Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:29



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht even voorstellen
Hallo Porsche fans!
Hier een nieuw lid: een 75 jarige pensionado al 15 jaar wonend in Frankrijk die afgelopen februari onder druk van zijn beide zoons gezwicht is en afgelopen februari hier in NL een 997.1 Carrera S cabrio laat 2008 gekocht heeft. Was even wennen: wat een geweld…..en wat een kwaliteit. AKK hier en in FR, geen enkele indicatie van IMS probleem etc. Het instructie boek van bijna 300 pagina ´s doorgewerkt!
Na een recent verblijf in NL weer terug in FR en jawel: kofferdeksel dicht, accu leeg, etc. Opgelost met een hulpaccu en de procedure via de kleine uittrek unit in de zekeringenkast links onder voorin. Mijn vraag is nu maar gelijk: kan ik in plaats van een hulpaccu ook een oplader aansluiten op de oranje uittrek unit? Een hulpaccu is niet altijd bij de hand.
Bedankt voor de ervaringen, hoop nog heel veel jaren van mijn Macadamia metallic beauty te genieten en van de bezoeken aan dit Forum.
Groet vanuit het verre zuiden!
JVW = Hans van Wijngaarden


18 aug 2021 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: even voorstellen
Welkom Hans. Altijd in voor mooie verhalen moet vooral een foto online!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


19 aug 2021 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: even voorstellen
En gewoon een druppellader standaard gebruiken/aansluiten? Houdt ook de accu in goede conditie (te vaak volledig ontladen kan een accu doen overlijden)


19 aug 2021 11:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: even voorstellen
Mijn oplossing (ik heb geen mogelijkheid om een lader aan te sluiten): iedere kans benutten om minimaal een half uur te gaan rijden :drive:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 aug 2021 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: even voorstellen
Polydeukes schreef:
Mijn oplossing (ik heb geen mogelijkheid om een lader aan te sluiten): iedere kans benutten om minimaal een half uur te gaan rijden :drive:


Dieselagregaat als er geen stroom voorhanden is. Hahahaha :D
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


19 aug 2021 12:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: even voorstellen
Bedankt voor jullie reacties, de (druppel) lader reeds aangeschaft. De vraag is of in beschreven situatie het gebruik van een lader ipv een hulpaccu risico’s met zich brengt. Ben geen techneut maar misschien levert een lader meer en te veel stroom/spanning dan een hulpaccu en zou dan dus schade aan de auto electronica kunnen toebrengen. Misschien een electrotechnicus onder ons die het antwoord weet?


19 aug 2021 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: even voorstellen
Ik begrijp uw reactie. Getuigt van logisch inzicht. Als u een druppellader aansluit aan een leeggelopen accu, zal de laadstroom zo’n 4 á 6 ampère bedragen bij aansluiten. Afhankelijk van het soort acculader. De laadspanning zal mogelijks rond de 14 Volt zijn. Geen probleem voor de electronica. Mogelijks zal je meteen het kofferdeksel kunnen openen, met de spanning geleverd door de acculader. Beter is misschien wel om eerst de accu een tijdje te laten opladen vooraleer het kofferslot te bedienen. Best is om bij langere stilstand (langer dan 2 weken) de druppellader aan te sluiten. Dat zal eveneens voor een langere levensduur van de accu zorgen.


19 aug 2021 19:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: even voorstellen
Dank eQuanD voor de reactie!
Ben gerust gesteld qua electronica risico en de lader gaat in vol bedrijf komen na het éénmalig openen van het kofferdeksel met de lader want dan kan ik pas bij de accu……


19 aug 2021 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: even voorstellen
Er is misschien ook een mogelijkheid om de accu op te laden via de sigaretten aansteker. Dan moet het kofferdeksel niet open. Lader via de sigaretten aansteker is vaak vlugger om aan te sluiten en terug af te schakelen.


19 aug 2021 21:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: even voorstellen
Hoewel ´uit de brand ´ betr. mijn oorspronkelijke vraag gaan we toch op zoek naar een veilige methode via de sigaretten aansteker want komt heel gemakkelijk over. kijken hoe we dat qua bedrading aanpakken. zou een mooie oplossing zijn bij dode accu, kofferdeksel dicht maar de deur wel open. Ga ook uitzoeken hoe foto ´s op het forum te plaatsen.
Groet aan allen, ik hier nu in 38gr C. maar de brand bij St. Tropez gelukkig 50km uit de buurt.


20 aug 2021 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: even voorstellen
Een ctek (extra snoertje) of Porsche druppellader heeft de sigaretten aansteker plug als uiteinde, en dat werkt prima. Dus ik zou zo’n lader zoeken, dan heb je bovenstaande issue niet meer


20 aug 2021 22:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.