Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:19



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 3.4 1998 Volvo V90 T5 2017
Marknesse
Bericht opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Hallo allemaal!

nog niet eens zo heel lang geleden (september 2020) stelde ik mij al eerder even voor, ik had toen mijn eerste Porsche gekocht.
Na 2 jaren onwijs veel plezier te hebben gehad heb ik afgelopen weekend een droom werkelijkheid kunnen maken. Mijn porsche Boxster heb ik namelijk ingeruild voor een Porsche 911.

Het gaat om een 996.1 Carrera 2 automaat in dezelfde kleurstelling als mijn vorige Porsche Boxster, zilver exterieur met zwart interieur.
Ik was bewust opzoek naar deze kleurstelling, niet alleen omdat ik het persoonlijk erg mooi vind, maar ook omdat ik vroeger als 10 jarig jongetje een 911 schaalmodel kreeg in precies deze kleur.

Zo nu heb ik de zilver grijze 911 met zwart interieur van mijn bucket list kunnen afstrepen, op naar het volgende punt op de lijst... De reden dat de 911 nu echt moest komen is namelijk ook omdat wij sinds 1 mei een gezinnetje zijn geworden, het werd dus hoogtijd voor een Porsche met een achterbank! Volgende item op de bucket list is dan dus ook als gezinnetje een mooie trip maken door de bergen, om specifiek te zijn, de Grossglockner in Oostenrijk.


We zijn dit jaar al even wezen oefenen met onze kleine man toen hij nog maar 5 weken oud was, en hij vond het heerlijk om door de bergen te toeren in onze dagelijkse auto, een volvo v60.
Naar verwachting wil ik in 2024 een tripje met de 911 richting Oostenrijk doen, genoeg tijd dus nog om de auto te leren kennen vertrouwen op te bouwen en eventuele euvels te ontdekken en op te lossen.

En dan ook nog even wat informatie over de 911 die ik heb aangeschaft, het gaat om een exemplaar uit 1998, welke origineel in Duitsland geleverd is. Na een uitsapje in Belgie van 2000 tot 2007 is die in Nederland terecht gekomen in 2011. Gelukkig zijn de originele papieren en boekjes goed bewaard gebleven bij de auto, en is hij verder ook helemaal compleet met reservewiel en gereedschap setje.
De huidige kilometerstand is 220xxx, misschien is dat wat aan de hoge kant voor een 3.4, maar hier wil ik me niet teveel zorgen om maken. Een nieuwe ims staat toch al op mijn wensenlijstje, en waarschijnlijk komen daar wel de nodige dingen bij. Ik ben me er goed van bewust dat het een dure hobby is, en dat is het ook echt voor mij, hobby! De 911 staat bij mij altijd binnen in de garage, de Boxter reed ik nooit in de regen, maar dat gaat met een dichte coupe vast anders worden. Pekel ga ik wel mijden.

Gelukkig lijkt de 911 goed onderhouden, hij staat op verse Michelins en heeft erg verse remmerij. De automaat schakelde soepen en de auto voelde gewoon goed bij de proefrit.
Nadat ik dit alles getypt heb, ben ik een poging aan het doen om wat fototjes te uploaden...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hopelijk is het gelukt met de foto's :mrgreen:


15 aug 2022 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Gefeliciteerd! Mooie auto hoor. Geniet ervan. Jij plant ver voorruit zeg :mrgreen: 2024 pas een ritje naar Oostenrijk?


15 aug 2022 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Gefeliciteerd met de Auto en de gezinsuitbreiding :thumleft:
Leuk verhaal en de auto ziet er strak uit op de foto's :cheers:
Geniet ervan! :drive: :ba:


15 aug 2022 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 3.4 1998 Volvo V90 T5 2017
Marknesse
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
@disciple: dankjewel! Dit jaar zijn we al naar Oostenrijk geweest en voor volgende zomer willen we een andere bestemming, vandaar dat het pas (op z’n vroegst) 2024 gaat worden.. beetje variatie houdt de vrouw ook weer tevreden :mrgreen:

@ e_930_T: dankjewel, gaan we zeker doen! Hij ziet er in het echt, zeker gezien zijn leeftijd en km stand, nog prachtig uit :D


15 aug 2022 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Gefeliciteerd met de 911! Zal niet meegevallen zijn een 996 in die kleur te vinden :)


15 aug 2022 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Ingeruild? Ik zie een boxster en een 911. Stiekem de boxtser gehouden?
Een duidelijke reden om voor de 911 te gaan.
Wat voor verschil heb jij ondervonden tussen de boxster en de 911?


