Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 14:28



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Leuk hier te zijn 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Leuk hier te zijn
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Joris.
Ik ben een grote liefhebber van SUV modellen. Nu is het tijd geworden om een andere auto te kopen en mijn aandacht viel op de Cayenne. Nooit in eentje gereden, dus zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Is er wel een groot verschil tussen de Cayenne GTS en de Cayenne S?
Alvast bedankt voor jullie tips, advies en informatie.
_________________________________________
Extra beveiliging voor je auto: Lees hier


15 okt 2021 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Leuk hier te zijn
Welkom. En zit zeker een groot verschil tussen. De S is een comfortabele SUV, rijdt prima maar is comfortabel en zeker niet sportief afgesteld. Een GTS dus wel, en vond ik zelfs sportiever dan een Turbo ondanks het mindere vermogen. Onderstel (liefst met PDCC om de auto nog rechter te houden in bochten), in combinatie met dikkere stuur, sportuitlaat en sportstoelen waren voor mij reden om enkel voor een GTS te gaan. Ik heb mij erover verbaasd hoe goed hij reed, zeker ik bochten was het niet te merken dat het een SUV was (komt ook door PDCC). Was verder een probleemloze auto, de eerste P die mij geen 5k per jaar aan onderhoud kostte. Kan ik van de 911 die ik had of nu heb niet zeggen:). Anyhoos, GTS zou voor mij een no brainer zijn, maar blijft persoonlijk. Het kost wat meer in aanschaf en je krijgt dus een sportievere SUV ervoor terug. Oh en als persoonlijke tip, een GTS hoort in karmijnrood, de GTS kleur.. succes!


15 okt 2021 23:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Leuk hier te zijn
Dank je voor deze informatie. Je hebt mij sowieso geholpen met een betere inzicht in de GTS. Nu heb ik zeker veel meer om over na te denken, want de GTS klinkt een superheerlijke auto te zijn. Ik kan niet wachten om een proefrit te nemen. Eerlijk gezegd had ik wel veel meer aan onderhoud verwacht. Karmijnrood is wel een prachtige kleur. Deze tip neem ik zeker met mij mee :D
_________________________________________
Extra beveiliging voor je auto: Lees hier


20 okt 2021 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Leuk hier te zijn
Onderhoud kan ook wel een issue zijn, net zoals met alle Porsches.. maar de v8 blokken uit de 957 serie staan bekend om bulletproof zijn. Maar veel hangt wel af van huidige km stand en het gedane onderhoud en ook hoeveel je er zelf mee gaat rijden (15k per jaar kost natuurlijk meer onderhoud dan wanneer je er maar 5k mee gaat rijden). Er staan op marktplaats best wel wat, maar ik zou zeker ook kijken in Duitsland, daar staan de versies met meer opties en meestal beter onderhoud. En als extra tip, doe altijd een aankoopkeuring!


20 okt 2021 19:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Leuk hier te zijn
Prima tip om mee te nemen. Ik had niet eens gedacht om in Duitsland te kijken. Een collega had mij ook een hint gegeven om daar te kijken, maar ik nam aan dat hier voordeliger zal zijn. Ik geef je groot gelijk. Gelukkig zal ik niet vaak lange afstanden rijden, dus het valt zeker wel mee ;)
_________________________________________
Extra beveiliging voor je auto: Lees hier


21 okt 2021 18:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.