Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 3:53



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
FF voorstellen: Emiel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht FF voorstellen: Emiel
Goede morgen,

Ik kwam erachter dat ik al lang lid ben maar mezelf nooit voorgesteld heb.
Ik ben Emiel, 43 jaar en woon samen met mijn vriendin en mijn zoon van 14 uit een eerdere relatie.
Ben altijd (en nog steeds) een Audi man geweest met als laatste 2 auto’s een Audi S7 met 660pk en huidige een A6 allroad om zakelijk mee te rijden ( ik vond de S7 net niet geschikt om 50k per jaar mee te rijden).

Verder heb ik op dit moment nog geen Porsche maar ben mij wel stevig aan het oriënteren. Waar ik tot 2 maanden terug nog erg neigde en onderhandeld heb over een 997 turbo neig ik nu meer naar een 964.

Ik ben momenteel ook met iemand in gesprek om een 911 uit 1984 over te nemen alleen ik twijfel erg over het vermogen… 204pk.

Vandaar ook dit voorstel rondje… ik zal in een ander draadje jullie advies vragen omtrent wat er mogelijk is aan vermogenswinst en hoe groot het verschil is met een 3,2l.

Gr Emiel
_________________________________________
Porsche 997 Turbo


16 okt 2022 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Welkom Emiel!

Je relaas komt me bekend voor :) ook al verschilde mijn situatie van de jouwe. Ik vond luchtgekoeld te prijzig en zocht een 997, maar ben twee keer met een 996 turbo bezig geweest en een 997 turbo en vond toen ineens een prachtige 993 die het uiteindelijk is geworden. Mijn ideale was een handbak Lufti in donkerblauw; voor het geluid, de mooie ritten en weekenden om lekker te poken en het gevoel dat het ook onder de 180 kmh hard voelt gaan.

Belangrijkste is m.i. daarom dat je scherp krijgt wat de auto voor je moet betekenen en daarmee wat je eisen en wensen zijn. Ik denk dat je op het forum meer dan voldoende info kunt vinden :) :) :)


16 okt 2022 10:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Ah. Je hebt het over een late SC
3.0 ;)

De Carrera 3.2 was er (ook) al in 1983 :idea:

Men zegt dat de Carrera 3.2 bullet proof is … ik heb zowel de SC als de Carrera 3.2 gehad … neig toch eerder een Carrera 3.2 te kopen dan een SC.

Wellicht omdat ik de SC nog geen jaar heb gehad en inruilde op een 964. De Carrera 3.2 heb ik 15 jaar gereden …

Qua PK’s - is dat écht belangrijk :?:
Het zijn oude klassieke auto’s die meer beleving geven dan alleen PK’s

Daarnaast gaat het bij PK’s ook om het gewicht dat je mee moet slepen :idea:

Welkom :!:


16 okt 2022 10:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Olaf wat zijn in jouw optiek de grootste verschillen tussen de late SC en de 3.2 Carrera en wat vind jij dat de grote pluspunten van de Carrera tov de sc?
_________________________________________
Porsche 997 Turbo


16 okt 2022 10:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Ik zou het je niet kunnen zeggen ... ik denk in mijn geval emotie, ookal was de SC m'n eerste Porsche 911 ever ... en kwam de Carrera 3.2 pas als nummer 5 om de hoek kijken ...

de Carrera 3.2 heeft af-fabriek wel een paar PK meer - maar dat zit ook vaak tussen je oren :wink:


16 okt 2022 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Na de afgelopen weken meerdere Porsche 911 te hebben bekeken en na een advies gesprek bij Visser Porsches was ik vanmiddag bij Astara voor een aankoopkeuring van een 911.

Ik moet zeggen ook bij Astara zelf stond erg mooi speelgoed:

Afbeelding Afbeelding

Uiteindelijk in kwamen er geen spannende dingen uit de aankoopkeuring en mag ik mij nu de trotse eigenaar noemen van deze geweldige 911:

Afbeelding

De komende tijd nog een aantal puntjes op de i zetten en vooral veel genieten.
_________________________________________
Porsche 997 Turbo


04 nov 2022 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Prachtige 997 Turbo, geniet ervan!
_________________________________________
Wim


04 nov 2022 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
997 Turbo, een ware droom wagen :ba:
_________________________________________
vroem vroem.......


07 nov 2022 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: FF voorstellen: Emiel
Klopt…. Ook voor mij hoor.

Lang over nagedacht of ik wel zo’n uitgaven wou doen maar geld op de bank levert niks op en je moet ook genieten van het leven….

Ik twijfel nu vooral wat ik wil aanpassen en in hoeverre ik alles orgineel wil houden…
Als ik wat upgrade wil ik wel de orginele onderdelen bewaren zodat ik altijd nog weer terug kan naar de orginele look.
_________________________________________
Porsche 997 Turbo


07 nov 2022 18:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.