16 aug 2022 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
welkom, mooie auto!
_________________________________________
vroem vroem.......


17 aug 2022 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Prachtige auto hoor, heb er ook zo een en bevalt prima!
Ik zou me met deze kilometerstand niet teveel zorgen maken over het IMS-lager, daar dit een “dual row” lager betreft met een failure percentage van 1%, de problemen over het algemeen op een lagere kilometerstand voor doen.
Vervangen bij onderhoud koppeling/drukgroep en krukaskeerring lijkt in dit geval verantwoord, tenzij voor eigen gemoedrust
Kortom zalige en betrouwbare auto als je het onderhoud niet verwaarloost.

Erwin


17 aug 2022 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Gave upgrade en mooi verhaal. Veel veilige kilometers genieten, alleen en met het gezin!!


17 aug 2022 17:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 3.4 1998 Volvo V90 T5 2017
Marknesse
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
@Thomas: ik had eigenlijk verwacht dat er veel aanbod was in deze kleurstelling, maar dat viel tegen in de periode dat ik op zoek was. Het is voor mijn gevoel wel een erg standaard kleur.

@rene leclerc: ja ik had de mogelijkheid om even langs huis te rijden met de 911, dan maak ik natuurlijk snel een foto met beide Porsches op de oprit :mrgreen: kwa verschil.. voornamelijk de overgang handbak naar automaat, en dat bevalt mij meer dan goed :D

@Pondje: dat is wel een goed punt, daar had ik nog niet direct bij stil gestaan. Bij de aankoop inspectie hebben we wel lichte zweterig tussen motor en bak gezien, vandaar dat ik daar wel wat aan wil laten doen. Tijdens de aankoop ook hierover informatie ingewonnen bij autoresto, daar ben ik ook met mijn boxster geweest voor een modificatie pakket. Tzt wil ik dat ook op de 911 gaan doen, vooral voordat ik een lange trip naar het buitenland ga doen.

@Goofy1 & 986afterjr: dankje!


21 aug 2022 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Waarom een automaat? Je hobby auto....
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


21 aug 2022 16:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
Van harte met deze mooie upgrade, leuk verhaal. :D
Tijdens een volgende beurt zou je ook kunnen kijken of er enige indicatie is van kleine resten vh IMS lager in de olie aanwezig is. Wat al aangegeven is, een falend IMS is meestal bij de lagere Km standen.

Lekker genieten en een vooruitzicht vd Grossglockner is zeker de moeite waard :drive: je kunt ook nog overwegen om de Dolomieten mee te pakken :wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


22 aug 2022 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 3.4 1998 Volvo V90 T5 2017
Marknesse
Bericht Re: opnieuw voorstellen met nieuwe (voor mij) 911
@912: ik heb ruim 2 jaar met een handgeschakelde boxster gereden en bewust gekozen voor de tiptronic bak in mijn 911. Ik vind dit comfortabeler en het past beter bij mijn gebruiksdoeleinden. Daarnaast moet je wel heel erg je best doen met een handbak om sneller te zijn, en dat is prima, maar ik vind het niet erg om een seconde acceleratie in te leveren.

@yohanv: dat is een leuke suggestie, ik had al wel het idee om er een road-trip doornoostenrijk, Zwitserland en bovenste deel van Italië van te maken, mede doordat de Furkspass ook op mijn verlanglijstje staat voor diezelfde trip.

Overigens terugkomend op de volgende onderhoudsbeurt, deze staat in september gepland bij Carservice visser, zij hebben mijn 911 eerder in onderhoud gehad en zullen gelijk een inspectie doen van de huidige staat van onderhoud. De laatste keer dat mijn 911 daar is geweest voor onderhoud was In 2019 en dat was een flinke, er is toen erg veel vervangen en ververst :oops:


24 aug 2022 16:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.