Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 2:28



Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Voorstellen -- zoektocht 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Voorstellen -- zoektocht 997
Dag allemaal,

Mijn naam is Olaf (49) en ik zie dat er meer zijn zoals ik :mrgreen: enthousiastelingen maar nog niet in het bezit van een Porsche.

Mijn Porscheleven is vrij overzichtelijk. In 1979 was mijn verjaardagscadeau voor mijn 7e een wit/groene Polizei Porsche op batterijen met geluid en zwaailichten. De brief in mijn beste Duits naar de Dr. Ing. hc F. Porsche AG schreef ik in 1986 toen ik aasde op een poster van een 911 en er eentje kreeg van de 928 met als extraatje een brochure (meen ik) van de 959. Over de poster was ik teleurgesteld (geen 911?!) maar de 959 vond ik geweldig. De jaren negentig bestonden uit autoboeken, 2e hands autosecties in de weekendkranten en autobladen. In 2005 kocht ik dan bijna een donkerblauwe 968 maar ging dat feest niet door omdat ik voor mijn budget destijds alleen een matige auto kon kopen. Dan maar liever niks. Fast forward vrouw kinderen groter huis Volvo's BMW's en Alfa's en nu is de kogel door de kerk. Ik ga op zoek naar een mooie 997.2 coupé handbak om lekker zelf te poken met een atmosferische motor. Waarom de 997.2? Pre 993 zijn ze me te klassiek en een 993 in goede staat vind ik prachtig maar zo ontzettend lastig te vinden zonder uitgewrongen te worden. En hoewel ik de 996.2 erg mooi vind, vind ik dat niet van het interieur. En dan maar meteen de M96/M97 motor vermijden en een 997.2 zoeken.

Nu alleen nog de auto... kan ik tenminste foto's laten zien en vertellen hoe trots ik ben.


05 apr 2022 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Welkom!
Staat een mooie 997.2 bij Wolbert: https://www.wolbert.nl/occasion/3088/99 ... ra-s-coupe
Wel met PDK... Maar dat is geen straf hoor :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


05 apr 2022 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Tip: kijk ook eens met knipoog naar cayman 981..

Hoewel, even Porsche.de aanbod bekeken voor een Cayman 981 handbak : geen enkele auto gevonden, tenzij gtv4 , slik.. :-)


05 apr 2022 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Polydeukes schreef:
Welkom!
Staat een mooie 997.2 bij Wolbert: https://www.wolbert.nl/occasion/3088/99 ... ra-s-coupe
Wel met PDK... Maar dat is geen straf hoor :wink:


Thx! Deze mooie had ik gezien en voldoet bijna helemaal, maar het moet echt een handbak zijn.


05 apr 2022 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Leuk verhaal Olaf! Succes met je zoektocht. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 apr 2022 5:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Mooie intro :lol: en vergeet vooral niet te genieten van je zoektocht!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 apr 2022 6:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Leuk dat het er nu aan zit te komen. Heb je nog bepaalde eisen/wensen, naast de handbak en facelift-model?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


06 apr 2022 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Spastblast schreef:
Leuk dat het er nu aan zit te komen. Heb je nog bepaalde eisen/wensen, naast de handbak en facelift-model?


Nee niet echt, behalve dat zwart niet mijn favoriete kleur is anders was ik al in Paderborn geweest (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios).

Nice to have vind ik zaken als sportuitlaat, sportstoelen. Qua audio vind ik de installatie achterin echt belangrijk en niet zozeer de stereo. En really nice to have is S of 4S maar ik staat me er niet blind op.

Maar als je tips hebt qua uitrusting dan heel graag natuurlijk! Daar schiet mijn kennis te kort.


06 apr 2022 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
997.2 betekent helaas ook niet automatisch dat je gevrijwaard blijft van de bekende "plof".
Er zijn tegenwoordig modificaties mogelijk aan koelsysteem, IMS, etc.
Daarmee verklein je de kans.
Voor het prijsverschil tussen een 997.1 en een 997.2 kun je een hoop laten doen.

