Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 16:27



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Twijfelaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Twijfelaar
Hoi!

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Walter, hier geregistreerd als Tritus en twijfel over de aanschaf van een porsche als 3e auto in ons gezin.

Ik had vroeger een motor (Honda blackbird) en nadat deze meer in de garage stond dan dat ik er op reed, heb ik deze verkocht en daar voor in de plaats een Fiat barchetta als hobby auto gekocht. Deze heb ik een jaar of 3 gehad en leuk aan kunnen sleutelen en opknappen.

Nadat ik verhuisd ben naar een huis zonder garage heb ik de barchetta verkocht, omdat deze zonder garage geen lang leven meer zou hebben.

Omdat ik het cabrio rijden toch wel miste hebben we voor mijn vrouw een mooie audi a3 cabrio gekocht waar we ook samen af en toe een leuk recreatief ritje mee kunnen maken.

Aangezien er nu financieel wat meer ruimte is ontstaan begint de jongensdroom van het mogen bezitten van een porsche toch ook weer te kriebelen. Daarom denk ik er aan om een porsche boxter of cayman 981 te kopen. Uiteindelijk gaat het toch wel om een hoop geld voor een auto die puur voor de fun op de oprit zou moeten komen te staan (zonder garage!) Vandaar de twijfel of ik dit wel of niet moet doen.

Ik hoop hier wat info te vinden over de eventuele aanschaf van een porsche en wat tips en trucs.

Jullie zullen dus vast nog wel wat van me horen!


24 maart 2021 22:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Twijfelaar
Welkom Walter :!:

A3 Cabrio de deur uit doen en er een leuke Porsche Boxster voor in de plaats zetten :idea: ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


24 maart 2021 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996C4 1998, Black on black with Turbo rims
Amsterdam
Bericht Re: Twijfelaar
Welkom! Eens je achter het stuur kruipt van een Porsche is ie meteen al z'n geld waard!
Dus zoals Olaf zeg, Audi eruit :lol:


24 maart 2021 23:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Twijfelaar
Van Boxster 981 ga je zeker geen spijt krijgen, spreek uit ervaring 2 weken

PS Had wel betere wegligging verwacht na al die verhalen, je moet toch (soms) weleens remmen voor een bocht... :mrgreen:


25 maart 2021 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Twijfelaar
Olaf schreef:
A3 Cabrio de deur uit doen en er een leuke Porsche Boxster voor in de plaats zetten :idea: ;)
+1
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


25 maart 2021 8:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Twijfelaar
Tritus schreef:
Aangezien er nu financieel wat meer ruimte is ontstaan begint de jongensdroom van het mogen bezitten van een porsche toch ook weer te kriebelen. Daarom denk ik er aan om een porsche boxter of cayman 981 te kopen. Uiteindelijk gaat het toch wel om een hoop geld voor een auto die puur voor de fun op de oprit zou moeten komen te staan (zonder garage!) Vandaar de twijfel of ik dit wel of niet moet doen.


Wat heb je aan een paar cijfers op de bank. Als je ook met een iets lager getal daar, wel met een dikke :D op je gezicht lekker rond kan rijden.
A3 eruit en een Boxster of Cayman op de oprit.
_________________________________________
Mvg,

René


25 maart 2021 8:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Twijfelaar
Welkom hier :thumleft:

Een cabrio zonder garage of carport is voor mijn gevoel altijd een no go. Ze verweren te snel en de kapje zit in no time onder de groene aanslag. Ja je kant wel een hardtop nemen, maar dan zit je na de winter met lelijke vouwen in je dak.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 maart 2021 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Twijfelaar
Leuk om al zoveel reacties te lezen!

De audi a3 cabrio de deur uit doen gaat niet lukken, die is van mijn vrouw haha. En haar dagelijks in de Porsche laten rijden gaat hem ook niet echt worden, aangezien zij de auto toch eerder als gebruiksvoorwerp ziet en ik zelf meer een poetser ben. Haar Audi heeft ook een set wintervelgen en van de 8 velgen hebben er al 4 wat stoeprandschade :evil: Daarnaast wil ze ook absoluut niet met een automaat rijden en aangezien de meeste porsches 981 waar ik naar heb gekeken een pdk hebben word dit dus "mijn" auto.

Zelf rijd ik een audi A7 (met automaat en dus ook geen krassen op de velgen :wink: :lol: ) en die blijft ook, zeker voor vakanties en vervoer van kinderen e.d.

Wat betreft een cabrio op de oprit zonder garage, dat gaat tot nu toe met de audi prima. Ik maak het kapje met enige regelmaat schoon en deze ziet er na 1,5 jaar in ons bezit er nog als nieuw uit. ( auto is van 2017). Is dat bij een porsche boxster 981 een aandachtspunt?

Ik had bij Koen exclusief in Heteren nog een Cayman gezien voor een nette prijs. Ik heb hier positieve verhalen gelezen over deze garage. De auto heeft redelijk wat km gereden en heeft martini striping en dat vind ik zelf toch wat minder mooi ( kan er misschien ook af).Daarnaast heb toch een lichte voorkeur voor de Boxster omdat het een cabrio is, maar de cayman vind ik net wat mooier.


Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij deze specifieke auto?


25 maart 2021 12:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Twijfelaar
Voor erbij zou ik dan inderdaad een Cayman kopen, daar je al 1 cabrio hebt .. althans, je vrouw dan :popcorn:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


25 maart 2021 13:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Twijfelaar
Goedenavond:

Ik heb nog een mooie Boxster S 3.4 PDK met weinig km en veel opties.
Mag eventueel in de verkoop ,want ik ben na 3 jr wel weer eens toe aan een nw porsche project.
Voor meer info even appen met 0653203013

Gr Roy


25 maart 2021 21:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Twijfelaar
Johann schreef:
Een cabrio zonder garage of carport is voor mijn gevoel altijd een no go.

Heb meermaals cabrio’s gereden zonder dat ik een carport of een garage had. 911, 2x Cooper S JCW, Golf 2, Volvo C70, Jeep Wrangler. Allemaal soft tops year round. Nooit last gehad van verweren noch groene aanslag. Zou het met een - moderne - cabrio zo weer doen. Klassiekers uiteraard anders verhaal. Maar zelfs met de 964 op dat gebied geen enkel probleem gehad.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 maart 2021 21:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Twijfelaar
Mijn buurman had een Fiat500 cabrio en die was meer groen dan beige. Wellicht heeft het te maken met de kleur van de kap en hoe goed je ervoor zorgen?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 maart 2021 21:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Twijfelaar
Zeker. Ik heb altijd zwarte kappen gehad. Stof en kunststof. Groene zeep met zachte borstel doet wonderen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 maart 2021 11:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.