Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:00



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jan en ik ben lees hier regelmatig mee. Ik ben helaas nog niet in het bezit van een Porsche, maar op zoek naar een 911 996.2. Inmiddels al aardig wat gelezen en geleerd, maar tips zijn nog steeds meer dan welkom. Een AKK en de standaard 996 onderhoudposten zijn me bekend.

Ik twijfel nog tussen financial lease of het aanbreken van mijn spaarcenten :scratch: . En tussen prive en zakelijk youngtimer. Ik werk veel vanuit huis, maar zal de auto wel als basis auto gebruiken. Benieuwd naar jullie mening!

En vooral ontzettend veel zin om eindelijk tot de club van het mooiste automerk te horen natuurlijk.


03 nov 2022 21:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 944 2.5l '85 Polestar 2 '22
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Jan!

Hopelijk vind je snel je droomauto.

M.b.t. financial lease of zelf kopen dat blijft iets persoonlijks. Zakelijk of privé is simpelweg een Excelletje opmaken met een inschatting van je kosten en de bijtelling kun je berekenen op basis van de dagwaarde. Houdt er wel rekening mee dat je ook een btw-correctie betaalt over een youngtimer.

Zelf heb ik enkele jaren wat 3-series als youngtimer gereden en dat was heel gunstig (mede door het onderhoud en verbruik). Echter hadden die wel een andere dagwaarde… Dus ik zou zeggen even puzzelen met Excel! Succes!


04 nov 2022 1:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Jan,

leuke zoektocht!
MBT financial lease of spaarcenten ben ik denk ik vrij ouderwets opgevoed bij
mij is er altijd ingestamt dat je maar voor 1 ding een lening afsluit en dat is je huis...

Is er een specifiek type waar je naar op zoek bent?
_________________________________________
vroem vroem.......


04 nov 2022 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Jan,
je zal geen moment spijt hebben van je keuze om Porsche te gaan rijden en als ik goed versta zelfs als daily driver. Doe ik ook trouwens.
Ik heb geen mening over hoe te financieren omdat ik het Nederlands systeem qua bijtelling en youngtimer enz. niet op het netvlies heb.
Ik heb het ding voor het grootste gedeelte betaald vanuit budget en een kleine lening afgesloten want op de bank brengt geld toch niet op en de rente stond toen historisch laag.
Veel plezier met je zoektocht want dat is part of the fun en je kent de aandachtspunten!
Ginne.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 nov 2022 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen
Welkom! En (alvast) veel plezier met je zoektocht en het uiteindelijke bezit en rijden!

Aangezien ik zelf geen ondernemer ben, kan ik je niks zeggen over kopen vs leasen. Ik ben ook ouderwets opgevoed: wat je niet hebt, kun je niet uitgeven (behalve voor de koop van een huis). Een Porsche is natuurlijk een geweldige auto, maar (behalve de hele unieke verzamelobjecten,) geen goede investering. Het rijden (brandstof en verzekeren) en onderhouden is gewoon duurder dan een "verstandige" auto. Ook al schrijf je wellicht niet meer zo veel af. Ik zou daarom alleen een P. kopen met geld dat je makkelijk kunt missen. Zelf (maar dat is dus persoonlijk) zou ik er nooit voor lenen en ook nooit mijn laatste spaarcent voor aanwenden.

Maar als leasen financieel aantrekkelijker is voor een ondernemer, waarom niet.

Hou ons op de hoogte van je zoektocht en als je uiteindelijk een mooie gevonden hebt: we zijn hier dol op foto's! :drive:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 nov 2022 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen
Engineering01 schreef:
Hallo allemaal,
Ik twijfel nog tussen financial lease of het aanbreken van mijn spaarcenten :scratch: .


Ik weet niet of het voor jou relevant is, maar hou rekening met de gevolgen voor de hypotheekruimte die je hebt, als je gaat voor financial lease. Bijvoorbeeld als je nog van plan bent een huis met hypotheek te kopen of een hypotheek te nemen voor een verbouwing o.i.d.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


04 nov 2022 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorstellen
Welkom hier! Geld wordt alleen maar minder waard, zou het daarom gewoon maar uitgeven ;-)
_________________________________________
Wim


04 nov 2022 19:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.