat ik de afspraak door wilde laten gaan, maar dat ik met een andere auto zou komen dan ik in eerste instantie had doorgegeven,dus ze moesten even nieuwe werkbon maken met ander kenteken :D

Om een lang verhaal niet nog langer te maken, proefrit beviel prima, PCR AKK liet geen ernstige gebreken zien en de auto staat nu bij mij voor de deur :D :D

Ik zal nu eens even proberen wat plaatjes toe te voegen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


20 feb 2021 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Leuk. Schreeuwt om striping!!!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


20 feb 2021 21:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Mooie wagen, veel plezier ermee!


20 feb 2021 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Vreemde wending aan het verhaal, de auto die ik net gekocht heb staat sinds vandaag op Autotrack, voor bijna 20k minder en met de foto's van de originele AutoScout24 advertentie...

Ik denk dat iemand aan het scammen is, Autotrack heeft geen knop om dat te melden dus maar naar hun generieke e-mail adres een mailtje gestuurd, maar die word morgen pas gelezen gok ik.

Iemand zoiets al eens meegemaakt? Voelt raar en word zelfs een beetje bang dat dalijk iemand verwacht dat ie mijn auto online heeft gekocht ofzo :(


21 feb 2021 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
veel plezier met de auto! rood = mooi :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


22 feb 2021 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Novastorm schreef:
Ik denk dat iemand aan het scammen is, Autotrack heeft geen knop om dat te melden dus maar naar hun generieke e-mail adres een mailtje gestuurd, maar die word morgen pas gelezen gok ik.



Melden bij meldpunt internet criminaliteit!


22 feb 2021 10:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even voorstellen: Jasper
Novastorm schreef:
Iemand zoiets al eens meegemaakt?


Ja - en werd toen getipt door iemand van hier :wink:


22 feb 2021 10:40
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GTax repair


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.