Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:05



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Even voorstellen 996.1 C2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Even voorstellen 996.1 C2
Hallo allemaal,

Na alle info die ik hier al gehaald heb afgelopen jaar zal ik ook even kort ons voorstellen. Ik heb een broertje met een uit de hand gelopen Porsche hobby en ben daardoor besmet geraakt. Ik had eigenlijk bedacht een boxster te zoeken om in de avond een rondje te kunnen rijden in mijn eigen bubbel… totdat broerlief een 911T kocht en de vrouw dit zag: 4 zitjes was makkelijker dus koop dan een 911…. Lang verhaal kort, er staat nu een ‘99 996.1 C2 op de oprit. Wel gekeken nog voor een cabrio maar uiteindelijk een leuke coupe gevonden. Ik ben voor de hobby graag aan het sleutelen en zocht dus een 911 die wat liefde nodig had. Mijn 996 liep niet mooi in het hoge toeren bereik. Bij uitlezen met durametric gaf hij wat meldingen richting O2 sensors. Later verslechterde de loop en kwamen er andere meldingen bij.

Nieuwe LMM besteld (hoofdverdachte) en voor de zekerheid ook nieuwe O2 sensors. Daarnaast groot onderhoud met alle filters. Helaas zit het brandstof filter bij de mijne nog onder de auto waardoor het even klooien was maar wel gelukt gelukkig.

Na vervangen LMM liep de 996 als nooit tevoren! De O2 sensors had ik al besteld dus heb ik ook maar preventief meevervangen. Het zwarte leer heb ik weer netjes gemaakt en de kale plekjes zijn niet meer zichtbaar. Mijn ingebrande koplampen heb ik opgestuurd voor herstel (dankzij dit forum) en tot slot nog op zoek naar een setje zilveren velgen aangezien ik nu hoogglans zwarte turbo look 1 heb. Prachtig model maar voor mij niet in zwart.

Ik zoek dus nog een 18” turbo look set of de bbs 5 spaak :-)

Heel erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst dus en erg fijn om aan deze auto te werken!


05 jun 2021 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Gefeliciteerd met je aankoop! Fijn dat je zelf kunt sleutelen en de auto al meteen beter aan het lopen hebt gekregen, lijkt me heel bevredigend. Veel sportieve en veilige km toegewenst!


05 jun 2021 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Kijk mooie wagen met echt gaskabel! Gefeliciteerd


05 jun 2021 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Ik vergat helemaal dat er na uitlezen nog wat zaken naar voren kwamen zoals een foutmelding op interieursensor alarm. Het vervangen was weinig werk en dus ook het alarm werkt weer foutloos. Tevens klonk de toeter erg iel. Omdat ik toch de bumper eraf had om de koelers te bekijken en schoon te maken meteen de kapotte toeter vervangen. Het 3e (of noem je die nu 4e ?) remlicht van de spoiler werkte niet. Unit los gehaald en lampjes getest. Unit bleek te werken. Stekkers goed schoon gemaakt en ook die werkt weer prima. Na een stevige rit hoorde ik de motorcompartiment fan nog steeds niet. Via durametric kon ik hem wel aansturen. Sensor even los gehaald en met een verfbrander wat warmte erop en de fan sloeg netjes aan. Werkt dus prima, fijn om te weten. Ook heb ik de (multi) riem nog vervangen. Poulies liepen netjes gelukkig.

Zelf dingen doen is inderdaad heel erg fijn als het goed lukt. Ik vind het dan ook heerlijk om af en toe lekker te klooien en in mijn eigen bubbel bezig zijn. De auto is nu helemaal storingsvrij en dat geeft zeker een fijn gevoel. Er hangt geen druppel olie onder het blok, hij/zij schakelt soepel (tip) en de remmerij kan nog even mee. Echt een fijne auto om aan te werken tot nu toe!


05 jun 2021 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Gefeliciteerd,
Mooi dat je de 996 zelf kunt verzorgen. Veel plezier ermee.


09 jun 2021 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Wilp-Achterhoek
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Hallo Wouter

Weer een Porsche fan erbij, moet hem nog wel zien :shock: :drive:
Veel veilige kilometers, geniet er van.
_________________________________________
944
986S
944
981


11 jun 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Veel plezier met de 996 maar dat zal vast goed komen
Misschien de zwarte velgen ff mooi zilver laten poeder coaten


11 jun 2021 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
De velgen zijn inmiddels vervangen voor dezelfde maar dan in zilver. Ook heb ik de koplampen een opfris beurt laten geven. De auto is nu redelijk klaar naar mijn smaak en vooral lekker rijden dus voorlopig! :-)


13 jun 2021 8:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
@henk

Binnenkort maar eens een mini meet doen samen met dat gele monster :-)


13 jun 2021 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Vandaag bij wat stadsverkeer viel me op dat de temperatuur wat opliep. Opzich niet vreemd natuurlijk bij deze omstandigheden. Wijzer staat dan iets naar rechts ipv recht omhoog. Ik reed zonder airco aan (ramen en dak open vind ik fijn ) en hoorde geen fans blazen bij thuiskomst. Zowel motorcompartiment niet als vooraan. Ik heb al deze fans echter wel getest via durametric en dan doen ze het allemaal. Ook zijn de radiateurs al gereinigd.

