Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 1:55



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Dilemma nieuw lid forum 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Dilemma nieuw lid forum
Een paar maanden geleden heb ik een 997.1 uit jan 2008 gekocht. Heb vroeger een 944 coupe ( niet super ) daarna een 944 S2 cabrio ( vond ik heerlijke auto ) en daarna een 996 Carrera 4 gehad ( helemaal niks mis mee, dagelijks mee gereden). Heb veel aan auto's gewerkt in studie tijd ( ook voor anderen ) , zodanig altijd grote hobby gebleven. Nu gaat na afloop lease een nieuwe bestelling eindeloos duren, vandaar ( beetje impuls) aankoop 997.1 tip. Ik zal bij gevraagd en/of aangeboden aankaarten waar ik nu beetje mee zit te dubben. IIG hoop ik hier veel info en wetenswaardigheden tegen te komen. Vr. gr. Hanck de Vries.


12 aug 2021 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Welkom Hanck. Mysterieus bericht :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 aug 2021 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Mysterieus, vind ik wel interessant klinken, maar valt eigenlijk wel mee.
Moet alleen even uitzoeken waar ik wat moet plaatsen en hoe foto's toe te voegen.


12 aug 2021 13:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Welkom HaVrie,

Je mag hier een topic aanmaken.

Hier heb je wat hulp met foto's plaatsen :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 aug 2021 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Foto

[img][https://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=79209/img]


12 aug 2021 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
:salut:

79209

Effe bij mijn bericht op "citeer" klikken, dan zie je hoe het moet :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 aug 2021 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Ik ben toch best bedreven als it man in onze praktijk, maar de simpele truc heb ik nog niet gevonden....

79210


12 aug 2021 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
foto
[https://www.verstappenautos.nl/Porsche/911/997-3.6-Carrera-4215973/4834/1/8/details.aspx?zoek=&so=gallerij][/img]


12 aug 2021 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Ik ben in dubio wat te doen met mijn echt hele goede 997. Dus dacht ik dat dit forum een uitgelezen plek is. De levertijden van Tesla zijn enorm, ik heb een model S als daily driver gehad tot afgelopen mei. Lease op praktijk liep af, nieuwe besteld, verwacht was september levering, allemaal prima. Maar dat gaat dus zomer 2022 worden.. Ik ben toen gaan zoeken naar oude liefdes als extra auto, en vond een mooie 997. Alleen de auto bevalt ( vooral mijn vrouw ) zo goed dat deze nu ipv de mini cooper S en BMW 760i constant gebruikt wordt, dat was dus niet de bedoeling want ik wil de 997 niet ver in de 160.000 km of meer hebben, nu staat ie op 127000. Ook zit de 997 met mijn 2.04 mtr en lange benen net iets te krap ( heb nog wel de slede verlengers van mijn vroegere 996 C4 ) en ben ik met Pitstop automotive aan het upgraden aan de PCM 2.1. Daar zijn we een eind mee op weg, achteruitrij camera werkt, carplay ook, maar beeld moet scherper en het systeem restart te vaak, wel alles in originele module verwerkt. Toen kwam thuis het idee om te kijken naar een 991 uit 2015 ( 3,4 ; niet de latere emissie turbo ) En gewoon inruilen. Heb twee exemplaren gevonden op gaspedaal; km onder 60000 en prijs iets boven 80k. Volgens mij past de 991 beter bij ons gebruik, minder km, ruimer interieur en betere PCM. Maar niet tegen elke prijs want de 997 is gewoon top, wat er ook uitkwam bij de AKK bij Schmidt Oss....Mee eens en wie heeft tips ?


12 aug 2021 18:13
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Ik zie dat je nu een tiptronic hebt, dan is een 991 zeker beter. Ik zeg doen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 aug 2021 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Hoe krijg je ‘Carplay in de originele module’?


12 aug 2021 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Als ik makkelijk foto's kon plaatsen, liet ik het zien.
Ik heb de android auto en Apple carplay werkend alleen flikkert het scherm mij teveel en als we spotify streamen en Flitsmeister / waze of google maps gebruiken hapert het zo nu en dan en start telkens opnieuw op.
Dus we zijn er nog niet, gaan er binnenkort verder mee aan de slag, geluid via de originele Bose werkt prima en de verschillende features van de PCM blijven op te roepen. ( cd wisselaar losgekoppeld, who cares. )
Mooie van dit systeem is dat er alleen een controller knopje zichtbaar is ( Want het is nu eenmaal geen touchscreen en je moet kunnen scrollen / klikken,)

Hieronder de zaken die zijn gemonteerd :

Multimedia video interface Porsche PCM2.x with 30-pins FFC cable (2x V-in/RGB/CAM/V-out)

High end Universal Front/Rear camera; ASC 340CS F2.0; 170⁰D; NTSC; Vertical mounting; park lines (ON/OFF)

AUX input interface Porsche PCM2.0 & PCM2.1 (via CD changer level)

APPplay_CARplay & Android Auto universal interface with LVDS & CVBS output (UART/RES/Mic/AUX)

APPplay_external Nob controller (CP-UNI-xxx)


13 aug 2021 8:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Gewoon 991 kopen en die dagelijks gebruiken. Waarom wil je de 997 onder de 160.000 km houden?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 aug 2021 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Puur gevoelsmatig, ik merk bij mijzelf dat als ik een auto zoek op internet ik eigenlijk nooit verder kijk dan auto's met meer dan zo'n beetje 120.000 km op de teller. Misschien niet altijd terecht maar vanaf 150 - 160000 km begint een auto echt beetje oud te voelen.. ( en hij kan dan nog best prima zijn, overigens ) Ik rij zelf erg weinig, woon kilometer van praktijk dus rij Batavus. Mijn vrouw rijdt zo'n 25 k per jaar en twee kids pakken regelmatig een van de auto's, maar dat wordt nu dus steeds de 997.... Ze rijden allemaal prima, dus daar ligt het verder niet aan.


