Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:14



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Even voorstellen
Hallo allemaal,

Ik ben Guy, 44 jaar oud en heb nog geen Porsche, maar ben op het gemak aan het uitkijken naar een 996 Carrera 4S. Ik hoop hier meer te weten te komen over zaken waar ik zoal moet op letten en of het wel echt de juiste keuze is.

De voorkeur voor dat type is vooral gebaseerd op emotie, zoals bij mooie wagens wel vaker het geval is. Ik zal mezelf hier eens goed inlezen en mochten jullie tips hebben: shoot!

Groet,

Guy


04 maart 2021 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom, en veel lees plezier. Vragen? Gewoon stellen.


05 maart 2021 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom en succes met je zoektocht :)
Als je hart uitgaat naar de 996 zal inlezen daar vast niet veel aan veranderen ;)


05 maart 2021 0:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom Guy,

Genoeg leesvoer hier.
Zoals onze forum guru altijd zegt:
KRKB (even in de zoekfunctie invullen ;) )
_________________________________________
footers zuigen! :D


05 maart 2021 3:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Even voorstellen
welkom, en ik denk dat je op zoek bent naar een zeer mooie auto :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


05 maart 2021 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Even voorstellen
Pacoloco schreef:
KRKB (even in de zoekfunctie invullen ;) )


... die moest ik zelfs nog even opzoeken.. :thumleft:


05 maart 2021 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Even voorstellen
Dank jullie wel allemaal. Ik ga hier eens wat topics afstruinen en een en ander opsteken. De keuze voor de 4S staat waarschijnlijk inderdaad wel vast, al vind ik eigenlijk elke 911 wel mooi. Ben van kinds af aan opgegroeid vol liefde voor Porsche, dus daar is weinig meer aan te doen :) Goed om hier te zijn iig. Alvast een mooi weekend! Grt. Guy


05 maart 2021 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen
Kunt natuurlijk ook voor een Cayman gaan, maar ik ben bevooroordeeld :D


05 maart 2021 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Even voorstellen
Haha, die vind ik ook te gek, dus wie weet, maar die 911 valt bij mij niet snel van z’n voetstuk :) Welke heb je precies?


05 maart 2021 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom en succes. Cayman rijdt wel leuker....
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


05 maart 2021 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen
Guyyy schreef:
Haha, die vind ik ook te gek, dus wie weet, maar die 911 valt bij mij niet snel van z’n voetstuk :) Welke heb je precies?


Ik heb (ook pas sinds 2 weken) een rode 987.2 S PDK:
Afbeelding


05 maart 2021 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Even voorstellen
So zeg, da’s een mooie wagen. Hoe bevalt ‘ie? Ik moet zeggen; vind de Cayman erg mooi, maar wil m’n dochtertje ook mee op pad kunnen nemen, dus die achterbank moet er eigenlijk wel in :)


05 maart 2021 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen
Helaas nog weinig in kunnen rijden, binnen 4 dagen 2 nieuwe krassen erop ontdekt, en hij moest voor een alarm naar Porsche Centrum Gelderland dus meteen offerte laten maken voor die kras, en ook meteen maar alle aandacht punten van de aankoop keuring aan laten pakken (waren kleine dingen zoals remleiding houdertje op 1 plek kapot, slecht uitziende steenslag beschermers en die kleine plastic spoilertjes die voor de achterwielen zitten aan het einde van de sideskirts waren aan vervanging toe) maar de paar ritten die ik heb gemaakt waren geweldig :D

Ik wilde juist perse een Cayman omdat je het niemand aan wil doen om plaats te moeten nemen op wat ze een achterbank noemen in een 911, vind dat op die plek de motor veel beter op zijn plaats is ;)

Heb persoonlijk nog nooit achterin een 911 gezeten maar wel in een Renault Alpine en volgens mij scheelt dat elkaar niet veel qua ruimte en was geen pretje :D


05 maart 2021 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Even voorstellen
Je zorgt goed voor je Cayman zo te lezen. Is die kras diep? Vaak weten goede poetsbedrijven daar ook wel raad mee. Kun je er gelijk een extreem goede beschermlaag op laten aanbrengen. Wat betreft de achterbank, m’n dochter is 8, dus dat moet nog net lukken, hoop ik. Het is eigenlijk meer dat het me wel leuk lijkt om met ons drieën road trips te kunnen maken. Op zich zou een tweezitter voor mij persoonlijk best kunnen. Er is immers ook nog een family car. En de Cayman doet volgens mij weinig tot niets onder voor een 996 (of zeg ik nu iets doms?), dus qua rijden geloof ik meteen dat het fantastisch is.


05 maart 2021 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen
Ja een kras was diep, zaten nog wat plekjes op dus ze wilden meteen het hele scherm doen, toen bleek ook dat er een plek blanke lak los zat op de bumper wat dan weer erger zou kunnen worden door het afplakken voor het spuiten, dus nu doen ze de hele bumper ook meteen, spaarpot is wel beetje leeg nu dus hoop dat er het 1e jaar niks ernstigs meer aan komt :D

Ben geen Porsche expert dus durf niet te zeggen of een Cayman onder doet voor een 996, denk dat de mensen die meerdere Porsches gereden hebben daar zinnigere dingen over kunnen zeggen, ik heb wel veel reviews gelezen en gekeken en volgens mij is de concensus wel dat als Porsche dezelfde motoren zou aanbieden in de Cayman als dat ze in de 911 doen dat de Cayman dan de betere auto zou zijn, maar pin mij er vooral niet op vast :D

Ik heb sowieso geen kinderen en ga daar ook niet aan beginnen dus keuze voor de 2 zitter was voor mij een no-brainer :)


05 maart 2021 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Even voorstellen
Ik heb nooit een Boxster of Cayman gehad, maar de vraag welke Porsche het beste is kan ik wel beantwoorden. Dat is nl de Porsche die jij zelf het mooist vindt. De rest is minder relevant, althans zo zie ik dat. Een Porsche koop je toch met je gevoel en niet met je verstand?
De 911 is een icoon van mythische proporties, daarom wil iedereen een 911, niet omdat hij beter is dan de Cayman.


06 maart 2021 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Even voorstellen
Zo zie ik het persoonlijk ook. Bij mij was het als een kind een verjaardagsfeestje van een klasgenootje dat het Porsche-virus triggerde. We gingen met twee auto’s naar de bios: drie kinderen met pa in de 911 en de rest in de auto van moeders. Ik zat in die laatste, maar wilde zo graag in die Porsche... Sindsdien wil ik er een hebben. Door de jaren heen ben ik het merk in brede zin meer gaan waarderen, maar als ik mag kiezen (en gelukkig mag dat), ga ik voor een 911. Maar goed, whatever makes you tick ;)


06 maart 2021 13:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.