Uiteraard moet je hier zelf een keuze in maken maar ik zou een 997.1 niet links laten liggen in de zoektocht.
Sportchrono pakket is een mooie optie. Sportstoelen en de mogelijkheid om per knopdruk het onderstel harder of zachter af te stellen. Evenals gasrespons etc.
Volledig lederen interieur staat ook net wat beter.
De 4S heeft de breedste kont, de gewone S is een small body maar heeft wat meer vermogen dan de 3.6 liter.

Succes met zoeken! :drive:


06 apr 2022 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Dank Ewout, ik heb daarover zitten twijfelen (997.1 gemodificeerd ivm de bekende ‘Schwachstellen’). Prijsverschillen zijn inderdaad fors. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven was het werk dat dan gecheckt cq nog gedaan moet worden en het advies richting de mk2 van een technisch goed onderlegde Porsche kennis. Maar ook daar is op af te dingen natuurlijk ;).


06 apr 2022 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Zorg er ook voor dat bij een eventuele Aankoopkeuring (AKK) de motor uitgelezen wordt.
Mijn huidige Porsche was vlekkeloos door een 111 punten check gekomen vlak voordat ik kwam kijken maar bleek bij AKK een paar keer overrevs gehad te hebben graad 6. Bij 5 of hoger is het advies motor vervangen. Uiteindelijk, na eerst de aankoop afgeblazen te hebben, de auto na een complete motorrevisie met modificaties toch gekocht.
Zonder AKK had ik een zeperd van 10K gehad.... :pale:


06 apr 2022 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
zoals Ewout al aangaf, een 997 MKII heeft ook motorrisico's. Ik zou eens bellen met Autoresto, die doen dit veel en zien dus ook veel 997's langskomen. Niet om je nu negatief te maken voor een 997, maar wel om de verwachting te managen dat een 997 MKII ook motorissues kent.

AKK is een grote aanrader. De verdere opties die ik zou overwegen:

- M030 onderstel zoeken als je een goed hard geveerd onderstel zoekt. Zoek je meer comfort, zoek dan eentje met PASM (dan krijg je 2 standen, comfort en sport, waarbij sport nog steeds erg comfort is in vergelijking met het M030 onderstel..)
- Sportchrono (je hebt er niks aan maar het dashboard uitzicht wordt er mooier op)
- Sportuitlaat zou ik laten gaan en er zelf een hardere versie onder zetten zodra je de 997 hebt (de PSE is mi nog behoorlijk zacht als je de aftermarket versies hebt - is natuurlijk persoonlijk wat je voor beleving wilt hebben)
- Sportstuur (het kleine rondje in het midden in plaats van de grote driehoek die standaard is, de 997 die je stuurde in de link heeftt het sportstuur)
- Leer op het dashboard, anders heb je een groot enigszins goedkoop plastic geheel wat er met de jaren niet mooier op wordt ivm krassen

Uiteraard is dit allemaal persoonlijk, dus doe er vooral alleen wat mee als je het zelf ook vindt!

succes


06 apr 2022 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
De mijne heeft PASM. Na het starten van de motor zet ik hem in de sportstand maar in 90% van de gevallen zet ik het onderstel op standje "comfort".
Ik vind hem anders te stug geveerd (Ja, ja, watje, het zal de leeftijd wel zijn.. :mrgreen: ).
Een M030 onderstel zou aan mij dus niet besteed zijn maar dat is uiteraard persoonlijk.
Komt ook omdat ik een cabrio heb, op het circuit kom ik nooit.
De sportstoelen zitten echt top!


