Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 3:34



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Weer een Cayman erbij! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Weer een Cayman erbij!
Na een flink aantal jaren Porscheloos te zijn geweest heb ik daar afgelopen voorjaar verandering in gebracht :D En sinds die tijd hier ook weer af en toe aan het meelezen dus wel zo netjes mij (weer) voor te stellen.

Mijn naam is Peter en ben al jaren Porsche fan. Zo'n 14 jaar geleden mijn eerste Porsche gekocht, een 968 uit 1992. Heerlijke auto en bijna 9 jaar met veel plezier in gereden. Een auto waar ik op een accu na echt nooit wat mee heb gehad. Door dit forum kwam ik ook in contact met mede 968 liefhebbers, tijdens de '968 klusdagen' bij Dimma/Frank hielpen we elkaar met onderhoudt en modificaties. Erg leuke tijd was dat!

Na de 968 overgestapt op Renault Sport en dan met name de Megane RS waarvan ik er zelfs 3 heb gehad. Hiermee ook het circuitrijden ontdekt en aardig wat rondjes gedaan inmiddels op de diverse circuits.

Op een gegeven kwam het Porsche virus toch weer opzetten, is eigenlijk nooit weggeweest, en van auto verkoopsites afstruinen voor de lol toch wat serieuzer gaan kijken en me gaan verdiepen in wat ik nu eigenlijk wilde. De Cayman vond/vind ik een prachtig model en dan met name de 981. Zilver en zwart kom je vaker tegen maar een witte S... Liefst met handbak en de carbon stoelen maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Wel een prachtige GTS met de juiste specs maar ja die prijzen!

En ineens een aantal maanden zoeken en sites/bedrijven in de gaten houden was daar een mooie 981S die op-popte bij autoscout via Wolbert Porsche! Een witte NL geleverde S, PASM, zwart interieur juiste wielen, echter geen handbak en best wel wat kilometers... Echt op dezelfde dag melde zich een koper voor mn Megane die ik niet eens officieel te koop had staan! Toeval? Dat bestaat niet zij mijn vouw :D Een dag later gelijk gaan proefrijden met de Cayman, vrouw ook laten rijden natuurlijk en ze was erg enthousiast, ik ook! Een hele frisse en goed onderhouden auto, weet niet hoe maar je zag gelijk dat ie gewoon netjes is bijgehouden. Maar dus wel een PDK bak, en dat is toch wel ff wennen! Na er een nachtje over te hebben geslapen en mn Megane de avond na de proefrit verkocht te hebben besloten de knoop door te hakken en de Cayman gekocht. Auto kreeg nog een beurt, 1 nieuwe achterband en nieuwe schijven en blokken voor. 6 maanden garantie gaf ook wel een prettig gevoel en zo ben je dan ineens eigenaar van toch wel je droomauto :D

Inmiddels ruim een halfjaar verder en intussen ook wat aanpassingen gedaan om het wat meer mijn auto te laten worden. De standaard grijze wielen zwart laten poedercoaten, dat maakt de auto wat minder braaf. Letters op achterklep met plastidip ook mat zwart gespoten. Aangezien ik de auto ook voor trackdays gebruik ook gelijk maar het onderstel aan laten passen. Vond de standaard dempers ook met PASM aan de zachte kant, vooral achter. Op tempo een bocht met een hobbel of kuil nemen was niet echt lekker, dat was met Megane met Bilstein onderstel echt als op rails en dat wilde ik terug. Daarom een ohlins onderstel gemonteerd, gelijk setje spacers nu we toch bezig waren en je hebt een heel ander gevoel in je auto. Auto is daardoor ook nog wat gezakt en i.c.m. de spacers heeft ie gelijk een lekkere stance in mijn ogen.

