Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:49



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
Hola, Ik ben Jos ofwel Old Yellow omdat ik jaren een gele hobby VW Transporter heb gehad. Nu sinds een tijdje alweer een Boxster project. Een zwarte 986 2.5 handbak. Exact de versie die ik wilde. Generatie 1 met de mooie spiegel ei koplampen. Ja, echt vind ze fantastisch.

Hoe dan ook ik heb gelijk een vraag. Ik ben op zoek naar een setje 17" fuchs of fuchs stijl velgen. 18" mag ook. Nu denk ik dat ik een leuke set gevonden heb in de goede breedte 17" 7.5 en 17" 9. Echter ze hebben een ET waarde van front +35, rear ET +16. Volgens de verkoper. Merk onbekend (in ieder geval geen Fuchs) maar ze zien er goed uit en komen onder een 911 G model vandaan.

Gaat dit werken onder een 986? wie kan me adviseren?


19 aug 2021 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
Als het niet te ver weg is, of juist wel, rijd je er naar toe met kapje open en de zon op je pannetje. Drink daar en/of onderweg een lekker bakje koffie, je krikt aldaar de auto even op, wielen eronder, kijken of het past EN of het mooi staat. Dan weet je dat ook gelijk. En dan weet je alles. Zo heb ik het wel eens gedaan, maar niet alleen bij de P.


22 aug 2021 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Cayman S 3.4 (ex: 1983 911 SC)
Midden Brabant
Bericht Re: Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
Hoi Jos,

Ik heb toevallig hetzelfde aan de hand met mijn 2006 Cayman. Ik heb er Fuchs like velgen op laten zetten van het merk Devoted. Waar je op moet letten is:
- blijft de middellijn van de nieuwe velg op ongeveer dezelfde lijn als de fabrieksvelgen?
- komt de band/velg teveel naar binnen of buiten doordat hij breder is?

Je kunt dus het beste eerst kijken wat de afmetingen zijn van de standaard velgen en banden.
Als de velgen en banden dezelfde afmetingen hebben als standaard (kijk niet alleen of de velgen even breed zijn, maar ook naar de breedte van de band. Op een velg kunnen meestal meerdere breedtes gemonteerd worden), dan is alleen nog de offset (ET) van belang. Je noemt de waarden van de nieuwe velgen, maar wat zijn ze van de standaard velgen? Volgens het internet is een marge van 5mm acceptabel. Dat blijkt in ieder geval ook bij de Cayman, waarbij je als optie van Porsche 5mm spacers kon laten monteren.

Groeten, Peter


22 aug 2021 8:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Cayman S 3.4 (ex: 1983 911 SC)
Midden Brabant
Bericht Re: Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
p.s. niet dat een spacer de ET vergroot, maar wel dat de middellijn verschuift. Je wilt graag zo dicht mogelijk bij de standaard ophanging/wiel geometrie blijven.

En nog een punt om op te letten: zijn de "Fuchs" velgen geschikt voor de Porsche bouten? Je hebt spherische en konische bouten. Bij de Cayman zijn ze spherisch. En anders moet je dus een setje correcte bouten er bij kopen (als die niet meegeleverd worden).


22 aug 2021 8:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
bigodino987 schreef:
niet dat een spacer de ET vergroot
Dat klopt; een spacer verkleint de ET :thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


22 aug 2021 13:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
Thanks allemaal!
Het is nogal ver rijden en als ze passen moet mik nog een keer terug om huidige of de nieuwe velgen op te halen.


@Peter: heb je wat beeld van je Cayman met de Devoted velgen?


22 aug 2021 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Cayman S 3.4 (ex: 1983 911 SC)
Midden Brabant
Bericht Re: Voorstellen Old Yellow en Fuchs vraag
OldYellow schreef:
Thanks allemaal!
Het is nogal ver rijden en als ze passen moet mik nog een keer terug om huidige of de nieuwe velgen op te halen.


@Peter: heb je wat beeld van je Cayman met de Devoted velgen?


Hier staan foto's:
viewtopic.php?f=5&t=55690


22 aug 2021 22:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.