Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 22:11



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Nieuw hier en beginnende oriëntatie aanschaf Porsche. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Nieuw hier en beginnende oriëntatie aanschaf Porsche.
Goedemorgen, middag , avond.

Nieuwe hier en even voorstellen lijkt me wel zo netjes .

Eerst mijn globale geschiedenis met auto’s , in 1986 begonnen met mn eerste wagen een Honda Civic van fl1000, , daarna echt een diversiteit aan wagens gehad oa van een DAF 55 , Citroen DS uit 1972, Porsche 911 uit 1982, Alfa , Audi TT en diverse andere meer 13 in een dozijn wagens.

Mn eerste Porsche was een restoratie- project uit Zwitserland ,prachtige kleur metallic aubergine, helaas was de restoratie niet echt geweldig goed uitgevoerd om het maar zacht te zeggen, na een kleine 2 jaar weer verkocht.

En nu Ik ben mij aan het oriënteren op een Porsche, ben aan het kijken voor een prijs tot max €25.000. Moet wel een automaat/tiptronic zijn en ben er nog niet uit of het een 911 of een Cayman moet worden. Ik wil mij eerst goed inlezen en laten informeren zodat ik niet voor een 2e keer de mist in ga met een Porsche...

Daarom ben ik hier, voor advies wat te kiezen, de Porsche gaat in principe dagelijks worden gebruikt maar moet ook wel goed geschikt zijn voor tour tochtjes, geen verre reizen naar het buitenland, laatste jaren rij ik zo’n 12.000Km per jaar.

Wat is er mogelijk voor dit bedrag, qua bouwjaar zal tussen 1998 en 2002 voor de 911 zijn en rond 2006/ 2007 voor een Cayman, zijn er types die minder geschikt zijn, waar op te letten (history lijkt me duidelijk) maar las dat van sommige types dat er problemen waren met het IMS lager en het koelsysteem?
Zie dat er hier ook regelmatig fraaie Porsches te koop staan zal dit ook in de gaten houden. Eventueel importeren uit Duitsland is voor mij ook een optie.

Alvast bedankt voor de eventuele reactie, Gr Willem.


31 mei 2021 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Nieuw hier en beginnende oriëntatie aanschaf Porsche.
Welkom, alvast succes met de zoektocht.
Denk dat zowel een 911 als Cayman prima dagelijks te gebruiken zijn, als je niet perse een 911 moet hebben omdat het een 911 is, krijg je naar mijn mening een betere auto voor je budget als je voor de Cayman gaat.


31 mei 2021 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw hier en beginnende oriëntatie aanschaf Porsche.
Hoi.
Ik heb eventueel nog wel een Cayman 2.9 pdk te koop van 2009.
Ca 162.000km volledig dealeronderhouden.
Voor meer info beter even bellen 0653203013


04 jun 2021 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuw hier en beginnende oriëntatie aanschaf Porsche.
Welke kleurstelling heeft de Cayman ?

En hij voldoet aan mijn wensen zoals boven aangegeven?


04 jun 2021 8:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.