Gezien de garantie op de auto geen trackday gebruik toe liet heb ik me daar maar netjes aan gehouden. Recent een eerste trackday mee gereden op Assen en dat was ontzettend wennen! Auto is toch flink kostbaarder dan de Megane daar ben je je dan toch van bewust, en een foutje is zo gemaakt.... Maar uiteraard ook nu achterwiel aangedreven tegen FWD. Maar wat een beleving, PDK is echt geweldig wat schakelt dat top zeker als je vol doortrapt. Paar dagen later ook maar gelijk richting Ring gegaan, dat was nog spannender! Heb er al wat aardig rondjes gedaan maar het blijft altijd spannend. Zeker als je in rondje 1 al 2 BMW's in de vangrail ziet hangen :? Voor de zekerheid ook stalen remleidingen, race remolie en andere blokken gemonteerd, wel fijn als je weet dat je je geen zorgen over hoeft te maken over remmen die zomaar kunnen opgeven.

Afgelopen zomer ook al een mooie trip richting Alpen kunnen maken, ook daarvoor leent een Cayman zich prima! Ruimte zat voor bagage en op de lange stukken opvallend zuinig, valt me echt mee. Op een circuit daarentegen.... :mrgreen: Hopelijk kunnen we komend jaar ook weer eens aansluiten bij meeting of toerritten. Bestaat de Targa Passagio eigenlijk nog? Was altijd erg tof! En zijn er hier circuitrakkers die hun P ook uitlaten of circuits? Ben benieuwd!

Al met al heel erg blij met de Porsche! Hieronder wat foto's van hoe ik hem kocht en hoe ie er nu bij staat:

79705 79701


15 nov 2021 17:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
:thumleft: mooie auto.


15 nov 2021 18:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Mooie auto en een mooi verhaal.
_________________________________________
Mvg,

René


15 nov 2021 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Mooie auto en mooi verhaal :thumleft:

Ik ben een beetje huiverig om met mijn Cayman een track op te gaan, en juist aan het kijken naar een goedkope Clio RS (heeft tenminste mijn voorkeur, vrouw ziet liever een Mini Cooper S) aangezien mijn leasebak volgende maand eruit gaat en vervangen gaat worden voor een kleinere die ik niet privé meer ga rijden en wellicht dat ik daarmee eens mijn eerste trackdays ga doen...wie weet krijg ik dan ooit nog de moed om het ook in de Cayman te wagen :D


15 nov 2021 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Dank voor jullie complimenten, leuk!

@Novastorm, uiteraard was/ben ik er dus ook wat huiverig voor maar ik zou het gewoon een keer doen. Met gezond verstand en goed in je spiegels en vooral ook vooruit kijken kom je al een heel eind. Je moet jezelf ook wel een beetje kunnen beheersen natuurlijk. Zit er een snellere rijder achter je dan ga je simpel naar rechts en laat hem gaan, je kunt niks winnen op een trackday maar wel veel verliezen... Op een circuit kom je er pas achter wat je auto echt kan en das veel meer dan je op de openbare weg kunt ervaren naar mijn mening.

Clio RS heb ik ook gehad, toffe karretjes voor circuitdagen. Bullitproof qua motor en remmen maar bak kan problemen geven.


15 nov 2021 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Mooie Cayman. Ik heb daar ook nog naar geïnformeerd bij Wolbert, maar toen was hij al verkocht :mrgreen: Aan jou dus.
Ik ben (nog) niet op het circuit geweest. Ik zou dan eerst eens wat training of zelfs mijn racelicentie willen halen. Dat geeft me dan wat meer vertrouwen dat ik mijn eigen capaciteiten niet overschat.

Veel plezier ervan en wie weet op een (nog te organiseren) Boxster/Cayman-meet :thumleft:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


16 nov 2021 10:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Cooper S (JCW) zou ik niet doen. Loop je leeg op onderhoud, zonder trackdays al.
En ook zonder racelicentie kan je hoop lol hebben met die georganiseerde dagen. Ik deed dat wel eens (ook met PF) en vond het top. Schrok altijd wel wat buiten de deelname de additionele kosten waren aan bandjes, olie en benzine. En dan reed ik nog als oma Fladder….

On topic: mooi in wit icm zwarte velgen en verlaagd :thumleft: Veel plezier ermee !!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 nov 2021 10:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Is het deze Cayman?

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


16 nov 2021 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
@Horn, thanks voor je compliment!