Is er dan toch een probleempje met het niet aanslaan van de fans?

Om de koeling beter te krijgen kan je hem natuurlijk naar auto resto brengen of volstaat vervangen thermostaat voor een lagere temp versie en een grotere waterpomp?

Iemand hier zelf ervaring mee wellicht?


15 jun 2021 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Wilp-Achterhoek
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
hallo Wouter

als je de airco aan heb draaien de fans altijd op halve snelheid, geen airco aan dan alleen als de koelvloeistof te warm wordt, de fans draaien dan boven de 90 graden zover ik weet.
_________________________________________
944
986S
944
981


28 jun 2021 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Er bleek toch een radiateur fan kapot… deze is vervangen inmiddels. Ik heb ook een gt3 waterpomp en verlaagde temp thermostaat besteld icm weer een nieuwe riem. Dat zal voorlopig voldoende zijn om hem koel genoeg te houden. De fans heb ik nu ook aan horen slaan dus fijn om te weten dat het weer goed werkt allemaal!

Ik vond de laadstroom wat aan de lage kant toen het zo warm was en heb dus ook nog even de spanningsregelaar vervangen. Geen schokkend verschil maar de laadstroom staat iets hoger nu dus ook dat is fijn. Zo blijven we lekker bezig met deze auto en maken we tussendoor lekker kilometers :-) Ik rij er bijna dagelijks wel in en ze start elke dag weer met een mooie roffel!


29 jun 2021 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Apk… hoewel het feitelijk weinig voorstelt vind ik het altijd een beetje spannend, zeker met de Porsche nu voor het eerst. Gelukkig een blije keurmeester die niks kon vinden aan gekkigheid. We moren weer een jaar rond rijden dus :-)

Wel 2 nieuwe achterbanden pirelli pzero N4 erop laten leggen. Eens kijken hoe die bevallen.


27 aug 2021 16:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Mooi Wouter!
Heb zelf ook nieuwe Pirelli’s. Mijn ervaring is positief. Moet zeggen dat ik de Michelin band veel te duur vond en hierop uit kwam. Ik denk eerlijk gezegd dat ik met mijn rijstijl het verschil niet echt ga opmerken. Geniet er weer van komend jaar!


27 aug 2021 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
De fan van je motorcompartiment werkt gewoon goed hoor. Heb je al getest. Dit zijn de randvoorwaarden:

"Switch-on conditions for engine compartment fan (this fan pulls air into the engine compartment)
The engine compartment fan is switched on when the engine compartment temperature is > 176 degrees F or the coolant temperature is > 216 degrees F.
After-running of engine compartment fan
If the ignition is switched off and the engine compartment temperature is more than 140 degrees F, the DME control module remains in readiness for another 20 minutes. During this time, the engine compartment temperature is retrieved every 10 seconds. If the engine compartment temperature is > 185 degrees F , the engine compartment fan is switched on for 20 seconds. If the engine compartment temperature is still > 185 degrees F after this time, the fan remains on for a further 30 seconds."


De fans van de radiateurs vooraan gaan standaard pas heel laat draaien als de boel echt te heet wordt. Kan je ook wel de randvoorwaarden ergens vinden.


28 aug 2021 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Waar zit die motor compartiment temp sensor?


28 aug 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
Die zit rechts tussen een bocht van je inlaatspruitstuk. Er loopt een kabel heen en je kunt hem voelen.

De fans vooraan slaan inderdaad erg laat aan. Echter heb ik er met deze temperaturen geen last van en doen de lagere temp thermostaat en waterpomp zijn werk prima. Als ik echt door heb gereden dan zet ik preventief de airco even aan zodat er wat extra koeling is (bij airco aan draaien de fans altijd immers)


29 aug 2021 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen 996.1 C2
@Pole

Ik had een hobbeltje na vervanging met de pirelli’s. Garage constateerde hoogteslag in de banden. Heb ze omgeruild voor michelins nu en heb ook de voorkant nu mee vervangen. Michelins bevallen nu erg goed!


04 sep 2021 16:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.