Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 15:51



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
porsche 944 projectje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 944 projectje
zal me eens voorstellen:
Naam:Dennis
Woonplaats:provincie Zeeland
Leeftijd:oud en kaal inmiddels(49)
Beroep:zelfstandig ondernemer in de bouw wereld
Status:getrouwd,2 kinderen waarvan 1 compleet auto gek is
Hobby's:motor rijden,lang en vaak op vakantie gaan,audio in auto's inbouwen,lekker eten,en sinds kort dus Porsche 944 rijden(als hij terug is v.d. restaurateur)
Sinds vorige week via via een zwarte 944 targa van 1986 gekocht welke al meer dan 11 jaar in bezit is geweest van 1eigenaar,auto is in 1994 geïmporteerd,vorige eigenaar heeft al best veel dingen laten doen aan de auto zoals:volledige remsysteem vernieuwd ,waaronder de ook de leidingen,remklauwen,schijven, blokken, rempomp, de stoelen en achterbank en de hoes van het targa dak volledig nieuw in het leer laten bekleden ! en een set nieuwe Azev A wielen 17 inch,achter 10 j breed !)( met gemballa kapjes er in)(speciaal geleverd voor uwe gemballa kit ????)



distributie is ook vervangen,incl waterpomp, koppeling ook nieuw,riem vd balans as ook vernieuwd,nieuwe gele Bilstein schokdempers er onder,en sinds deze week heb ik de injectoren laten reinigen en terug ingebouwd, (auto starten niet na 9 maanden stilstand, dus de brandstofleidingen doorgespoeld en injectoren schoon, en nu draaien als een zonnetje) :thumleft:


de vorige eigenaar kon niet meer voor de auto zorgen door omstandigheden dus heb ik hem over genomen,het enige wat nog moet gebeuren is dat er voor de wielkasten v.d. achterwielen wat gelast moet worden, en de wagen volledig over moet worden gespoten omdat er wat vandalisme schade is en er op diverse plekken de blanke lak afkomt.
Zelf heb ik doordat ik een eigen zaak heb weinig tijd om zelf aan de auto te werken dus besteden we dat werk maar uit, echter doe ik zelf wel de auto uitkleden en de motor er uithalen,want ook onder de kap komt een nieuwe laklaag,(wel met een chef monteur/chef werkplaats met 35 jaar ervaring erbij)
Interieur : aankomend weekend de vloerbekleding wegbrengen en professioneel laten reinigen,en de bekleding van de strook achter het targa dak opnieuw laten bekleden, de rest is in nette staat en moet alleen schoongemaakt worden of hooguit een hoekje hier en daar opnieuw vastgeplakt worden.


Uiteraard zal ik nog wel een ton aan werk tegenkomen gaandeweg de opknap beurt ,maar geen schokkende zaken meer, (komt omdat deze wagen bekend is bij ons)


Zaken die ik nog nodig heb zo op het eerste zicht:


Een nieuw stuur.
Bakje onder de radio omdat er nu een dubbelscreen radio inzit bah bah (zon toverdoos waar alles al in zit) GOED GELUID KOMT NOOIT UIT ZON TOVERDOOS !!
Een nieuw NOS embleem van voor en een NOS embleem achter.
En een paravaan, deze is gesneuveld tijdens vervoer.


De audio die klaar ligt om er in te gaan:
16.5 cm 3 weg composet van focal (2 setjes)
15 inch kicker solobaric dubbelspoels woofer

Op de 2 composets draai ik met 2x 2 kanaals versterkers van gladen,en op de woofer 2x oldscool phoenixgold zx 500 versterkers (is een dubbel spoels woofer dus 2 versterkers nodig)
De deuren worden met dynamat beplakt en de delen waar we niet kunnen plakken zullen we verspuitbare dynamat gebruiken.
kabels : 2x 50 quadraad voor de plus, en voor de signaal kabels audioquest.


voor de rest gaan we er lekker aan klussen en hopelijk is de restaurateur klaar op 27 september zodat ik mooi nog een paar weken kan genieten .





https://myalbum.com/album/kR3Jpy8jjvB5


30 apr 2021 9:50
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: porsche 944 projectje
Welkom Dennis, ik gaan je project volgen :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 apr 2021 10:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: porsche 944 projectje
Welkom Dennis :!:

Je kunt de foto's uit jouw "myalbum" gewoon hier in je topic(s) plakken :idea:

Afbeelding


30 apr 2021 10:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: porsche 944 projectje
Ik zie een trend :mrgreen:


30 apr 2021 10:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: porsche 944 projectje
welke trend ?
Die van het eeuwige gesleutel en zwarte handen hebbend op zondagen ? :lol:


30 apr 2021 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: porsche 944 projectje
Nee die van de AZEV's op nieuwe forum-944 :mrgreen:


30 apr 2021 11:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: porsche 944 projectje
leuk nog een 944, ziet er knap uit op die azev's!


30 apr 2021 18:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: porsche 944 projectje
ik vind ze zelf ook wel dik staan, waarschijnlijk laat ik de randen hoogglans verdichten,en het hart in de originele kleur terug poedercoaten, vraag me alleen af of deze wielen ook standaard geleverd werden op de 944 ? en bij mij zitten er doppen in van gemballa, zou er een pakket geweest zijn van gemballa waar deze velgen deel van uitmaakten ? misschien dat deze kennis aanwezig is op het forum.


01 mei 2021 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: porsche 944 projectje
Azev altijd aftermarket en kwestie van smaak, zouden bij mij direct op marktplaats gaan.
944 type 1 zou ik Fuchs willen, type 2 Teledials (Fuchs past niet).


01 mei 2021 12:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.