@Johann, das ook toevallig die heeft hetzelfde kenteken als ik! :mrgreen:
Inmiddels ook al contact gehad met vorige eigenaar Patrick (die ik nog ken van mijn 968 tijd)

Jij en ik hebben trouwens ook nog eens samen aan onze 968's de luchtfilter mod uitgevoerd tijdens een kluszaterdag, weet je nog Johann? Begreep dat Frank inmiddels overleden is, wat een treurig nieuws om te lezen.
Geweldige vent, best bijzonder dat je bij iemand zomaar van zijn skills, garage en gereedschap gebruik mag maken. Zaten we ook met een man of 8 daar op de bank aan een boterham de F1 te kijken weet ik nog. Dat zijn vrouw dat ook allemaal zomaar goed vond :D


Laatst bijgewerkt door PCay op 16 nov 2021 15:42, in totaal 1 keer bewerkt.



16 nov 2021 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Ben meestal geen fan van spoilers die niet origineel zijn, maar op deze Cayman staat het perfect. Wielen ook gaaf :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 nov 2021 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Is dat niet de normale Cayman spoiler dan?


16 nov 2021 15:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
O ja, nu ziet ik het, dacht dat het een GT4 spoiler was.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 nov 2021 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Ziet er uit als de standaard spoiler hoor:
Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


16 nov 2021 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Cazzo Super Veloce schreef:
Ben meestal geen fan van spoilers die niet origineel zijn, maar op deze Cayman staat het perfect. Wielen ook gaaf :thumleft:


Deze spoiler is de standaard versie Cazzo! :D


16 nov 2021 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Polydeukes schreef:
Mooie Cayman. Ik heb daar ook nog naar geïnformeerd bij Wolbert, maar toen was hij al verkocht :mrgreen: Aan jou dus.
Ik ben (nog) niet op het circuit geweest. Ik zou dan eerst eens wat training of zelfs mijn racelicentie willen halen. Dat geeft me dan wat meer vertrouwen dat ik mijn eigen capaciteiten niet overschat.

Veel plezier ervan en wie weet op een (nog te organiseren) Boxster/Cayman-meet :thumleft:


Ah dan was jij degene waar Fernando het over had Poly! Na onze proefrit belde hij later op de avond dat er nog een geinteresseerde was die wilde komen kijken. Inderdaad de auto was heel snel verkocht, donderdag online zaterdag verkocht.

Boxter/Cayman-meet ben ik voor in hoor! :cheers:


16 nov 2021 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Jammer GT4 is mooier 8) :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 nov 2021 15:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
@CSV pas maar op, straks ga ik zeggen dat je een ouwe zeur bent die alleen maar negatief en sarcastisch reageert :mrgreen: :popcorn:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


16 nov 2021 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
:lol: :lol: :lol: en iets over mn piel...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 nov 2021 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Ja, wat je huid er mee te maken heeft, begreep ik ook niet... :lol:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


16 nov 2021 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
PCay schreef:
Boxter/Cayman-meet ben ik voor in hoor! :cheers:

Check: viewtopic.php?f=16&t=55939
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


16 nov 2021 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman S
Breda
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Prachtige auto Peter! :thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Cayman S + PCCB / OZ Hyper GT / H&R / Lithium accu / Strut King cover / Carbon carrosserie delen / Aluminium deuren


16 nov 2021 23:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Prachtige uitvoering zo in het wit!
_________________________________________
vroem vroem.......


17 nov 2021 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Dank Rob en Goofy! :thumleft:


17 nov 2021 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Mooie verschijning ;-)


17 nov 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Weer een Cayman erbij!
Hey Peter,

hele toffe Cayman, gaaf, en welkom hier! Mooie aanpassingen gedaan ook! Ik ben pas sinds kort Boxster rijder (986 S) maar heb in het verleden met een Alfa GTV V6 op Zandvoort gereden (vrij rijden sessies). Ontzettend gave beleving, en heel leerzaam om in een veilige omgeving je auto richting de limiet te sturen. Ik zie dat toekomstig met de Boxster ook nog wel zitten :drive:

Geniet er van!


18 nov 2021 22:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.