Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 3:49



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Binnen 5 jaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Binnen 5 jaar
Hallo iedereen,

Enige tijd geleden heb ik mij een doel gesteld: een 911 bezitten tussen nu en vijf jaar. Een jongensdroom verwezenlijken.

Ik ben Florian, 53 jaar, en kom uit het Twentse Hengelo. Sinds jaar en dag een Volvo-liefhebber, in de afgelopen 15 jaar heb ik de Volvo-fora bestormd met een 855, een 854, een V70 en een C70. Ondertussen staat er een S60 voor de deur en een W211 E270cdi. Allemaal mooi spul, maar de ultieme auto blijft toch de 911. Helaas is deze wat minder bereikbaar, financieel gezien, maar dat is nu langzaamaan aan het veranderen dus komt nu toch die 911 in beeld.

Het liefst zou ik een 997 willen, maar een 996 lijkt het meest haalbare. Misschien niet moeders mooiste, maar wel een 911. Met de bijbehorende kwaliteit, rijbeleving en betrouwbaarheid. Omdat ik me goed wil inlezen (het is geen pak melk wat we gaan kopen) is de meest voor de hand liggende stap lid worden van een forum. En daar ben ik dan!

Ik hoop hier lekker mee te kunnen lezen en af en toe ook wat te kunnen delen. Straks eerst maar eens de aankooptips opgraven.


11 mei 2021 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Binnen 5 jaar
Dag Florian sommige zeggen dat de zoektocht het leukst is dus dat worden 5 mooie jaren!

Zou zeker een 996 overwegen krijgt steeds meer waardering en zeker een S is werkelijk een prachtige wagen!

Succes met zoektocht


11 mei 2021 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Binnen 5 jaar
Veel plezier met de zoektocht. Wat boeken kopen en wat sites zoals hieronder doornemen kan nooit kwaad!

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/used-cars/porsche-911-996-buyers-guide/
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


11 mei 2021 18:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Binnen 5 jaar

Dank voor de link! Ik ga er even voor zitten straks.


11 mei 2021 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Binnen 5 jaar
Hi bijna naamgenoot, welkom hier!
Herkenbaar verhaal, ik had mezelf op mn 26e als doel gesteld om binnen 10 jaar een P te kopen. Na 4 jaar kreeg ik een nieuwe baan, met nieuw salaris en kon de zoektocht starten. Binnen een jaar stond ie in de garage. Inmiddels ruim 20 jaar en 2 Porsches verder, kan niet meer zonder :mrgreen:
Hoop dat je je droom snel kunt realiseren :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


16 mei 2021 13:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Binnen 5 jaar
Targa Floriaan schreef:
Inmiddels ruim 20 jaar en 2 Porsches verder, kan niet meer zonder :mrgreen:

Wen je zo aan. :wink: Heb tegenwoordig 2x per jaar dat ik denk 'zou toch wel leuk zijn weer zo'n ding op de oprit te hebben staan'.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 mei 2021 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Binnen 5 jaar
welkom, en met een 996 is niks mis! :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


17 mei 2021 13:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Binnen 5 jaar
996 is top!


18 mei 2021 20:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Binnen 5 jaar
Het is al weer een tijdje geleden en ik merk dat ik weinig tijd heb om het forum (en nog een paar andere fora) bij te houden.

Op dit moment sta ik ingeschreven bij Elferspot en word ik op de hoogte gehouden van nieuw aanbod. Verder nog geen veranderingen, druk aan het sparen en verlekkerd naar het nieuwe (nog niet bereikbare) aanbod kijken.


11 aug 2021 20:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.