Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:38



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Voor het eerst een Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Voor het eerst een Porsche
Hallo Allemaal!

Ik ben Alex en heb afgelopen week een 718 Boxster uit 2016 gekocht. Nu moet ik helaas nog twee weken wachten voor ik hem op kan halen, vanwege het onderhoud en de poetsbeurt. Het voelt nu al als de langste twee weken van mijn leven! :(
Gelukkig heb ik de foto's nog, waar ik nu de hele dag naar aan het staren ben

Afbeelding

Ik had van tevoren niet gedacht dat ik voor zwart zou gaan, nadat ik de afgelopen 6 jaar in een knalrode TT gereden heb, maar toen ik hem in het echt zag, vond ik het er wel echt vet uit zien en ondanks dat de auto uit 2016 komt, ziet hij er nog als nieuw uit :D .

Ik kijk er erg naar uit om kennis te maken met de Porsche gemeenschap en zoveel mogelijk over mijn nieuwe auto te leren zodat ik alles eruit kan halen wat er in zit!


10 nov 2022 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Van harte welkom Alex! Je Boxster ziet er alvast heel mooi uit, ik zou van die twee weken ééntje maken en het poetsen laten zitten 8)

Veel rijplezier alvast!


11 nov 2022 0:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Ziet er goed uit en veel plezier er mee!
:drive:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


11 nov 2022 1:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Wat een gaaf ding. Ziet er strak uit. Ga je hopelijk een hoop plezier van beleven. Waren/zijn de TT en deze Boxster daily's of funauto's?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 nov 2022 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Bedankt! :D

De TT begon als daily, maar twee jaar terug hebben we een VW Up! er naast gekocht omdat het toch wel een beetje zonde was. Misschien dat ik de eerste paar weken wel veel in de Boxster ga rijden, maar daarna ben ik wel van plan om er zuinig mee om te gaan.


11 nov 2022 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Welkom en veel plezier met je mooie Boxster!
Ik heb zelf een zwarte Cayman. Hij is prachtig als hij net gewassen is en de zon schijnt... Maar ik merk dat ik wel vaak sta te wassen :mrgreen: ,
want 1 buitje of een ritje door plassen, en hij ziet er niet meer uit... Nadeel van een zwarte: je ziet er werkelijk alles op. Ieder stofje, opgedroogde druppel en ieder vlekje.
Ach ja... first world problems
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


11 nov 2022 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
gefeliciteerd!

Zelfs een witte wordt vuil kan ik zeggen, maar dan meer door de uitlaat roetdeeltjes (dfi motor) ..
Rijdt vast nog beter dan de 981, de 982. Ben wel benieuwd naar je ervaring - geluidsbeleving cabrio etc.

Ik vond de 4 cylinder zeker niet slecht klinken - maar was bang voor de langetermijn beleving..

Tunnelcruise is wel zeer speciaal met 6 cylindersound, maar alles went op zijn tijd, ik schakel nu vaker niet meer terug bij ingaan tunnel, was eerste twee jaar anders .. :mrgreen:

genieten geblazen (met turbo dan, letterlijk).. Handbak of PDK trouwens? Indien PDK maakt het ook minder uit die sound, zit hij toch steeds laag in de toeren.. :drive:


11 nov 2022 19:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Polydeukes schreef:
Welkom en veel plezier met je mooie Boxster!
Ik heb zelf een zwarte Cayman. Hij is prachtig als hij net gewassen is en de zon schijnt... Maar ik merk dat ik wel vaak sta te wassen :mrgreen: ,
want 1 buitje of een ritje door plassen, en hij ziet er niet meer uit... Nadeel van een zwarte: je ziet er werkelijk alles op. Ieder stofje, opgedroogde druppel en ieder vlekje.
Ach ja... first world problems


Ik was daar inderdaad al voor gewaarschuwd, maar aan de andere kant geeft dat ook weer een goed excuus om met de auto bezig te zijn. Bovendien is wassen ook veel leuker als je het verschil goed ziet ;).

Autoke schreef:
gefeliciteerd!

Zelfs een witte wordt vuil kan ik zeggen, maar dan meer door de uitlaat roetdeeltjes (dfi motor) ..
Rijdt vast nog beter dan de 981, de 982. Ben wel benieuwd naar je ervaring - geluidsbeleving cabrio etc.

Ik vond de 4 cylinder zeker niet slecht klinken - maar was bang voor de langetermijn beleving..

Tunnelcruise is wel zeer speciaal met 6 cylindersound, maar alles went op zijn tijd, ik schakel nu vaker niet meer terug bij ingaan tunnel, was eerste twee jaar anders .. :mrgreen:

genieten geblazen (met turbo dan, letterlijk).. Handbak of PDK trouwens? Indien PDK maakt het ook minder uit die sound, zit hij toch steeds laag in de toeren.. :drive:


Het is met PDK. Ik heb hiervoor (of nu nog een week eigenlijk) een handgeschakelde TT gereden en heb nooit een automaat gehad wilde dat wel eens meemaken. Ik vind schakelen wel iets toevoegen, maar ik heb ook het idee dat ik beter over de dijkjes kan als ik beide handen gewoon aan het stuur kan houden. En schakelen aan het stuur wil iedereen toch wel een keer ervaren? ;)

Verder is die TT ook een 4 cilinder turbo en het geluid van die Porsche is al veel beter! :D Zeker met die sportuitlaat en in sport of sport+ mode klinkt het best goed.
Ik heb nog nooit in een 6 cilinder gereden, dus ik weet toch niet beter ;). Ik vond vooral de looks en bijvoorbeeld het multifunctionele stuur van de nieuwe wel mooier en ik blijf ook wel een echte Nederlander, dus het feit dat hij iets zuiniger is sprak me ook wel aan.


