Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:30



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 996.2 2002 Carrera 4 Cabrio Midnight Blue - 6-handbak
Voorhout
Bericht Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
Hallo mede-porsche fans,

Bij dezen wil ik mij even voorstellen. Jarenlang was een eigen 911 een droom en ik zei altijd als het goed met me gaat dan lukt dat voor m'n 30ste. Nou dat lukt niet echt. Wel nog even een Boxster kunnen huren voor mijn huwelijk op m'n 29ste bij Hertz Schiphol in 2012 (2 credit cards nodig voor garantstelling dat wel...).

En toen kwam Corona en had niemand meer lol, werkte iedereen alleen thuis, gooide ik geen honderden euro's per maand meer weg aan de NS en ik dacht...het leven is te kort om je dromen niet waar te maken als het kan...

Dus ik afgelopen september toch maar eroverheen gezet en bij Witmer & Odijk (hele goede tent trouwens!) hier bij mij vlakbij (ja dan tref je het ook natuurlijk) om een 996.2 Carrera 4 Cabrio met 6-versnellings handbak in midnight blue te proefrijden. En ja ik was eigenlijk 'op de markt' voor een Boxster maar goed dit was te mooi om te laten staan...en je leeft dus maar 1x...

En toen ja blijf je bezig met zo'n auto, niet verwacht maar je komt er dan achter hoeveel je er zelf nog aan kunt doen en dat je bijna alles origineel kunt krijgen of tweede hands.

Projecten die ik overweeg of al aan het doen ben:
1. Met 3 kleine kindjes moesten er toch autostoelen in. Daarvoor uiteindelijk succes met stoelen van Britax Romer en nadat de achterleuningen eruit zijn.
2. Ooit toch eens de koplampen vervangen voor Xenon / Led-units. Of alleen de afdekking doen. Er blijft maar een soort matte aanslag op zitten. Iemand ervaring hoe je dit er toch af krijgt gepoetst of hoe je bijv. alleen de glazen afdekking vervangt?
3. Alle oude gloeilampjes met led-lampjes vervangen van interieurverlichting. Kost minder stroom op de accu en is duurzamer. Ik heb ergens wel eens een kit gezien. Iemand ervaring mee?
4. Vervangen van de PCM 1 die er als optie bij levering in zat voor een PCCM plus navigatie, bluetooth, DAB+ en Carplay. Ben ik as we speak mee bezig en ik zoek me rot naar installatiehandleidingen voor kabels etc. Dus ik ga zo nog even het forum opnieuw afstruinen. Ik wilde het zelf doen omdat ik als IT-er dacht: ja als ik computer uit elkaar kan halen dan lukt dat met zo'n navigatiesysteem ook wel. Als het me lukt dan zal ik wel proberen om een handleiding te posten hier ergens (ben ik nieuw mee maar ik heb nu zoveel gebruik gemaakt van info die andere mensen beschikbaar stellen dat ik me moreel enigszins verplicht voel :drive:

Groeten,

Bas de Cie, als je B en C omdraait dan weet je wie


23 apr 2021 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
Welkom, veel rijplezier toegewenst, en natuurlijk de verplichte melding dat we graag foto's zien :)


23 apr 2021 11:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 996.2 2002 Carrera 4 Cabrio Midnight Blue - 6-handbak
Voorhout
Bericht Re: Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
Gek genoeg heb ik er zelf niet zoveel foto's van gemaakt sinds ik hem heb 9-9-2020 (mooie datum ook). En Witmer & Odijk had er heel er veel. Ik ga die nog even proberen op een stick te krijgen want zo mooi krijg ik ze niet meer voor elkaar :roll:

Hierbij alvast wat ik snel kon vinden. Eentje met soft top en 2 met hard top.

78793 78792

MOD: foto's zichtbaar gemaakt :salut:


23 apr 2021 11:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
Welkom Cas :!:

Afbeelding


W&O is hier al vaker voorbij gekomen :wink:


23 apr 2021 11:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
Welkom!

Mooie wagen :thumleft:


23 apr 2021 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
basdecie schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Valt mij tegen voor een IT’er :mrgreen:

Strakke bak, veel plezier ermee maar dat lukt prima :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


23 apr 2021 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Even voorstellen BasdeCie en een 996.2 uit 2002
Mooi gefeliciteerd dakje open en rijden bijna of covid er niet is!


24 apr 2021 22:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.