Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:25



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Even voorstellen 924 hobby project 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen 924 hobby project
Hallo allemaal,

Mijn naam is Niels (26 jaar) en heb recent een 924 projectje gekocht. De droom van een tweede auto om lekker mee te kunnen toeren vloog al een tijd rond maar ik wilde eerst mijn studie afronden. Ik heb gekeken naar amazone's, E30's en alles wat er een beetje leuk uit ziet, zelf aan te sleutelen is en wat leuk rijdt. Via mijn stage bij The Engineer's Garage kwam ik deze 924 tegen. De 924 stond niet echt op mijn radar omdat ik dacht dat het buiten budget zou zijn. Deze heeft wat puntjes en loopt nog niet dus daardoor kwam hij binnen budget. Dus voor het einde van mijn studie al aangeschaft 8)

De komende tijd de brandstofpomp aansluiten en daarna het oude alarm eruit slopen. Dan zijn er waarschijnlijk nog wat APK punten maar ik hoop er begin augustus mee op pad te kunnen. Ik hoop hier op het forum veel te leren over de 924 en mogelijk hier en daar wat mooie upgrades te scoren.

Groetjes,


Niels


10 jun 2021 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Welkom, veel sleutelplezier!


10 jun 2021 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Welkom! Er lopen hier een paar forummers met een ware encyclopedische kennis over de 924.

Je moet op het forum eens zoeken op de term PBVH, dat is een club met 924 enthousiastelingen.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 jun 2021 12:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
2.2VTEC schreef:
Welkom! Er lopen hier een paar forummers met een ware encyclopedische kennis over de 924.

Je moet op het forum eens zoeken op de term PBVH, dat is een club met 924 enthousiastelingen.


Bedankt voor de tip! Ik ga eens zoeken


10 jun 2021 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
welkom, leuk man zo'n 924. Ik beleef er ook nog altijd heel veel plezier aan. Heb je al wat foto's hier om te posten?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


10 jun 2021 13:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Totaal vergeten dat ik hier überhaupt een account had. Ik was een beetje voorbarig in mijn hoop om in augustus ermee te kunnen rijden. Het is nu een jaar verder augustus en ik kan er nog steeds niet goed mee rijden....

Afbeelding

Er zitten aftermarket bumperlippen op. Zo ver ik weet zijn het Zender onderdelen.

De auto heeft inmiddels APK maar is absoluut niet stabiel om mee te rijden.
Koud start de auto slecht, brandstof meter doet het alleen als de auto op contact staat, wanneer de auto aan staat vliegt die naar vol :scratch: De koelvloeistofmeter is ook niet te vertrouwen want met verlichting aan schiet die omhoog... Er zit een nieuwe dynamo en nieuwe bedrading naar de accu in de auto maar hij laadt maar op 13,1 volt bij. Volgens mij klopt dat niet?... Dus nog genoeg te doen


16 aug 2022 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Afbeelding

Even het plaatje zichtbaar gemaakt voor je. Zo te horen heb je nog genoeg te doen! Succes met rijdbaar maken !
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


16 aug 2022 22:13
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Hele mooi 924 zo te zien, en dat is inderdaad een Zender spoiler.

Je heb bijna all kwaaltjes van een 924 in een keer te pakken zie ik. Voor je meters zou ik je adviseren ALLE massapunten na te lopen en schoon te maken. Dit plaatje kan je op weg helpen om ze allemaal te vinden

Afbeelding

Je slechte koude start kan vele oorzaken hebben, maar allemaal te maken met je K-Jet systeem. Het eerste stap is om te kijken of je ergens een vacuum lekkage hebt, hier is een rooktester onmisbaar. Daarna moet je alle drukken meten van je K-Jet, hiervoor heb je een CIS-tester nodig.

Ik heb alles in huis om je te helpen, dus als je hulp nodig hebt, hoor ik dat wel.

Succes :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 aug 2022 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Leuk dat je dit project aan gaat.

@moderators/admin ik is nu toch weer een optie om een reactie te "liken"

Een dikke :thumleft: voor Johann :thumleft:
_________________________________________
Mvg,

René


17 aug 2022 9:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
+1 :res: .
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 aug 2022 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Mooi Niels om aan een project met een gekke 924 te beginnen. Je zult telkens weer verrast worden door die malle auto. En wat Johann zegt, je bijna alle voorkomende kwalen gelijk te pakken. Succes. En heb je vragen, ik ben inmiddels aardig ingeschoten in de 924. Dus net als wat Johann zegt, ik help je graag met raad en daad.


22 aug 2022 19:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
outletvalve schreef:
Afbeelding

Even het plaatje zichtbaar gemaakt voor je. Zo te horen heb je nog genoeg te doen! Succes met rijdbaar maken !


Dank je wel! ik snapte niet wat ik fout deed....


24 aug 2022 13:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Johann schreef:
Hele mooi 924 zo te zien, en dat is inderdaad een Zender spoiler.