11 nov 2022 20:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Gewoon lekker vies laten. Rijdt er niet slechter door. “Had hij maar geen auto moeten worden….”
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 nov 2022 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Citaat:
ik heb ook het idee dat ik beter over de dijkjes kan als ik beide handen gewoon aan het stuur kan houden.


Met 300 turbo paardjes zeker waar..

En schakelen aan het stuur wil iedereen toch wel een keer ervaren? ;) Wellicht zo, ga je zeker ervaren , denk zelfs met turbo motor gewoon de betere keus eigenlijk..

Verder is die TT ook een 4 cilinder turbo en het geluid van die Porsche is al veel beter! In elk geval mis je geen koppel onderin :-)

dus het feit dat hij iets zuiniger is sprak me ook wel aan - ik hoop het voor je , zou er wel niet teveel van verwachten bij een Porsche, niet echt de prioriteit geloof ik .. :-).


11 nov 2022 21:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Welkom en gefeliciteerd met je Boxster!

Ik had een 718 Boxster met PDK mee voor een roadtrip afgelopen September. Toen ik hem ophaalde bij PCG vond ik hem initieel een beetje tegenvallen, want in vergelijking met mijn GT4 vond ik hem erg tam. Maar na 1100km best sportief mee te hebben gestuurd was ik behoorlijk verliefd geworden op die auto. Vooral de mooie balans viel me op. De auto heeft echt precies de juiste hoeveelheid PK's om lekker over dijken en boswegen te boenderen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 nov 2022 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Gefeliciteerd met je Boxster, het is een geweldige auto waar je veel plezier van gaat krijgen. Zuinig erop zijn is prima, maar laat hem niet te veel in garage staan. Rijden is de betere optie. Ben benieuwd hoe hij bevalt ten op zichte van de TT.


11 nov 2022 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Wat me in ieder geval opvalt na een half uur in verschillende Boxsters gereden te hebben is dat
1) de TT ineens als een slagschip in de bochten voelt.
2) Ondanks dat het beiden 4 cilinder turbo's zijn, de Porsche veel beter klinkt.
3) de Porsche verrassend comfortabel is over drempels etc.
4) er niet zo'n vervelend gebrek aan vermogen is onder de 2000 toeren.

Verder is het ook de bedoeling om de auto voor roadtrips naar oa Frankrijk te gebruiken, zoals we ook altijd met de TT deden, dus ik ben blij dat de ervaring daarmee positief is!


13 nov 2022 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Mooie Porsche :thumleft: veel plezier van deze mooie cabrio :drive:


13 nov 2022 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Gefeliciteerd, heel mooie 718! Vandaag ook mijn zwarte Boxster gewassen en de andere kant van het verhaal is dat je dan ook meteen weer eer van je werk hebt ;-)

Heel veel fijne kilometers gewenst!!!
_________________________________________
Wim


14 nov 2022 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Welkom, hele mooie auto!
_________________________________________
vroem vroem.......


14 nov 2022 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
718 :cheers:
Dat wordt genieten.


14 nov 2022 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Die twee weken bleken er uiteindelijk maar één te zijn :D.

Hij heeft vannacht al mooi binnen kunnen staan, maar met het zonnetje van vanochtend kon ik het niet laten om even te spijbelen en een ritje te maken :D

80986


16 nov 2022 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Gefeliciteerd met deze mooie Boxster!
Glascoating doet trouwens wonderen, zeker bij een witte. Zelfs in de Hoeksche Waard, waarbij in deze tijd de wegen toch niet echt schoon zijn.


16 nov 2022 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Mooie verassing dat je een week eerder de boxster op de oprit hebt staan.


16 nov 2022 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Is ook nog prima weer voor gefeliciteerd!


16 nov 2022 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Prima weer? Volgens mij regent het nu echt overal in NL... :scratch:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


17 nov 2022 12:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Tip: ik vond persoonlijk de standaardremklauwen nogal armoedig ogen. Dat geanodiseerde metaal ziet er naar verloop van tijd niet uit. Ik heb de mijne hoogglans zwart laten coaten. Ziet er superstrak uit!

Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


17 nov 2022 12:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 944 type 1 targa 1983
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
welkom wat een mooie Porsche veel rijplezier gewenst groeten


18 nov 2022 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Voor het eerst een Porsche
Polydeukes schreef:
Tip: ik vond persoonlijk de standaardremklauwen nogal armoedig ogen. Dat geanodiseerde metaal ziet er naar verloop van tijd niet uit. Ik heb de mijne hoogglans zwart laten coaten. Ziet er superstrak uit!



Goeie tip! Ga ik over nadenken. Ik zat eerder ook al te denken aan rood of geel, maar dat is misschien wel een beetje wannabe, aangezien die kleuren voor de S en de keramische remmen worden gebruikt.


18 nov 2022 13:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronaldhoekstra


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.