soort van nieuw hier...
Geplaatst: 05 dec 2021 0:42
Hallo allemaal,
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een zilvergrijze handgeschakelde 986 S uit 2005. Ik was al hier al een tijdje actief aan het meelezen, maar had me nog niet voorgesteld. Ik had daarmee bewust gewacht tot ik zelf ook een Porsche in de garage had staan. Ik had namelijk nog een andere auto die eerst verkocht moest worden voordat ik actief op zoek kan gaan. Mijn Maserati Quattroporte V8 Evo heb ik in september van de hand weten te doen en toen kon er serieus gezocht worden. Ik had daarvoor al flink wat onderzoek gedaan en rondgekeken, maar de Maserati moest eerst een nieuw baasje hebben voordat ik wat anders kon gaan kopen.
Het was geen uitgemaakte zaak dat het een Boxster zou worden, maar het moest wel een roadster worden.
Op de shortlist stond ook een MB SL (R230). Afgezien van het feit dat het ook een roadster is, is het een totaal andere auto. Ik heb altijd al een zwak voor MB gehad, en de SL vind ik wel een icoon. Ik heb met de SL500 gereden, en alhoewel dat een prachtige machine is, zaten daar toch te veel haken en ogen aan. De 500 heeft namelijk altijd ABC (Active Body Control) en dat gaat vroeg of laat stuk. De vraag is niet of, maar wanneer. En zodra dat gebeurt en de veerpoten, pomp etc moeten vervangen worden, dan ben je de sjaak. Dan heb je natuurlijk nog de SL350, die geen ABC heeft. Maar ja, een SL moet naar mijn mening een V8 hebben, dus de SL350 viel af. Daarnaast is een SL ook een stukie groter en dat zou erg krap worden in de garage. Een SLK doet het dan voor mij toch niet, die vind ik dan niet bijzonder genoeg. Ok een SLK 55 is natuurlijk wel erg leuk, maar dat liet het budget niet toe.
Dus dan een Boxster... mijn voorkeur ging uit naar een 986. Deze vind ik mooier dan de 987. De achterkant en zijkant van de 986 vind ik met name beter gelukt. En een 986 vergt gemiddeld ook een iets lager budget wat ook niet onbelangrijk was. Ik zocht een S of eventueel een 2.7, handgeschakeld (maar dat was geen absolute must), uit 2002 of jonger. De kleur maakte me niet zo heel veel uit, zolang het maar geen zwart of rood zou zijn. Een mooie originele auto, dus met de correcte velgen, geen extra spoilers, stickers etc. En een NL auto had de voorkeur, maar daar betaal je wel een premium voor. Ik heb er een 3 tal bekeken de afgelopen maanden. De eerste was een blauwe S, tiptronic. Die had me wat teveel gebruikssporen en beschadigingen, de ramen gingen niet lekker open en nog wat andere zaken. Later een zilvergrijze S bekeken met handbak, die er een stukje netter uitzag. Maar de ophanging piepte/kraakte behoorlijk tijdens de korte proefrit. De eigenaar was niet heel happig op een AKK. Dus door naar de volgende, ook weer een zilvergrijze met handbak. Deze zag er nog wat netter uit dan de vorige, met name het interieur was nog heel erg netjes. Weinig krasjes en dergelijke te zien. Deze reed ook beter, geen rare geluiden. Prijs kwamen we snel overeen onder voorbehoud van een AKK. Dat was geen probleem, moest ik zelf regelen en betalen.
De AKK laten doen, en er was erg weinig op aan te merken. Ze vonden het een erg nette auto voor de leeftijd. Dus de deal was done. Zaterdag ochtend de auto opgehaald en eigenlijk maar direct in de garage gezet. Het is helaas te nat, en de wegen hier te vies om er mee te rijden. Dat zal de komende tijd ook niet veel anders worden vrees ik.
Wat ik nog wel wil laten doen is het IMS. Ik zal het alleen al voor de gemoedsrust nodig hebben, dat die gemodificeerd wordt. Anders blijf ik ik toch continue daarmee in mijn hoofd rondrijden en kan ik er niet helemaal zorgeloos van genieten.
