Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 4:10



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Voorstellen 911Jack 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Voorstellen 911Jack
Hallo mede Porsche fanaten,

Mijn naam is Jack, woon in het Zuiden van het land.
Ben van kleins af aan 911 fanaat en dan ook sinds kort eigenaar van een 996 911.
De auto is door de vorige eigenaar flink aangepakt, zo is er o.a. een GT2 bumper pakket opgekomen, GT2 achterklep met spoiler, remsysteem aangepast, BBS velgen.
Naar mijn smaak ziet de auto er gaaf uit. Echter was het interieur wel even wennen, dit is erg "spartaans" tegenover de voorgaande auto's welke ik heb gereden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het BMW F serie model of een Mercedes CLA. Wel heb ik in een het verre verleden ooit ook een Porsche 924 gehad.
Maargoed een 911, koop je niet voor het interieur, daarbij is het functioneel en van het "jaren 90 design" om het zo te noemen.
Verder loopt hij erg fijn, met zijn 3.4 motor.

Lees ook af en toe mee op dit forum, en zouden er in de toekomst vragen zijn over de 911, dan wil ik ze hier gaan stellen.
Verder lijkt het me leuk om met mensen de passie voor Porsche te delen en wellicht om eens af en toe naar een treffen/meeting te gaan.


Laatst bijgewerkt door 911Jack op 13 jul 2021 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.



13 jul 2021 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Afbeelding


13 jul 2021 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Welkom, mooie auto. Mbt het interieur, idd mijn zoon lachte altijd om het navigatiesysteem. Het ziet er zo oud uit papa zei hij dan.
Was in een 987 Cayman uit 2006.

Veel plezier van je 996.
_________________________________________
Mvg,

René


13 jul 2021 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
veel plezier met je 911! vanaf 2009 zijn ze het bij Porsche beter gaan doen met interieurs. Tot die tijd moet je er maar even doorheen kijken..
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 jul 2021 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Welkom, veel rijplezier toegewenst :thumleft:


13 jul 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Achja, nu is het interieur ook weer niet zo een groot punt om eerlijk te zijn. Maar wilde ermee zeggen dat dit totaal afwijkt van een modern interieur van het hedendaagse. Het design, de vormen, de rondingen waar de buitenkant van de 911 om bekend staat, kunnen in mijn ogen weinig auto's tegenop. Bekende klassieke tijdloze design, waar ik als klein jongetje met speelgoed autootjes mee speelde.

Ben over het algemeen heel tevreden, gave rijervaring ook.
Wil in de toekomst misschien her en der nog wat kleine puntjes veranderen aan de auto.
* De 911 is erg laag, in Nederland "drempel land" wil de gt2 onderlip (splitter) nog wel eens schuren. Erg zonde, of ik wil de lip laten demonteren, of de auto voor iets hoger laten leggen, wellicht door zogeheten dumpstore te laten monteren?
* De klassieke sleutel/allarm afstandbediening werkt niet. De knop op de sleutel geeft geen reactie (lampje op de sleutel gaat ook niet branden bij het indrukken van de knop). Ik dien dus eerst het portier dmv de sleutel te openen, waarna ik de sleutel op contact moet zetten (binnen +/- 30 sec.), anders gaat het allarm. Ik vermoed dat ik bij de dealer een nieuwe sleutel moet bestellen (want beide sleutels werken niet). Of heeft iemand wellicht nog een tip? Alvast dank.


13 jul 2021 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Welkom, mooie auto!
Beetje schrapen hoort erbij =)
_________________________________________
vroem vroem.......


13 jul 2021 16:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Heb je al een nieuw batterijtje in je sleutel gezet :?: :idea:

911Jack schreef:
...of de auto voor iets hoger laten leggen, wellicht door zogeheten dumpstore te laten monteren? .



Ik denk dat je Bump Stop bedoeld ... daarmee kan je MI de wagen niet hoger zetten, maar alleen voorkomen dat ie helemaal in veert.

Als je de wagen hoger wilt zetten, denk ik dat je dat bij een kenner moet laten doen, incl uitwegen.


13 jul 2021 16:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Inderdaad het juiste woord zou Bumb stop zijn (ik had al eens gegoogled maar kwam ook dumbstop tegen haha)

En Inderdaad batterij in beide sleutels al eens vervangen. Vermoedelijk printplaatje in de sleutel defect. Zag wel dat op het printplaatje in de sleutel een connector zit (het knopje welke je indrukt op de sleutel) en deze los te bestellen is voor op de printplaat te solderen.
Maar zou de printplaat zelf stuk zijn, zit er niets anders op dan een nieuwe sleutel bij de dealer bestellen lijkt mij.


13 jul 2021 16:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Welkom Jack, hier op het forum voor de echte Porsche liefhebbers en wellicht zien we je een keer in Meijel (zie topic meetings) :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


13 jul 2021 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Welkom Jack! Kom ook uit zuid-Limburg, pas een paar maanden lid bij het Forum maar al ontzettend veel geleerd en genoten van de interacties over en weer.

Veel plezier met je 911, prachtig achterland om te rijden!

Gr. Leo


13 jul 2021 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Hi Jack ziet er goed uit idd geniet ervan!


13 jul 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Dank voor alle leuke reacties.


13 jul 2021 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen 911Jack
Je zou ook gewoon een hele nieuwe sleutel incl printplaat kunnen bestellen? Weet niet of sleutelbodys te krijgen zijn incl printplaat?

Indien ja, hoef je enkel het eigenlijke metalen sleutelstuk en het kleine glazen buisje met de transponder voor het ontgrendelen van het alarm te transplanteren.

Ik heb destijds enkel zo een andere design sleutelbody gekocht en printplaat en transponder gewoon overgezet. Even zoeken. Of iemand hier weet het vast wel te vertellen of mijn idee uitvoerbaar is in jouw geval.


16 jul 2021 10:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.