Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:10



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
924 voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht 924 voorstellen
Zelf hoef ik me niet voor te stellen. Ben hier al enkele jaren actief.
Maar ik ben gezwicht voor de charmes van een robijn rode 924 "Targa" uit '84. De aanduiding Targa is natuurlijk niet goed, want het is gewoon een klapdak, wat je eruit kunt halen. Maar er ontstaat dan wel een mooi groot gat.
Ik wilde foto's plaatsen maar dat lukt op dit moment even niet ( er is kennelijk een storing op de site) dus jullie moeten het maar even stellen met een omschrijving.

Waarom een 924? Gewoon omdat ik het een leuke auto vind. Redelijk betaalbaar, voldoende onderdelen, zowel nieuw als gebruikt. Én door de beelden van de PBVH die met de 924's in de weer zijn.
In mijn werkzame leven kregen we in Driebergen bij de AVD naast de 911 Targa ook twee beige 924's met open dak op proef. Die waren natuurlijk veel goedkoper, maar presteerden ook veel minder. Ik kan me niet zoveel meer herinneren van het rijden met de 924, maar weet nog wel, dat ze veel comfortabeler waren dan de 911. Tijdens de proefperiode werd er eentje door een adjudant die het allemaal wel wist aan gort gereden. De ander werd in de onopvallende surveillance ingezet. Daarnaast was er nog een witte 924 die werd voorzien van oranje vlakken. Deze werd ingezet voor de normale snelweg surveillance en was speciaal daarvoor door, ik dacht Hollandia schuifdaken, voorzien van een groter uitneembaar dak. Anders kon de wachtmeester staande achter de voorstoel het verkeer niet waarschuwen hé :D

Maar goed. Dan ga je niet echt zoeken, maar toch hou je de advertenties in de gaten. Dat is al heel gevaarlijk, want dan loop je het risico dat je tegen iets aanloopt waarvan je denkt, goh, dat is leuk.
Nog een keer kijken, nog een keer kijken en dan ben je eigenlijk al verkocht.

De "nieuwe" auto dan. Komt naast de 993 cabrio in de garage te staan. Wanneer gebruiken? Nou gewoon als het geen cabrioweer is maar je toch even leuk onderweg wilt zijn.
Het is een gewone 924, geen S, geen Turbo. Handgeschakeld. In 1997 vanuit Duitsland in Nederland gekomen.
Robijn rood met vrijwel smetteloze beige bekleding. Dashboard en overige hard plastic delen in het altijd tijdloze bruin. :D
Dashboard heeft een paar minieme scheurtjes. Heel gebruikelijk bij de 924. Maak ik me niet druk om.
De huidige eigenaar heeft de auto 14 jaar in bezit gehad en heeft net als de eigenaar daarvoor kosten nog moeite bespaard om er een hele mooie auto van te maken en zo te houden. Volledig professioneel en rubber- en ruitvrij gespoten. Alles erop en eraan vernieuwd of gereviseerd of gewoon mooi gemaakt. De stoelen en achterbank van een Turbo in bijpassende kleuren. Zit geweldig.
Kortom in mijn ogen een plaatje. Mogelijk is de auto wel bij iemand van hier bekend.

Voordat ik ben gaan kijken heb ik eerst Johann van de PBVH geraadpleegd om wat eerste tips te krijgen waar op te letten bij aankoop. Johann vertelde mij, dat hij de auto al eens gespot had en dat hij het een erg mooie auto vond.

Tijdens de uitgebreide proefrit merk je natuurlijk wel dat het een auto van 37 jaar oud is. Geen stuurbekrachtiging, zware koppeling (hoewel die vernieuwd zou zijn), een beetje ruimte op de versnellingspook, je zit met je snufferd bijna tegen de voorruit en je zit vooral ook heel laag. De auto is aan de achterzijde tijdens de opbouw iets lager gezet. Staat hem goed.
Al met al wel een behoorlijk verschil met de 993. Wat lijkt die dan al weer modern!
De auto heeft de afgelopen jaren heel weinig kilometers gemaakt. Dus platte kanten aan de banden wat onbalans gaf. Werd na een paar kilometer wel minder, maar komt denk ik niet meer helemaal goed. De uitlaat (RVS) is niet mijn smaak. Teveel herrie/gebrom. Met koude motor ging het schakelen wat stroef, maar dat werd beter naarmate alles op temperatuur kwam. Ik vond wel dat de auto een beetje rauw liep. Kan verbeelding zijn en dat het normaal is en anders zal dat misschien een mechanisch probleem zijn wat op te lossen is. Eerst over twee weken samen met mijn vrouw weer een Europatour (Oostenrijk, Kroatië, Italië en Frankrijk) met de 993 die tot half oktober loopt. Daarna maar eens zien dat ik een 924-kenner (PBVH :D ) ga raadplegen en misschien een vergelijking met een andere 924 kan maken.

Maandag ophalen, dan mogelijk ook foto's als de site meewerkt.
En Johann, nogmaals bedankt voor je info!
Wordt ongetwijfeld vervolgd.


07 aug 2021 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 924 voorstellen
Mooie aankoop, gefeliciteerd!


07 aug 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 voorstellen
Ha, ook hier!
Wederom welkom en zeker een nette 924 gevonden!
_________________________________________
924 fun!


07 aug 2021 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 voorstellen
Hier dan wat foto's. Het systeem lijkt weer te werken.

Afbeelding
Afbeelding

Later meer :D


08 aug 2021 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: 924 voorstellen
Snap het helemaal prachtige wagens! Gefeliciteerd


08 aug 2021 21:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 voorstellen
Gefeliciteerd! Dat is een zeldzaam mooie 924. Veel plezierige km's gewenst :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


08 aug 2021 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 924 voorstellen
proficiat! het zijn echt leuke toerwagens, het rijdt heel anders dan de andere P's maar wat mij betreft nog steeds de moeite waard om er weer in te stappen
veel plezier ermee!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 aug 2021 10:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.