Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 12:15



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
996 GT3 > 997 GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 996 GT3 > 997 GT3
Hi all, ik zal ook weer eens wat actiever worden op het forum. :D Er is ook een reden dat ik wat actiever ben, ik heb begin dit jaar een 997 GT3 Mk1 gekocht.

Voor mij is de 997 GT3 Mk1 al heel wat jaren mijn lievelingsmodel. Ik vind het het ideale package. Mezger, de looks, handgeschakeld en nog lekker analoog.


79412.


Ik hield de markt al een paar jaar in de gaten. Deze kwam voorbij, toch maar eens gaan kijken. De auto had nog Porsche garantie, is schadevrij en voorzien van veel historie (is altijd in verlengde garantie Porsche garantie geweest, en daar is veel info van beschikbaar). Na positieve keuring (oa compressietest = positief en bevestiging schadevrij) toegeslagen.
Even wennen, want na 4x een Artic zilvere Porsche nu voor de eerste keer een andere kleur: wit! En dat is prima, ik vind dat op de 997 GT3 Mk1 de mooiste kleur! :D
Er zitten een aantal updates op die niet origineel zijn, maar eventueel terug te bouwen zijn zoals upgrade van de remmen naar 997 GT3 MK2 spec. Voor mij is dat prima :thumleft:
Mijn Porsche 996 GT3 heb ik daarna verkocht, die heb ik 14 jaar in mijn bezit gehad.

Na een aantal maanden rijden kan ik het volgende concluderen: De 997 bevalt super, het is allemaal weer een paar tandjes scherper dan de 996. Dit zit met name op het insturen, bochtsnelheid en de stabiliteit op hogere snelheid.

Ook heb ik er inmiddels best al weer wat aan gedaan, nieuwe remschijven / blokken, nieuwe koppeling, regulier onderhoud en ik heb de auto uit laten wegen met een instelling georiƫnteerd op fast road / track.

Als ik updates heb ga ik die melden. :thumleft:

Groeten Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


27 sep 2021 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s tiptronic cabrio
Bericht Re: 996 GT3 > 997 GT3
Wat een gave wagen! Veel :drive: plezier!


27 sep 2021 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 GT3 > 997 GT3
Wow, daar zul je veel plezier van hebben :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


30 sep 2021 9:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 996 GT3 > 997 GT3
Hele gave auto :thumleft: :drive:
Ga je er ook af en toe het circuit mee op?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 sep 2021 10:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 996 GT3 > 997 GT3
Gave wagen, en leuke kleurencombi 8)

Pimpen uit de Porsche parts bin is altijd goed en zeker niet waarde verminderend uit mijn ervaring.

Ik las je topic titel wel verkeerd i.e. dat de 996 GT3 beter is dan de 997 GT3 :res:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 sep 2021 14:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.