Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 5:05



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen
Goedemiddag allemaal,

Ik schrijf dit bericht vanuit mijn vakantie in Zuid Frankrijk. Voor mij altijd het moment om weer goed na te denken. Je begrijpt het al, al van jongs af aan ben ik fan van de 911. Geïnspireerd door mijn vader waarvoor de 911 ook zijn droom auto is. Echter hij zei altijd, kopen kan ik wel maar het rijden kan ik niet betalen.
Ik ben 40 jaar en bezit op dit moment 2 hele andere auto’s. Een BMW X5 en een Volvo V40. Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren om er toch echt een 911 te gaan kopen als 3de auto om af en toe mee te rijden en te genieten. Maw luxe keuzes.
Ik heb volgens mij een mooie cabrio 997 s4 gezien voor bijna 50k uit 2006 met 106k km op de teller.
Maar toch de opmerking van mijn vader zit in mijn hoofd. Wat zijn de onderhoudskosten. Ik heb al het ea gelezen. Volgens mij als er iets stuk is ben je echt aan de beurt met de kosten, maar anders moet je ongeveer op jaarbasis 2500 euro voor onderhoud rekenen. Hopelijk klopt dit.
Daarnaast is mijn verwachting al je de auto netjes houdt en goed onderhoudt deze waardevast is en misschien wel zal stijgen in waarde. Klopt mijn gedachte hierover? Over een 997 lees ik verschillende meningen namelijk.

Dank voor het toevoegen en meedenken!

Groet,

Michael


29 jul 2021 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Michael! Ervan uitgaande dat je met de 3e misschien 5000-6000 km/j gaat rijden, zul je het met EUR 2500 voor het reguliere onderhoud wel redden. Echter als er iets onverwacht stuk gaat kan het fors harder gaan. Een 4s cabrio met weinig kilometers die altijd netjes is gewassen en die jaarlijks probleemloos door de APK is geweest komt na 15 jaar ook aan grotere onderhoudskosten toe. Dempers, remschijven, radiatoren, airco, een keer een lager hier en daar, de lijst is lang. Nog los van de kans op pech met grote issues (motor/bak). Dus daarvoor is altijd een potje ‘onverwacht’ handig..

De kans is erg klein dat een 997 4S van 50k in waarde gaat stijgen de komende 5 jaar. Ik denk dat als je er over twee jaar mee naar de handel zou gaan dat je blij mag zijn met een bod van EUR 36-37k. Er is gewoon heel veel aanbod en de lange termijn trend voor de tweedehands markt is denk ik niet zo gunstig.


30 jul 2021 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Voorstellen
Een smet de vorige spreker. Kan niet inschatten wat tweedehands doet, zie wel dat de 997 het afgelopen half jaar een paar duizend euro is gedaald. De prijs die jij noemt vind ik overigens al heel scherp voor een mooie en goede 997 4S. Vooral opties al sportuitslagen en harde schaal sportstoelen drijven de prijs vaak op. En natuurlijk een handbak. Ben zelf op zoek naar een automaat en die lijken in tiptronic zeker lager te liggen. PDK onder de 50k zou ik ideaal vinden maar die zie ik alleen sporadisch in Duitsland.

Welkom!

Leo


30 jul 2021 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen
Ik ben bevooroordeeld, maar verbreed je blik ook eens naar de Cayman 981 of 987.2
Maar als het écht een 911 moet zijn, zou ik een beetje doorsparen, en voor een nette 997.2 gaan. Die gaan statistisch gezien toch minder snel stuk dan de 997.1 en 996 (ook al moet je altijd een beetje geluk hebben natuurlijk).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


30 jul 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen
Dank voor de antwoorden!
Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt en ondanks de tiptronic automaat ben ik wel verkocht. Wat een geluid! Wat een snelheid, maar ook zeker lekker om gewoon te cruisen. De reden waarom ik een 911 wil is omdat ik mijn kids (8 en 10) ook mee wil nemen. En ik merk dat dat met de 911 kan. Dan is wel een automaat een must omdat ik dan de stoel net iets meer naar voren kan zetten zonder dat ik ongemakkelijk zit.
Ook nog even naar een PDK gekeken. Die hadden ze ook staan, maar dan kwam er weer 15k bij. Wellicht over een jaar of 2, maar nu vind ik het wel prima. Mijn zoektocht begon met een 996. Toen moest het een S worden en inmiddels is het de 997 4s geworden waar ik steeds op uitkom.

Ik merkte dat de emotie na de proefrit de overhand nam, dus van het weekend ga ik nog een keer kijken. Ik laat de auto wel nog controleren dmv een Posche aankoop keuring en er zit garantie op. Dus ik denk dat ik dan wel veilig zit.
Overigens de buffer die jullie aanbevelen heb ik gelukkig, maar ik wil er eigenlijk niet meer aan uitgeven. Het geld voor een derde auto is natuurlijk altijd iets wat je niet nodig zou moeten hebben.
Inmiddels heb ik mijzelf ook georiënteerd met verzekeringen, dus dat is ook duidelijk.
Nu kijken of ik van het weekend de knoop durf door te hakken.


11 aug 2021 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorstellen
Fijn om te horen dat je droomauto blijkbaar binnen handbereik ligt :thumleft:

En niet om vervelend te doen maar als je nu al blij bent met een automaat omdat de stoel dan verder naar voren kan voor de kids, dan gaan die kids binnen een paar jaar ook niet meer passen gok ik... versterkt voor mij wel het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt met de Cayman :D


11 aug 2021 21:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.