Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Even voorstellen 718

29 jul 2022 14:31

Betwijfel dat het daar aan ligt want andere auto's (waaronder sommige Porsche modellen) hebben het wel.

Apple zal er wel bepaalde hardware eisen aan stellen en dan zouden de kosten omhoog gaan en de winst omlaag voor Porsche.

Zo bestaan er ook hardware eisen aan een systeem om Android Auto officieel te ondersteunen, bijvoorbeeld: Renault's Rlink v1 voldoet daar niet aan dus officieel kan die het niet, maar je kunt het daar toch aanzetten als je de software "hacked", de USB poort levert echter niet genoeg stroom om zowel Android Auto te doen + je telefoon te laden dus die zal langzaam leeglopen, waarschijnlijk is het daarom dus ook niet officieel ondersteund.

Re: Even voorstellen 718

29 jul 2022 16:38

In mijn huidige daily driver zit ook geen wireless carplay. Via forum heb ik een wireless dongle gekocht. Die doet het prima. Dit is misschien de overweging waard?

Re: Even voorstellen 718

30 jul 2022 16:29

Draadloos kun je wel je mobiel en muziek koppelen. Voor de apps (met name voor navigatie) heb je wel de connectie via de USB poort nodig.
Heb een paar keer een Macan meegehad en daarin kun je wel carplay draadloos gebruiken.
Een dongle voor draadloos lijkt mij wel een goede optie.

Het verbruik op zo´n lange rit valt best nog wel mee, als ik niks geks doe haal ik een 1 op 14.
Voor ritjes hier in de bergen duikt ie onder de 1 op 10.

Re: Even voorstellen 718

16 aug 2022 18:58

Een dongle gekocht om toch carplay draadloos te kunnen gebruiken.
Het werkt, toch heb ik zo af en toe een hapering, hebben meer mensen hier last van?

Re: Even voorstellen 718

26 sep 2022 16:21

Vorige week er een dash cam in laten zetten. Zowel voor als achter. Best leuk om na de tijd bekijken waar je bet geweest.
En mocht er iets gebeuren dan heb ik het opgenomen.
De telefoon maakte ook connectie met de auto via bluetooth, dit uitgezet. Het lijkt dat de wireless carplay nu beter werkt.
Plaats een reactie