Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:25



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
996 slowrider 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 c4 2002
Omg. Venlo
Bericht 996 slowrider
Hallo forumlezers

Ehombie is de gebruikers naam. Een een verbastering van mijn bijnaam en achternaam: hombie, gevolgd door mijn voorletter van Erik.
Ben autoliefhebber, eigenlijk niet echt van een specifiek merk. Maar mijn favorieten zijn eigenlijk wel:
• BMW: omdat ik dit gewoon mooi merk vind
• Porsche: van kinds af aan een “911” een mooie en iconische auto’s vind.
• KIA: sinds 2010 met uitbrengen van de kia rio 3 (UB) pas mooie auto’s op de markt bracht met goede prijs kwaliteit verhouding. Een rio heb ik toen gekocht en nog reeds in bezit.

Ben reeds sinds mei 2022 in bezit van een “dichte” grijze, handgeschakelde 996 4 uit 2002 met 70 dkm.
Met een vaste spoiler achterop. Mijn voorganger heeft wel van die “druppel” koplampen een soort klassieke 911 ronde “ei” koplamp gemaakt door een overzet kap erop te plakken. Ik persoonlijk vind het niet storend…al ben ik benieuwd als ik ooit bij een ritje, niet achteraan wordt gezet door deze afwijking. Ben aan twijfelen of ik het eraf haal. De meeste vinden het eigenlijk niet storend.
Het is eigenlijk een relatief kale uitvoering…Xenon, “radio cd/speler”, achterspoiler en ?fabrieksalarm? zijn de extra fabrieks opties. Hier was ook ook naar opzoek.

Ben zelf wel handig en doe veel onderhoud zelf indien ik de middelen ervoor heb, of kan komen.
Ik heb best wel wat tools en misschien ook wel kennis…(al moet ik zeggen kennis heb je nooit genoeg).
Mijn schoonbroer heeft met overgehaald om er een te kopen (die heeft een klassieker rond 1985) en ik vond het ook wel tijd om mezelf een keer te trakteren op een speeltje omdat ik er de middelen voor had. Heb ook even aan M-modellen gedacht maar….dat is het niet geworden.
Plaats wel een keer een foto, deze heb ik zo even niet paraat bij het typen van dit bericht.
Mijn eerste indruk nadat ik er wat in gereden heb is prima. Rij er met name in het weekend mee, bij goed weer en niet in de winter.
• Veel gedocumenteerd bij aanschaf
• O.a. IMS was recentelijk al aangepakt.
• Ik zie dat de caterventilatie (AOS) is aangepast door deze in het luchtfilterhuis te laten uitkomen ipv bij het gasklephuis

Wat ik nog van plan ben:
Wat basis onderhoud
AOS preventief te vervangen
Waterpomp preventief
PCCM+ (misschien deze winter…)
De "betere" software bemachtigen

Dus…


29 nov 2022 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3
Utrecht eo
Bericht Re: 996 slowrider
Welkom, veel plezier hier( ik ben ook net nieuw). Door een gebrek aan 996 kennis: welke software bedoel je? Pccm+ is dat je schermpje?


01 dec 2022 0:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 slowrider
Welkom en nog gefeliciteerd met de aankoop!

Mooie km stand. :thumleft:
Optielijst kun je als het goed is opvragen via een website (weet even niet welke uit mn hoofd maar is vast te vinden met de zoekfunctie op het forum) en via de dealer.

Edit: ah, dat was je vraag volgens mij niet :oops:

Mijn eerste was ook een grijze 996... veel plezier van gehad.

drive safe!
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 dec 2022 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c4 2002
Omg. Venlo
Bericht 996 slowrider
Wat ik nog op te lijst staat is een van die clusterknopjes herstellen omdat er een is afgebroken.

ik heb de fabrieksoptie code(s) nagelopen obv de sticker onder de motorkap.

"orginele" porsche diagnose software bedoel ik. Vind het namelijk wel leuk om e.a. uit te pluizen, stroomschema's, sleutel handleiding, Functional discriptions, evt coderen.

Ik heb al e.a. zoals een goeie autel diagnose tool, bentley publishers werkplaatshandboek. Dit dekt denk ik al 80 a 90 procent van de kennis rond om dit voertuig.


Ik heb ook de "betere" programmas voor bmw. indien op het forum er vraag naar is, wat een dealert niet kan,mag of wil doen. Heb ik een helpende hand geboden...(ben ook nog een beetje actief op een bmw forum)


01 dec 2022 23:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.