06 apr 2022 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Dank voor de tips, dat is meer dan ik verwacht had (in de goede zin!). Ik heb Autoresto gebeld en duidelijke info over de mk1 tov mk2 gekregen en de modificaties die zij uitvoeren. Als hun werk aansluit op hun reputatie denk ik dat het aanbod van 997s die voor mij in aanmerking komen ineens meer dan verdubbelt :)


06 apr 2022 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Ewout schreef:
De mijne heeft PASM. Na het starten van de motor zet ik hem in de sportstand maar in 90% van de gevallen zet ik het onderstel op standje "comfort".
Ik vind hem anders te stug geveerd (Ja, ja, watje, het zal de leeftijd wel zijn.. :mrgreen: ). De sportstoelen zitten echt top!
Er zijn nog watjes op dit forum hoor Ewout, ikke ook 90% van de tijd op comfort. En ook in de comfort stand stuur ie beter dan menig andere auto.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 apr 2022 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Bij een 997.2 heb je geen IMS issues, want er is geen IMS. Kans op bore scoring schijnt er echter wel te zijn. Kijk je dan naar het prijsverschil tussen een 997.1 en 997.2 dan is een 997.1 met ingecalculeerde motorrevisie vaak alsnog goedkoper. En als het meezit (uiteraard wel AKK doen, incl. cilinderwandinspectie zou ik zeggen) dan kun je dat bedrag voorlopig in je zak houden.

Qua opties doe je er denk ik goed aan om geen al te lange eisenlijst te hebben, zoals ik aanvankelijk had. Een auto met een gedocumenteerde historie op goede adressen en positieve uitkomst van de AKK zou voor mij (als ik het opnieuw deed) leidend zijn, met inachtneming van een handje vol voorkeuren t.a.v. je mooi/fijn vindt. Bedenk ook wat je er evt. later makkelijk aan toevoegt en wat niet. Voorbeelden:
- PSE: Geweldig, maar ook achteraf zijn uitlaatdempers naar wens toe te voegen.
- PASM: Zal je naderhand waarschijnlijk niet snel toevoegen, dus moet je nu een keuze in maken.
- Sport chrono: Naast het klokje leuk vanwege m.n. de betere gasrespons bij een handbak. Laat je niet zomaar achteraf inbouwen incl. aanpassing dashboard. Dus als je dat wil, dan nu kiezen.
- Full leather interieur: Idem.
- Stoelen: Eerst in zitten voordat je weet wat je lekkerder vindt. Ik vond de sportstoelen bijvoorbeeld de schouders een beetje naar voren duwen. Voor mij waren ze daarom geen must.
- Schuifdak: Ga je ook niet achteraf monteren :D
- Stoelverwarming: Ook een flinke operatie, is mijn indruk. Nou was stoelverwarming voor mij aanvankelijk een must, maar ik heb het nog geen moment gemist, omdat het interieur sneller opwarmt dan verwacht.
- Cruise control: is bijvoorbeeld super eenvoudig achteraf toe te voegen met beperkte kosten.
- Niet je favoriete wielen: Wisselen kan altijd nog.
- PCM: De 997.2 heeft een moderner systeem dan de 997.1, maar feitelijk komt het neer op verouderd versus nog meer verouderd.

Daarnaast zijn er altijd wel een paar (overpriced?) juweeltjes te vinden in het aanbod, die wachten op iemand die geen concessies doet en dat zich dubbel en dwars kan permitteren, maar dat is niet altijd bereikbaar.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


06 apr 2022 21:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Spastblast schreef:
- PCM: De 997.2 heeft een moderner systeem dan de 997.1, maar feitelijk komt het neer op verouderd versus nog meer verouderd.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 apr 2022 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
70000 euro voor auto's uit 2008, pfff waar begin je aan, met alle zwakheden die ze hebben... En zo enorm verouderd. ik heb een 996, 997 en nu 991 gehad/ in bezit. En ook nog wat ouder spul vroeger. Begrijp wel al dat verhalen over jongensdroom etc. Maar denk ook eens met een technisch hart. En value for money en schrikbarende onderhoudskosten als het tegenzit.


