Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:25



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Voorstellen en een beeld van mijn Targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Even voorstellen, opent zich maar moeizaam, vandaar dat ik dit maar combineer met een aantal vragen aan het Porsche forum. Ben al aantal jaren een slapend forumlid, maar als pensionado heb ik wat meer tijd gekregen. Dus geeft dit meer tijd voor mijn 2e liefde, mijn trots de volledig originele Porsche 911 Targa. Ik ben Piet en sinds 2005 in het bezit van deze 911 Targa 2.7 bj. 1976 model 1977 km 176300 op de klok. Eerste uitvoering met verzinkte bodems. Porsche is Nederlands en ooit geleverd door Porsche Eindhoven aan een familie Coenen (C of K niet bekend). De 911 heeft een niet veel voorkomende kleur nl. "eikenblad groen". Vorige week nog even een winterronde gereden 60 km om zijn spieren nog eens op te warmen. Uiteraard was het die dag droog en de door de veel regenbuien was het wegdek ook zoutloos. Starten na een stilstand vanaf oktober 2020 probleemloos. Vanaf de aankoop in 2005 heeft mijn 911 het nodig onderhoud gehad. Naast de motorische beurten, is de binnenbekleding volledig vernieuwd, alle rubbers vervangen, nieuw Targa dak, professioneel in de originele kleur overgespoten. Laatste taxatie in 2018 kwaliteitsklasse volgens InterClassics met een waardering 2. Je zou zeggen geen vragen meer, toch wel, want een oldtimer van 45 jaar blijft vragen om aandacht. Zo wil ik de motor nog een goede schoonmaakbeurt geven (zonder uit te bouwen) wie heeft daar goede recente ervaring mee! Verder blijft handrem en gordel lampje regelmatig branden, ondanks geen aangespannen handrem, en gordels die in gebruik zijn. Ondanks dat aansluiting van dit lampje ontdaan is van aanslag blijft dit lampje haperen. Ik heb ook al geprobeerd iets nieuws hiervoor te kopen. Helaas met als antwoord niet verkrijgbaar, wie van de forum leden heeft hier ervaring mee.

Als het even wat mooier weer is maak ik wat foto's die ik op het forum zal plaatsen.

Graag jullie reactie.

Groet Piet


10 feb 2021 20:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Welkom Piet,

Voor het reinigen van het motor heb ik hele goeie ervaring met Autoglym Engine Cleaner. Dit spul laat je aluminium als nieuw er uit zien, maar ook rubber en kunststof ziet er top uit.

Wat moet je doen; Je spuit de engine cleaner op een koude, droge blok. Bewerk het goed met een stevige detail brush, een goeie verfkwast werkt ook prima. Het is niet bijtend dus neem je tijd en spuit meer waar je het nodig hebt.

Eenmaal alles bewerkt met de kwast kan je het blok afspoelen met een zachte straal, ik gebruik een tuinslang met een sproeikop.

Iedereen zegt altijd dat je alle electronica moeten afdekken in het motor ruimte, maar zolang je niet met een hoogdruk spuit aan de slag gaan en niet direct en langdurig op je verdeelkap of zekeringkast spuiten is er niets aan de hand. Je blok is nu ook blootgesteld aan de regen :idea:

Eenmaal afgespoeld kan je de auto starten en warm laten draaien. Als je perslucht hebt kan je de ergste eerst wegblazen, maar het verdampt wel met een warme blok. Eenmaal warm laat je het blok weer afkoelen en dan kan je het inspuiten met Autoglym Vynil & Rubber Care of Meguiars Engine dressing. Veeg de overtollige vloeistof op met een microfiber doekje na 15 minuten.

Nu heb je een blok om op trots te zijn :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


10 feb 2021 21:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Welkom Piet :!:

Enne ... een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :idea:


10 feb 2021 22:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Mam# schreef:
Vanaf de aankoop in 2005 ...
Mam# schreef:
Als het even wat mooier weer is maak ik wat foto's die ik op het forum zal plaatsen.
En in al die tijd geen fatsoenlijke foto's gemaakt die het posten waard zijn? :mrgreen:

Enne, welkom!
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 feb 2021 0:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Welkom Piet, veel plezier aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebbers :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


11 feb 2021 8:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Welkom Piet, mijn eerste 911 was ook van 1976 en met een garantie bewijs van de verzinkte carrosserie :thumleft:
Kwam ook uit NL, geleverd door Konink uit Almelo.
Dus jouw chassis nr begint met 911.6 of 7, wat een schik had ik met de auto maar wel lang geleden :oops:
We gaan je zeker zien bij een of andere meeting, beide pensionado en schept toch een band :mrgreen:

Gr Hans
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


11 feb 2021 9:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
welkom, zeer benieuwd naar de foto's :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


11 feb 2021 10:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Welkom, inderdaad zeer benieuwd naar een volledig originele Targa waarvan de binnenbekleding volledig vernieuwd is...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


11 feb 2021 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
:roll: Welkom!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


11 feb 2021 18:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.