Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 17:02



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Dag allen. Ik ben vw (oude kevers/ bus) en porsche liefhebber. Nog geen porsche in bezit. Nu wel besloten om stap te zetten. Idee is om een 996 of 997 (als budgettair lukt) als min of meer daily driver te gaan gebruiken. Ben wel wat angstig over de ims verhalen maar daar is al voldoende over geschreven.
Tips welke beter geschikt is voor heel regelmatig gebruik zijn welkom!


17 feb 2021 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen
welkom, ga eens met beiden rijden. wrs weet je daarna direct welke het beste bij jou past...
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


19 feb 2021 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996C4 1998, Black on black with Turbo rims
Amsterdam
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom! Wat een slechte gebruikersnaam voor iemand die op zoek is naar een 996 of 997 hier :ba:

Maar zonder gekheid, ik heb een 996 gekocht omdat ik op die manier ook een mooi budget achter de hand kon houden voor eventuele reparaties en modificaties. Mocht ik een 997 gekocht hebben dan was met de aanschaf meteen al mijn geld voor de P erdoor. En bij een occasion sportwagen van makkelijk 20jr oud is het toch belangrijk dat je een flinke duit langs de kant houdt voor (on)verwachte kosten. Ikzelf heb na aankoop meteen een klasse 3 alarm laten installeren en de koelmodificatie uitgevoerd, dus dat kwam al neer op een €2.000, en dan nog een grote beurt erachteraan.

Het IMS is niet iets waar je echt angstzweet voor moet hebben, als je dat wel hebt dan koop je beter geen 996/vroege 997. Geschiedenis van de auto is belangrijker, als ie goed en regelmatig onderhouden is dan kom je al een heel end.

Over het algemeen is elk type 996 geschikt voor regelmatig gebruik, tenzij de GT3 en GT2 versies, maar die liggen niet in je budget neem ik aan.
De mijne rijd ik ook als semi-daily hoewel met corona hij een stuk minder uit de garage komt. Wat voor mij belangrijk was vanwege het 'dagelijkse' gebruik:

- comfort: verwarmde stoelen, cruise control, airco die goed werkt, turbostoelen als het lukt (de mijne zijn gewone maar wel met het optionele zachtere leder), eventueel klasse 3 alarm
- onderstel mocht niet té sportief afgesteld staan want dat vind ik niet fijn voor lange ritten
- gezien ik hem ook in de winter/bij heel slecht weer soms moet rijden heb ik een C4 gekocht hoewel je met een C2 in onze streken ook wel alles kunt doorstaan
- ik vond dat hij er esthetisch ook niet té netjes mocht uitzien want daar betaal je voor bij aanschaf, maar als je hem vaak rijdt en op straat/openbare parkeerplaatsen parkeert zal je snel met steenslag en kleine krasjes etc te maken krijgen. Zelfde geldt voor het interieur, als je vaak in - en uitstapt en spullen vervoert zal je interieur dat ook merken.
- voor echt dagelijks gebruik is een automaat misschien te overwegen maar die ouwe Tiptronic neemt wel heel veel beleving weg in vergelijking met een handbak vind ik, alleen kan de handbak knap vermoeiend zijn als je vaak in fileverkeer moet rijden


19 feb 2021 16:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Dank voor de reacties. Ik heb in een 3.6 997 met een handbak gereden en met een tiptronic. nog nooit in een 996. Ga ik idd nog doen om vergelijk goed te kunnen maken.
Vroeg me bij de tiptronic nog wel af of die met sport chrono optie aggressiever wordt? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben. C2 was vorige week wel glibberen geweest denk ik :) alhoewel met goede winterbandjes mss wel te doen


21 feb 2021 19:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Qua onderstel leek met een 997 met pasm wel ideaal. Heb begrepen dat die minder hard is in normale stand dan een auto zonder pasm.


21 feb 2021 19:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.