Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:30



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
porsche 997-2 of een porsche 992 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 997-2 of een porsche 992
Goedemiddag, mijn naam is Bas en ben al enige tijd op zoek naar een leuke porsche. momenteel ben ik in de gelegenheid om er een aan te schaffen.
ik ben 58 jaar en woonachtig op Goeree Overflakkee, ben getrouwd en heb 2 uitwonende kinderen .
Nu twijfel ik over welke porsche ik aan zal schaffen, een 997-2 PDK od en 992 S. ik wil de auto eigenlijk alleen hobbymatig gaan bereiden voor wat privé ritjes en voor bijeenkomsten.Wat is slim en blijft evt. waarde vaster.
ik hoor graag,
gr B. Frank


10 aug 2022 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Welkom Bas.

997.2 en 992 zit zo'n 6 jaar verschil en aardig wat budget verschil in volgens mij, bedoel je wellicht een 991?

Qua waardevastheid kan ik je weinig tips geven, ik koop een auto voor mezelf, maar ik zou denken dat de modernere langer zijn waarde houd.


10 aug 2022 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Een modernere/nieuwere auto schrijft ook sneller af.

Het ligt er helemaal aan wat je van de auto verwacht. Wil je een investeringsobject dan moet je een dealeronderhouden auto met lage kilometerstand weten te bemachtigen, en in het bijzonder een zeldzaam type. Wil je lekker rijden maar niet te veel afschrijven dan is bijvoorbeeld een 997.2 een goede keus, mits courante uitvoering en niet al te hoge kilometerstand. De 997.2 wordt ook wel gezien als laatste "analoge" 911, met oa een hydraulische stuurinrichting ipv servo's, en vergeleken met de 991 en ook 992 is dit nog wat meer een pure sportwagen. De latere versies 911 zijn natuurlijk ook supergoed, maar zijn groter en hebben toch een beetje een GT karakter. De GT3 RS en dergelijken daargelaten. De facelift versie heeft als voordelen een veel betere motor, maar de hele auto is verbeterd tov de 997.1 en daardoor ook veel gewilder, echter er zijn er niet veel van geproduceerd, dus mede hierdoor ook veel duurder dan de 997.1.

Wil je de ultieme 911 en geld speelt geen rol: de 991 GT3 met touring pakket :cheers: maar dat is persoonlijk.


10 aug 2022 16:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Bedankt voor de respons, ik bedoel idd een 997-2 4S tov een 991-S.
Mijn voorkeur gaar ook uit naar een 997-2 4S maar weet niet of deze veel onderhoud vergen, zoal ik al zei, het ia puur voor privé gebruik met wellicht 10.000 km per jaar als ik dat red.


10 aug 2022 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Ik zelf heb een 997.2 4s pdk. Doet volgens mij niets onder voor een 991 s. Zal in waarde elkaar ook niet veel maken. Onderhoud heb je best wat als je hem top wil houden. Vandaag bij resto de aos mod gedaan
Zelf vind ik de 991 met spoiler open niet zo mooi.
De mijne was helemaal dealeronderhouden.
Maar heb er in tussen toch al heel wat ingestopt.
Zoals schokdempers(pasm) pdk revisie. Keringen diff voor.stuurhoek sensor. Koelers van de airco met droogfilter. Nieuwe voorruit. Injectoren vervangen en nu licht de hogedrukpomp voor de brandstof weer klaar. Ook bijna alle slangen van het koelsysteem zijn vervangen. De dynamo is vervangen.
Ik wil hem graag helemaal top houden en dat kost geld. Denk dat het bij de 991.1 niet anders is.

Gr anton


10 aug 2022 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Het zijn beide mooie wagens, maar er is nogal wat verschil qua interieur en rijgedrag. Ga vooral een keer rijden in beide auto's en dan is het een kwestie van smaak wat je bevalt. En dan moet je de keuze nog maken manual of PDK......

Persoonlijk ben ik heel blij met mijn 991.1 4S cabrio, hiervoor reed ik een 997.1 coupe. Toch een wereld van verschil.

Qua afschrijving is het afwachten of er veel verschil in gaat zitten. Momenteel houden ook de 991 auto's aardig goed hun waarde. Beetje glazen bol kijken om er iets zinnigs over te zeggen.

Succes met de keuze.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


10 aug 2022 20:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Bedankt voor de reacties, wordt moeilijk kiezen dan, ik ga eerst met beide modellen uitgebreid proefrijden.
Dan ga ik eens kijken wat het best bij me past.
ik houd jullie op de hoogte ......


10 aug 2022 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Ik denk een kwestie van ga rijden. Ik heb vorig jaar gekozen tussen een 991.1 S en 4S (alle twee cabrio). Ik kon beide auto’s op 1 dag een tegenover elkaar zetten en ik vond die 4S gewoon lekkerder. Waarschijnlijk door wat meer gewicht voorin. Voor mij is het dagelijks vervoer dus vierwiel in herfst en winter ook nog wat veiliger. Gewoon zo veel mogelijk rijden! En iets kopen dat je vertrouwt. Buy the seller zoals ze over de plas zeggen.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


11 aug 2022 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
In de basis zou altijd ik altijd voor een 4 gaan los van welk type. De dikkere kont maakt de auto dikker (zeker ook in je achteruit kijk spiegeltje) de S is voor iets meer fun. Zonder S ook fun. Het uiterlijk heb je altijd en het extra van de S maar soms echt merkbaar.
Dus in mijn beleving.
Basis 4
En dan afhankelijk van budget + een S.


13 aug 2022 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Persoonlijk zou ik gaan voor de auto die ik het mooiste vind. De looks van een 997 of een 991 zijn toch echt anders, zeker van het interieur :wink:


06 sep 2022 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Exterieur 997 en interieur 991 ?


06 sep 2022 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Nou als je lang bent is die midden tunnel in de 991 niet fijn.


06 sep 2022 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
Dan schuif je je stoel wat meer naar achteren :lol: :wink: .

Het klopt wel dat de tunnel in een 991/981 je iets meer "opsluit". Zelf vind ik dat wel fijn voor de rijbeleving en de bediening. Ik ben dan ook 1,78, althans toen ik 21 was :shock: :lol:

BTW: een 997(4S) vind ik vreselijk mooi. Ik vind de achterkant van een 991-1 iets minder geslaagd. Alle meningen op dit vlak zijn subjectief. Beide zijn topmachines. De een is in aanschaf duurder, de ander heeft in theorie meer kosten aan onderhoud. Wat mij betreft lood om oud ijzer.

Oftewel koop wat je mooi vindt 8)


07 sep 2022 8:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: porsche 997-2 of een porsche 992
ruud964 schreef:
Ik ben dan ook 1,78, althans toen ik 21 was :shock: :lol:

Dan schuif je je stoel wat meer naar voren ... :idea: :lol: (zegt hij die zelf 1,77 is... :wink: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 sep 2022 10:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.