| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Even voorstellen frenk 997
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=56768
Pagina 3 van 4

Auteur:  Frenkie [ 19 okt 2022 9:41 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Olaf schreef:
... als de 997 netjes is warm gereden en op tijd z'n olie-beurtjes heeft gehad is het kleine risico op bore-scoring nog kleiner :wink:

Je kan de ECU uit (laten) lezen - en kijken of de Porsche "over-rev" heeft ....


Geld dit ook als er niet meer het originele blok in zit?
( Over rev ) laten uitlezen

Auteur:  Pondje [ 19 okt 2022 10:47 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?

Erwin

Auteur:  K00i [ 19 okt 2022 22:48 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

https://link.marktplaats.nl/m1895319854 ... nt=app_ios

Ziet er ook ok uit.

Auteur:  Frenkie [ 20 okt 2022 7:32 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

K00i schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1895319854?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ziet er ook ok uit.


En deze dan niet?

Geloof mij, op m.p heb ik ze allemaal wel al gezien.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/por ... -l-carplay

Auteur:  Olaf [ 20 okt 2022 8:45 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Frenkie schreef:
Citaat:
Je kan de ECU uit (laten) lezen - en kijken of de Porsche "over-rev" heeft ....


Geld dit ook als er niet meer het originele blok in zit?
( Over rev ) laten uitlezen


Volgens mij alleen als ze dd CCU “geflashed” hebben na de “engine-swap” …. en dat zal wel niet.

Of er moet een factuurtje bij zitten :idea:

Het oude blok hoeft zeker niet door “over-revving” kapot gegaan te zijn - zou ‘m - als je de mogelijkheid hebt sowieso uit laten lezen.

Auteur:  K00i [ 20 okt 2022 8:50 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Die bij Rubz is m.i. ook heel interessant. Kleur Atlas Grey is prachtig en echt wel onderscheidend - mooier dan standard zwart. Enige jammer is dat er geen leren dashboard in die van Rubz zit, maar verder wel veel leuke opties. Eventuele upgrade van IMS kost ook niet de wereld.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 20 okt 2022 9:18 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Pondje schreef:
Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?

Erwin

Ik ben nogal een Mezger-adept, ik houd gewoon van ouderwetse over-engineering. Vandaar mijn (waarschijnlijk) niet echt realistische voorstel om eens naar de 997TT van Hans44 te kijken (die overigens al gereserveerd is).
Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen ( :mrgreen: ) nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.
Aan de andere kant, een handgeschakelde 997TT schrijft echt niet veel meer af, sterker nog die gaat in prijs stijgen de komende jaren, denk ik.

Auteur:  Olaf [ 20 okt 2022 10:11 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

K00i schreef:
Die bij Rubz is m.i. ook heel interessant.


Ik heb het idee dat die bij TS (ook) op nummer 1 staat :wink:

Auteur:  Frenkie [ 24 okt 2022 13:46 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Vind dat deze nog lang te koop staat, gezien het volgens de eigenaar de goedkoopste en de mooiste S zou zijn die er op dit moment te koop zou staan zij die mij.

Auteur:  disciple [ 24 okt 2022 15:04 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Komt door de kleur denk ik, en wellicht ook de recessie en dergelijke. Overal zie je dat de Porsches minder snel worden verkocht.

Auteur:  Polydeukes [ 24 okt 2022 15:13 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Ik vind 'm wel mooi, zou 'm zeker overwegen als ik op zoek was naar een 997.1 Carrera S met handbak.
Maar kleur is heel smaakgevoelig en dus persoonlijk. Kan me ook voorstellen dat het niet ieders smaak is.

Auteur:  Targa Floriaan [ 24 okt 2022 15:44 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Jammer van t saaie zwarte interieur, verder erg mooie auto.
Wel mooie verkooptekst: slechts 11000 km per jaar. Klinkt toch minder dan 174000km. Ongeveer net zoveel als mijn 993 uit '98.

Auteur:  Hans44 [ 24 okt 2022 16:35 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Cazzo Super Veloce schreef:
Pondje schreef:
Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?

Erwin

Ik ben nogal een Mezger-adept, ik houd gewoon van ouderwetse over-engineering. Vandaar mijn (waarschijnlijk) niet echt realistische voorstel om eens naar de 997TT van Hans44 te kijken (die overigens al gereserveerd is).
Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen ( :mrgreen: ) nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.
Aan de andere kant, een handgeschakelde 997TT schrijft echt niet veel meer af, sterker nog die gaat in prijs stijgen de komende jaren, denk ik.