13 aug 2021 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Bij Rubz automotive stond mooie , inruil leek ook ok, maar al onder optie en net verkocht helaas. Carworldclassics Valkenburg heeft eentje staan, maar niet echt geïnteresseerd in inruil van mijn 997.
Nu contact gelegd met Astara uit Rijssen, die heeft een black edition 2015 blijkbaar. Kende deze bedrijven niet, eerlijk gezegd.


13 aug 2021 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
HaVrie schreef:
Als ik makkelijk foto's kon plaatsen, liet ik het zien.
Ik heb de android auto en Apple carplay werkend alleen flikkert het scherm mij teveel en als we spotify streamen en Flitsmeister / waze of google maps gebruiken hapert het zo nu en dan en start telkens opnieuw op.

Ja, foto’s plaatsen is hier altijd even zoeken.
Bedankt voor je bericht, jammer dat het jullie nog niet helemaal lukt.
Ik hoop zelf dat Porsche nog met een eigen origineel systeem voor de 997 gaat komen, zoals ze ook al voor de 996 hebben. Hoewel mijn Mr12Volt eigenlijk ook prima voldoet met een magneethouder op het dashboard.


14 aug 2021 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Johann schreef:
Ik zie dat je nu een tiptronic hebt, dan is een 991 zeker beter. Ik zeg doen.


Dat gaat dus nu waarschijnlijk ook gebeuren, niet handig om dan zo snel weer afscheid te nemen van de 997..
Maar ik denk dat ik er net iets beter in zit met mijn 2.04 mtr, jongere modernere ( PCM ) auto met veel minder km.
Dat past nu eenmaal beter bij het gebruik wat we nu komende 1 a 2 jaar voor ogen hebben in de family. ( met dank aan huidige levertijden Tesla )
Volgende week hopelijk prijs / inruil afhandelen. Zelf mijn 997 verkopen ook nog een optie, even nachtje over slapen..


15 aug 2021 10:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
hehe schreef:
HaVrie schreef:
Als ik makkelijk foto's kon plaatsen, liet ik het zien.
Ik heb de android auto en Apple carplay werkend alleen flikkert het scherm mij teveel en als we spotify streamen en Flitsmeister / waze of google maps gebruiken hapert het zo nu en dan en start telkens opnieuw op.

Ja, foto’s plaatsen is hier altijd even zoeken.
Bedankt voor je bericht, jammer dat het jullie nog niet helemaal lukt.
Ik hoop zelf dat Porsche nog met een eigen origineel systeem voor de 997 gaat komen, zoals ze ook al voor de 996 hebben. Hoewel mijn Mr12Volt eigenlijk ook prima voldoet met een magneethouder op het dashboard.


Ik heb een oude iphone 8 even met duo sim kaart geïnstalleerd, die werkt met bluetooth prima, android op bedraad gezet, dan stoort het elkaar niet als systeem ze allebei ziet. Apple carplay werkt toch iets beter blijkbaar. Foto's heb ik in mijn album gezet....


15 aug 2021 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
ASTARA ken ik de eigenaar van, Ralph. Ken hem van lang geleden, was toen een rustige eerlijke vent. Maar blijft belangrijk om een goede AKK te doen!
Succes!


15 aug 2021 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
@Havrie
De 991 black edition bij Astara was mijn auto tot maandje of twee geleden. Prima wagen, echt als nieuw!
Zelf anderhalf jaar in gereden na een AKK
Ik heb deze ingeruild op een 992
Ik zeg doen!
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


16 aug 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Wat fantastisch om te horen, gaaf. We gaan het ook doen. ( ik leef maar een keer ) Alleen slordig dat ik dan mijn 997 weer kwijt moet. Ik heb ondertussen de vorige eigenares in Duitsland gesproken en wat ik al wist, is bevestigd, een gekoesterde show ( weekend) auto. Nog nooit in slecht weer gereden !
Wellicht zal ik hem bij te koop aangeboden zetten ( flink andere prijsklasse natuurlijk ) Maar bij Schmidt Oss vonden ze het echt een van de beste die ze gekeurd hebben.
Goed dat ik mij aangemeld heb op dit forum....


16 aug 2021 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
En nu nieuwe bezitter van een Black edition 2015 991.........

Afbeelding

mod by horn

Afbeelding


17 aug 2021 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Afbeelding


17 aug 2021 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Helaas, wat ik ook probeer, geen afbeeldingen zichtbaar ???


17 aug 2021 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Dilemma nieuw lid forum
Dat komt omdat je de hele pagina van jouw foto album tussen de haakjes van de IMG zet.
Je moet alleen de locatie van de foto kopieren (rechtermuis toets op de foto, dan adres van afbeelding kopieren.
Afbeelding
Zo dus.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto :thumleft:


17 aug 2021 21:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.