06 apr 2022 22:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
?! Wat is belangrijker? Geld op de bank of je dromen waarmaken? Ik kan niks zelf mbt auto’s, alle vier mijn Porsches hebben meer gekost dan opgeleverd; maar ik had het niet willen missen
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 apr 2022 3:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Plus je zult niet heel veel afschrijven dus risico is beperkt. Ik zou voor een 997.1 gaan die alle modificaties al heeft en met een AKK met cilinderwandinspectie.
Als je dan niet het circuit op gaat en de auto altijd netjes warm rijdt loop je weinig risico.
En je hebt niet die lelijke achterlichten van de .2...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2022 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Met Horn eens over geld, heb dat vorig jaar ook gedaan en weer terug in het 911 ( eerst 997 ) bezit gekomen. Vanwege leveringsproblemen bij Tesla ( wacht nu al meer dan een jaar en zal nog wel een jaar duren ) zou de 997 toch wel veel gebruikt gaan worden dus overstap naar 991 BE uit eind 2015 gemaakt met veel minder km. ( al een stuk moderner auto en met pdk is de handbak overbodig geworden voor mij)
Met oudere automaten kan ik handbak nog wel begrijpen maar met de moderne "robot" bakken hoef ik echt geen handbak.
In mijn oldtimers heb ik natuurlijk wel een handbak dus daar roeren we nog regelmatig door de tandwielen en olie..
Ik zie alleen soms van die jongensdroom verhalen met wensen en prijzen van auto's, daar zou ik niet aan beginnen, denk ik dan.
70k voor een 997 uit 2008 vind ik persoonlijk veel te veel. ( al is het een 4s of s ) En wanneer gebruik je in ned. nog al die "race"potentie ? Je bent zo een verkeerscrimineel.
Ik heb launch control in de 991, nog nooit gebruikt. Ga je regelmatig het circuit op dan heb ik niks gezegd btw.
Hou me ten goede de 991 zat vlak boven de 80k. Maar daar heb ik wel veel meer value for money gevoel bij. ( en een jaar garantie plus onderhoud, ook prettig )


07 apr 2022 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Cazzo Super Veloce schreef:
En je hebt niet die lelijke achterlichten van de .2...
Inderdaad, met die doorlopende led streep. Afgrijselijk. Trouwens de 992 is net een Panamera met 2 deuren. Maar vooraleer het forum weer ontploft, smaken verschillen natuurlijk.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


07 apr 2022 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
Staan er aardig wat bij ons op de golfclub, zal ze vanaf nu aanspreken met : wat een leuke Panamera coupe heb je, :D
En zo milieuvriendelijk met die emissie turbo
Geintje, alleen maar jaloers natuurlijk, ( of niet :wink: )


07 apr 2022 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
HaVrie schreef:
70000 euro voor auto's uit 2008, pfff waar begin je aan, met alle zwakheden die ze hebben... En zo enorm verouderd. ik heb een 996, 997 en nu 991 gehad/ in bezit. En ook nog wat ouder spul vroeger. Begrijp wel al dat verhalen over jongensdroom etc. Maar denk ook eens met een technisch hart. En value for money en schrikbarende onderhoudskosten als het tegenzit.


Verstandige woorden :) maar ik ga het wel doen. En als gelukkige Alfist ondanks alle indianen-, horror- en andere verhalen weet ik wel: ja het kost geld, eind 2020 lekke koppakking en voor €2000 in een 2.0 t-spark moeten steken. Op een dagwaarde van ongeveer hetzelfde bedrag. Maar intussen wel al die jaren dikke pret. Nu vork ik er een dik pak geld uit en zullen de onderhoudskosten navenant hoog zijn, ik heb ervoor gebudgetteerd om die droom realiteit te maken.


07 apr 2022 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorstellen -- zoektocht 997
HaVrie schreef:
Staan er aardig wat bij ons op de golfclub, zal ze vanaf nu aanspreken met : wat een leuke Panamera coupe heb je, :D
Tjah, in die ouwe meuk kan je je golfclubs niet kwijt dus heb je wel een Panamera coupé nodig, toch :mrgreen:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


07 apr 2022 11:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.