Ik denk dat de 997TT weer beschikbaar is omdat de aspirant koper waarschijnlijk zijn financien niet geregeld krijgt. Ook ik ben een Mezger adept. Mijn 993 C2 liep 430k km;'s zonder enig probleem (2x een dynamo kapot, maar nooit interne schade). Mijn 964 NGT is alleen maar mishandeld in zijn leven en doet het ook nog steeds prima. Grote voordeel is verder dat alle Mezger motoren relatief eenvoudig zijn opgebouwd, ook qua randapparatuur en daardoor vaak makkelijk te repareren als er iets mis mee is. De koppeling vervangen met startmotor en koppelingsbekrachtiger was met 3400,- euro verreweg de grootste uitgave in de afgelopen 5 jaar / 170.000 km bij mijn 997TT. Overigens komt het olielekken meestal door te weinig gebruik. Mijn 997 is kurkdroog!

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 24 okt 2022 16:49 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Was jij dat bij klokje rond met die 993?

Auteur:  Hans44 [ 24 okt 2022 19:36 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Cazzo Super Veloce schreef:
Was jij dat bij klokje rond met die 993?


Ja dat is all ff geleden.
Stom dat ik 'm verkocht heb, maar het was gewoon winst na 6 jaar en 250.000 extra km's :scratch:

Auteur:  Olaf [ 25 okt 2022 9:06 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Ook na 9,5 de 993 4S verkocht …. had toen zo’n 350.000 km gereden en ging weg voor (toen) de hoofdprijs …

Vind het vaak nog jammer ~ maar was bijna het dubbele van wat ik er voor betaald had :shock:




Inmiddels verkocht ~ volgens de site van W&O ;)

Auteur:  Frenkie [ 25 okt 2022 11:16 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Hans44 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Pondje schreef:
Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?

Erwin

Ik ben nogal een Mezger-adept, ik houd gewoon van ouderwetse over-engineering. Vandaar mijn (waarschijnlijk) niet echt realistische voorstel om eens naar de 997TT van Hans44 te kijken (die overigens al gereserveerd is).
Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen ( :mrgreen: ) nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.
Aan de andere kant, een handgeschakelde 997TT schrijft echt niet veel meer af, sterker nog die gaat in prijs stijgen de komende jaren, denk ik.


Ik denk dat de 997TT weer beschikbaar is omdat de aspirant koper waarschijnlijk zijn financien niet geregeld krijgt. Ook ik ben een Mezger adept. Mijn 993 C2 liep 430k km;'s zonder enig probleem (2x een dynamo kapot, maar nooit interne schade). Mijn 964 NGT is alleen maar mishandeld in zijn leven en doet het ook nog steeds prima. Grote voordeel is verder dat alle Mezger motoren relatief eenvoudig zijn opgebouwd, ook qua randapparatuur en daardoor vaak makkelijk te repareren als er iets mis mee is. De koppeling vervangen met startmotor en koppelingsbekrachtiger was met 3400,- euro verreweg de grootste uitgave in de afgelopen 5 jaar / 170.000 km bij mijn 997TT. Overigens komt het olielekken meestal door te weinig gebruik. Mijn 997 is kurkdroog!



Heb je een link van die 997 TT die te koop staat

Ik ga zaterdag kijken voor een 997.

Maar voor dat wil ik zeker weten of er hier niet ook nog iemand mischien een mooie 997 te koop heeft die niet op m.p te koop staat

Auteur:  Hans44 [ 25 okt 2022 11:48 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

viewtopic.php?f=10&t=56757

Auteur:  outletvalve [ 25 okt 2022 14:58 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Cazzo Super Veloce schreef:
Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen ( :mrgreen: ) nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.


997 TT kan ook stuk... Een maat van mij heeft dat een paar jaar geleden ervaren op de Autobahn. Grote klap en HEEL veel rook. Het was over en uit met de motor. Terminaal dus :cry:

Dus roep alsjeblieft niet dat het "bulletproof" is die blokken. Want dat is niet realistisch.

Auteur:  Hans44 [ 25 okt 2022 15:18 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Alles kan stuk. Maar een Mezger Turboblok gaat zelden stuk, zeker als het niet getuned is. Vriend van mij rijdt overigens met 680pk, inmiddels 280.000 km waarvan vele km's heel erg hard en geen centje pijn. Kijk maar eens wat 9ff met die blokken doet, ook die blijven heel.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 25 okt 2022 15:19 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Getuned of origineel?
Edit, Hans was me voor.

Auteur:  Master Ken [ 25 okt 2022 16:26 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Frenkie schreef:
Ik ga zaterdag kijken voor een 997.


En, inmiddels je spaarvarken stuk geslagen? :drive:

Auteur:  Targa Floriaan [ 26 okt 2022 11:14 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Frenkie schreef:
Vind dat deze nog lang te koop staat, gezien het volgens de eigenaar de goedkoopste en de mooiste S zou zijn die er op dit moment te koop zou staan zij die mij.

Is t toch deze geworden? Staat nu als verkocht op de site.

Auteur:  Olaf [ 26 okt 2022 11:38 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Dat deze verkocht is, schreef ik (al) 8 berichten terug, Floriaan :D

Auteur:  Targa Floriaan [ 26 okt 2022 14:08 ]
Berichttitel:  Re: Even voorstellen frenk 997

Sorry, overheen gelezen. Zag t net op de site van W&O

Pagina 3 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/