Je heb bijna all kwaaltjes van een 924 in een keer te pakken zie ik. Voor je meters zou ik je adviseren ALLE massapunten na te lopen en schoon te maken. Dit plaatje kan je op weg helpen om ze allemaal te vinden

Afbeelding

Je slechte koude start kan vele oorzaken hebben, maar allemaal te maken met je K-Jet systeem. Het eerste stap is om te kijken of je ergens een vacuum lekkage hebt, hier is een rooktester onmisbaar. Daarna moet je alle drukken meten van je K-Jet, hiervoor heb je een CIS-tester nodig.

Ik heb alles in huis om je te helpen, dus als je hulp nodig hebt, hoor ik dat wel.

Succes :salut:


Oke duidelijk verhaal! Fijn om te merken dat dit geen hele bijzondere problemen zijn. Hulp is altijd goed! Ik kom graag een keer langs als ik weer wat vrije tijd heb om aan de auto te werken....


24 aug 2022 13:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
bjft schreef:
Mooi Niels om aan een project met een gekke 924 te beginnen. Je zult telkens weer verrast worden door die malle auto. En wat Johann zegt, je bijna alle voorkomende kwalen gelijk te pakken. Succes. En heb je vragen, ik ben inmiddels aardig ingeschoten in de 924. Dus net als wat Johann zegt, ik help je graag met raad en daad.


Bedankt voor het aanbod! Ik ga proberen dit topic een beetje up to date te houden waar ik kan om hulp te krijgen waar nodig :scratch:


24 aug 2022 13:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Nielsemans schreef:
Dank je wel! ik snapte niet wat ik fout deed....

Je gebruikte de url van de pagina
https://freeimage.host/i/gBICoG
ipv de url van de afbeelding
https://iili.io/gBICoG.jpg (rechtermuisknop 'koppeling van afbeelding gebruiken')
en dan idd tussen [img]en[/img]

:salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 aug 2022 14:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Afgelopen weekend eindelijk weer de tijd gehad om de 924 onder handen te nemen. Alle massapunten schoongemaakt en dat heeft helaas niet geholpen. Na onderzoek bleek dat de fuel sender unit verkeerd aangesloten zat. De vorige eigenaar (en daardoor ik ook) dacht dat de G op de bovenkant van sender unit aarde was. Maar dat was niet, goed aangesloten en nu werkt hij. Nog wel een beetje aan het stuiteren maar hij geeft nu in ieder geval een regio aan in plaats van vol.

Na de brandstofmeter ben ik bezig geweest met het starten van de auto. Met een volle accu draait de motor af en toe heel traag rond. Is geen peil op te trekken wanneer hij dat gaat doen. Na flink wat dingen doormeten op weerstand een Paars-heldere draad van coil naar de starter met 5 Ohm weerstand vervangen zodat we weer onder de 1,5 Ohm uit kwamen. Probleem bestaat nog maar is een stuk minder.

Als de auto eenmaal solide aanstaat draait hij heel mooi tot er load op komt. Wegrijden en rijden onder 3000 toeren gaat met veel backfires en roetwolken uit de uitlaat. Hoog in de toeren lijkt het iets beter. Genoeg te doen dus nog......


09 nov 2022 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Ja Nielsemans, bij een 924 komen de gremlins uit alle hoeken en gaten. Hij blijft je verrassen! :D :D Ik weet er alles van. Succes verder! Komt vast wel goed.


09 nov 2022 22:47
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Leuke update! Blijf het vooral doen :thumleft:

Het klinkt als een onstekking en/of slechte afstelling van je benzine mengsel.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 nov 2022 23:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Een paar weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en Johann een bericht gedaan in de hoop dat hij een dagje zou kunnen helpen, en dat wilde hij. Gisteren was het dan zo ver!

Het is lang geleden dat ik op één dag zoveel heb geleerd als gisteren. Er waren een paar dingen heel duidelijk en andere niet. Na het nalopen van de timing kwamen we erachter dat die totaal verkeerd stond en dat hebben we eindelijk op tijd kunnen zetten. Daarna nog bezig geweest met het afstellen met de spinnenkop en bij de gasklep. Na een paar keer starten en uitzetten werd duidelijk dat de accumulator dood is. Tot slot hebben we een rondje om de auto heen gelopen om te kijken wat er allemaal nog miste aan onderdelen en waar dat te krijgen is. Een hele fijne maar hele dure boodschappenlijst. Johann nogmaals ontzettend bedankt!


29 jan 2023 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Geweldig dat Johann daar de tijd voor heeft genomen. Volgens mij heeft hij het namelijk best wel een beetje druk... :mrgreen: :res:
Jij weer een stuk verder, wij weer een leuke update. top! :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 jan 2023 7:03
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Graag gedaan Nielsemans :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 jan 2023 12:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Even voorstellen 924 hobby project
Klopt. Johann is erg gedreven wat betreft zijn Porsche hobby. Ik ben enige tijd geleden ook met mijn 924 bij hem geweest. Als ie begint te vertellen houdt ie niet meer op. Hij heeft zoveel kennis. En dat sleutelen aan zijn eigen transaxles gaat zeer gepassioneerd. Echt top!


30 jan 2023 16:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.