Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:09



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Voorstellen Boxster 981 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen Boxster 981
Hallo allemaal,

Morgen is het zover, dan ga ik mijn 981 Boxster ophalen, :D
Afgelopen maanden een flinke zoektocht gehad, in eerste instantie naar een 987.2 gekeken, maar met mijn lengte toch bij een 981 terechtgekomen.
Aankoopkeuring gedaan en geen gekkigheid gelukkig, dat was bij een 987.2 wel anders….
Gekozen voor een 2.7 (met flink wat opties) ipv een S. De terechte redenering van mijn zoon was dat je de opties vaker gebruikt dan de extra pk’s van de S. Ik vond daar wel wat logica in zitten. Wellicht ga ik daar later spijt van krijgen; we zullen zien!
Voorlopig kijk ik er enorm naar uit om lekker met de Boxster te rijden en ‘m lekker te vertroetelen in de garage!
Ik woon in Zeeland dus ik ga ook eens bij Carnewal kijken, als iemand nog een tip heeft voor een andere uitlaat, dan hou ik me aanbevolen.
Groeten voor nu en tot snel!
HaWee :salut:


27 sep 2022 19:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Spannend. Hoop dat je kan slapen vannacht.
:lol:
Wmb heb je een verstandige zoon. En ik zou idd eerst even bij Gert C gaan kijken voor je een andere uitlaat gaat zoeken.
Maar eerst lekker rijden. Welkom
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 sep 2022 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Gefeliciteerd alvast .. 2,7 is prima, klinkt zelfs beter, en je kunt de auto ten minste eens lekker uitwringen zoals het hoort met een Porsche, zonder dat het echt te gek wordt (relatief bergip natuurlijk). Geniet ervan, geweldige auto, vooral in de bergjes geweldig met mooi weer, voeg die maar al toe aan je bucketlist ...


27 sep 2022 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Gefeliciteerd met de keuze. Ook de 2.7 is een geweldige auto. Ga je heel veel plezier aan beleven. Ik ken de Carnewal niet, maar met de PSE klinkt de 2.7 geweldig.


27 sep 2022 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Prachtige Porsche zo’n 981, veel plezier!
_________________________________________
Wim


27 sep 2022 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Gefeliciteerd met de aankoop. Los van welke motorinhoud dan ook, is de wegligging van een 981 geweldig. Een sportuitlaat zou ik zeker aanbevelen, dat zorgt toch voor een extra beleving.

Toch iets over motorvermogen :mrgreen: :
- het gaat er niet om hoe snel is de auto, maar hoe hard durft de bestuurder :drive:
- jaren geleden kwam ik nog wel eens op de NPC slalom. Daar won destijds steevast een kerel in een 986 Boxster met ca. 200 pk. De anderen hadden meestal het nakijken. Dus ja.....


28 sep 2022 8:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier! Heb je foto's?
En we zijn natuurlijk benieuwd naar al die opties.

Geloof me, je gaat geen spijt krijgen van de 2.7, zeker niet na een bezoekje aan Gert van Carnewal (tenzij je al PSE hebt, dan weet ik niet of het de moeite is).

Ik heb afgelopen zomer mijn uitlaat (zonder PSE) daar onder handen laten nemen.
Ik vind het in ieder geval een enorme verbetering (maar, in de Boxster met de kap open klinkt de 2.7 al beter dan in de gesloten Cayman natuurlijk).

Dus als je een keer wil horen hoe dat klinkt: van Zeeland naar Breda is (tenzij je op Zeeuws Vlaanderen woont) niet zo ver :drive:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 sep 2022 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Gefeli!
Zelf zou ik voor PKs gaan ipv opties, maar iedere Sjaak etc.
Heb de Carnewal RSR onder mn 993 en hoewel randje aso klinkt het hemels :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 sep 2022 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Welkom hier en alvast veel veilige kilometers toegewenst met je nieuwe aanwinst :thumleft:

Qua power zit het wel snor denk ik, ik heb een 987.2 S maar als ik gas geef zit ik zo snel aan de max toegelaten snelheid dat een non-S me net zo goed zou zijn bevallen denk ik, maargoed dit was de 1e waar ik een proefrit in deed en hij paste in mijn budget dus niet verder gekeken en meteen gekocht :D

En tijdens de afgelopen Twentse Arretjes Rit (waar ik eindelijk een keer snel genoeg bij was met mijn aanmelding :D) reed ik achter een 986S die er ook elke keer hard genoeg vandoor ging na een bocht of het oversteken van een kruispunt, had verwacht dat zo'n ouder gebakkie met minder PK een heel stuk trager zou zijn maar ik werd er best door verrast :oops:


28 sep 2022 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
Tja, de eindeloze wel/geen 'S' want meer-pk-discussie. Het verschil tussen van nul naar je rijbewijs kwijt in 5 of in 6 seconden is wat mij betreft irrelevant. Enige waar ik in kan komen is dat het extra koppel van een 'S' in de bergen prettig is, maar daarentegen is er niks leuker dan een ongeblazen 6-cilinder boxer richting de toerenbegrenzer jagen :thumleft:

In de lage landen (waar ik toch het meeste rijd) voldoet mijn 'instapper-2.7' ruimschoots, dus voor mij is het perfect. Ik vond bij de aankoop het prijsverschil voor een 'S' te groot t.o.v. het extra rijplezier wat ik maar beperkt vond. Vond mijn 2.7 zelfs beter klinken (nog voordat ik bij Carnewal langs was geweest, kun je nagaan)
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 sep 2022 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorstellen Boxster 981
ruud964 schreef:
Gefeliciteerd met de aankoop. Los van welke motorinhoud dan ook, is de wegligging van een 981 geweldig. Een sportuitlaat zou ik zeker aanbevelen, dat zorgt toch voor een extra beleving.

Toch iets over motorvermogen :mrgreen: :
- het gaat er niet om hoe snel is de auto, maar hoe hard durft de bestuurder :drive:
- jaren geleden kwam ik nog wel eens op de NPC slalom. Daar won destijds steevast een kerel in een 986 Boxster met ca. 200 pk. De anderen hadden meestal het nakijken. Dus ja.....


helemaal mee eens... Als de bandjes nog niet op zijn na 10 kkm, dhoef je zeker geen S 981 :-)


28 sep 2022 15:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.