Wanneer wordt het weer lente.....
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een zilvergrijze handgeschakelde 986 S uit 2005. Ik was al hier al een tijdje actief aan het meelezen, maar had me nog niet voorgesteld. Ik had daarmee bewust gewacht tot ik zelf ook een Porsche in de garage had staan. Ik had namelijk nog een andere auto die eerst verkocht moest worden voordat ik actief op zoek kan gaan. Mijn Maserati Quattroporte V8 Evo heb ik in september van de hand weten te doen en toen kon er serieus gezocht worden. Ik had daarvoor al flink wat onderzoek gedaan en rondgekeken, maar de Maserati moest eerst een nieuw baasje hebben voordat ik wat anders kon gaan kopen.
Het was geen uitgemaakte zaak dat het een Boxster zou worden, maar het moest wel een roadster worden.
Op de shortlist stond ook een MB SL (R230). Afgezien van het feit dat het ook een roadster is, is het een totaal andere auto. Ik heb altijd al een zwak voor MB gehad, en de SL vind ik wel een icoon. Ik heb met de SL500 gereden, en alhoewel dat een prachtige machine is, zaten daar toch te veel haken en ogen aan. De 500 heeft namelijk altijd ABC (Active Body Control) en dat gaat vroeg of laat stuk. De vraag is niet of, maar wanneer. En zodra dat gebeurt en de veerpoten, pomp etc moeten vervangen worden, dan ben je de sjaak. Dan heb je natuurlijk nog de SL350, die geen ABC heeft. Maar ja, een SL moet naar mijn mening een V8 hebben, dus de SL350 viel af. Daarnaast is een SL ook een stukie groter en dat zou erg krap worden in de garage. Een SLK doet het dan voor mij toch niet, die vind ik dan niet bijzonder genoeg. Ok een SLK 55 is natuurlijk wel erg leuk, maar dat liet het budget niet toe.
Dus dan een Boxster... mijn voorkeur ging uit naar een 986. Deze vind ik mooier dan de 987. De achterkant en zijkant van de 986 vind ik met name beter gelukt. En een 986 vergt gemiddeld ook een iets lager budget wat ook niet onbelangrijk was. Ik zocht een S of eventueel een 2.7, handgeschakeld (maar dat was geen absolute must), uit 2002 of jonger. De kleur maakte me niet zo heel veel uit, zolang het maar geen zwart of rood zou zijn. Een mooie originele auto, dus met de correcte velgen, geen extra spoilers, stickers etc. En een NL auto had de voorkeur, maar daar betaal je wel een premium voor. Ik heb er een 3 tal bekeken de afgelopen maanden. De eerste was een blauwe S, tiptronic. Die had me wat teveel gebruikssporen en beschadigingen, de ramen gingen niet lekker open en nog wat andere zaken. Later een zilvergrijze S bekeken met handbak, die er een stukje netter uitzag. Maar de ophanging piepte/kraakte behoorlijk tijdens de korte proefrit. De eigenaar was niet heel happig op een AKK. Dus door naar de volgende, ook weer een zilvergrijze met handbak. Deze zag er nog wat netter uit dan de vorige, met name het interieur was nog heel erg netjes. Weinig krasjes en dergelijke te zien. Deze reed ook beter, geen rare geluiden. Prijs kwamen we snel overeen onder voorbehoud van een AKK. Dat was geen probleem, moest ik zelf regelen en betalen.
De AKK laten doen, en er was erg weinig op aan te merken. Ze vonden het een erg nette auto voor de leeftijd. Dus de deal was done. Zaterdag ochtend de auto opgehaald en eigenlijk maar direct in de garage gezet. Het is helaas te nat, en de wegen hier te vies om er mee te rijden. Dat zal de komende tijd ook niet veel anders worden vrees ik.
Wat ik nog wel wil laten doen is het IMS. Ik zal het alleen al voor de gemoedsrust nodig hebben, dat die gemodificeerd wordt. Anders blijf ik ik toch continue daarmee in mijn hoofd rondrijden en kan ik er niet helemaal zorgeloos van genieten.
Wanneer wordt het weer lente.....