Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 6:39



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Voorstellen Boxster GTS 4.0 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Voorstellen Boxster GTS 4.0
Hallo forumleden,

Graag stel ik mij aan jullie voor. Mijn naam is Marc en ik kom uit de bollenstreek. Mijn droom Porsche is een 911 (930) liefst met grote spoiler erop. Maar ik kan hem niet binnen zetten dus dat leek mij niet verstandig.
Toch komt een grote droom uit, na vele fijne jaren in mijn Z4 2.0 uit 2007. Een (6-cilinder) Porsche :drive:
Over een paar weken kan ik mijn, door DAS import, geïmporteerde 718 Boxster GTS 4.0 ophalen.
Deze Boxster 982 komt uit 2021 met Porsche Approved garantie. Wel een klein dingetje over het hoofd gezien. Duitse wagens hebben vaak geen toereikend alarmsysteem voor de Nederlandse autoverzekeringen. Dus dat ben ik nu aan het regelen. Verder denk ik dat ik de lange typeaanduiding van de achterkant verwijder. Misschien alleen de GTS aanduiding gecentreerd terugplaatsen.
De auto heeft PDK (wilde mijn vrouw graag) en is redelijk compleet uitgevoerd.

Ik kan niet wachten tot het voorjaar is!
81372
81373
_________________________________________
Yolo


Laatst bijgewerkt door MightyM2005 op 20 feb 2023 17:15, in totaal 1 keer bewerkt.



20 feb 2023 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Gefeliciteerd - prachtige aanwinst !
Dat wordt genieten tussen de tulpen dan :-)

Tip - in Duitsland is approved goedkoper - ik hou die nog steeds aan - onderhoud in NL - dan gratis mobiliteits garantie - laat ik eruit nu in Duitsland . In NL 1200 euro meen ik, ik hoef niet zover naar de grens, mocht ik de claim in Duitsland willen leggen, maar zou niet moeten uitmaken eigenlijk..


20 feb 2023 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Prachtige auto, gefeli! :thumleft:

MightyM2005 schreef:
De auto heeft PDK (wilde mijn vrouw graag).


:lol:
Je weet het; PDK frees your right hand to scratch your .....
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 feb 2023 17:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Prachtige auto! En wat een geluk dat in de 718/982 nog steeds een 6-cilinder mogelijk is. Geniet ervan, want dit is de laatste generatie zonder turbo en hybride-/electromeuk.
PDK is natuurlijk superieur aan de handbak, dat weet iedereen, maar durven sommige verstokte dinosaurussen hier nog niet toe te geven :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


20 feb 2023 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Autoke schreef:
Gefeliciteerd - prachtige aanwinst !
Dat wordt genieten tussen de tulpen dan :-)

Tip - in Duitsland is approved goedkoper - ik hou die nog steeds aan - onderhoud in NL - dan gratis mobiliteits garantie - laat ik eruit nu in Duitsland . In NL 1200 euro meen ik, ik hoef niet zover naar de grens, mocht ik de claim in Duitsland willen leggen, maar zou niet moeten uitmaken eigenlijk..


Dankjewel, ik had ook het idee dat de approved garantie in Duitsland goedkoper was. Heb hem met de aanschaf meteen met twee jaar verlengd.

Die mobiliteitsgarantie geldt die alleen als je onderhoud in NL doet? Denk overigens dat het niet de moeite is om bij mij vandaan voor onderhoud naar Duitsland te kachelen.

Het alarm inbouwen laat bij Porsche Gelderland doen. Die pakken wel door zeg! Had een aanvraag gedaan in Amsterdam maar die offerte moet nog steeds komen, planning voor de werkplaats is drie tot vier maanden. Porsche Gelderland had binnen twee dagen mijn hele vraag beantwoord en ik kon daar binnen drie weken terecht.
_________________________________________
Yolo


20 feb 2023 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Mobiliteit heb je waarschijnlijk ook automatisch erbij afgelsoten in Duitsland - doen ze standaard. Na je eerste beurt - wellicht pas over 2 jaar - heb je geen mobiliteitsgarantie extra nodig- als je service doet in NL. Heb vergelijk gemaakt, kon geen grote verschillen vinden, ook als je olie meebrengt , wat in DE nog kan - dus naar Duitsland voor onderhoud is wat "to much" - los van de regio dan ..

Hoe het in de praktijk werkt moet altijd blijken, heb ook ANWB ter back-up.. Neem ook zo'n bandreparatie plugsetje mee voor een paar euro, heb het mogen ervaren , lekke band , 20 min later weer op pad ..

Denk de enige 4.0 Boxster hier zover ?


20 feb 2023 18:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Mooie kleur! Mooie aanschaf, veel plezier ervan
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 feb 2023 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Autoke schreef:
Neem ook zo'n bandreparatie plugsetje mee voor een paar euro, heb het mogen ervaren , lekke band , 20 min later weer op pad ..

Er zit standaard een reparatiekit onder de voorklep, incl 12V compressor.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


20 feb 2023 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Sure - maar zo'n plug is super handig, compressor erop, luchtstroom voelen, plug erin klaar - geen geklooi met zooi - ventiel etc , en je druksensor schijnt te sneuvelen..


20 feb 2023 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Dank voor de leuke reacties!
Reparatieset is volgens mij een optie?
Ben benieuwd of die erin zit en anders leg ik zeker een compressor met plug erin. Die vloeistof wordt al snel een rommeltje als ik het mag geloven.
_________________________________________
Yolo


20 feb 2023 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Super mooie Porsche :cheers: gefeliciteerd :drive: :thumleft:


20 feb 2023 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Mooie auto. Ik zie dat je alarm al in gang hebt gezet. Ik had de LoJack erin en dat was veel goedkoper en OK voor de verzekering.

Lekkere motor hoor!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


20 feb 2023 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Erg mooie auto wow, veel fijne en veilige zonovergoten KMS gewenst!!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


20 feb 2023 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Arnoud69 schreef:
Mooie auto. Ik zie dat je alarm al in gang hebt gezet. Ik had de LoJack erin en dat was veel goedkoper en OK voor de verzekering.

Lekkere motor hoor!


Dankjewel, de LoJack komt er ook nog bij. Er moet een klasse 3 alarm in en een LoJack...
_________________________________________
Yolo


20 feb 2023 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Welkom Marc op ons forum :salut:
Prachtige auto, geniet er van :drive:

Ben zelf vorig jaar met DAS import in de weer geweest.
Vond 3 x een Porsche via hun site maar elke keer kwam c.a. 10 K bij via allerlei regeltjes.
Daarmee was het verschil met een dealer in NL bijna nihil.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 feb 2023 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Gefeliciteerd met de Boxster GTS. Ik heb zelf de 981 GTS en die levert al een hoop plezier op. Denk dat de 4.0 dat nog wel zal overtreffen.


21 feb 2023 2:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Van Harte, mooie aanwinst.

Laat die 6 maar lekker knorren in het voorjaar.... Denk ook wel eens dat dit een van de laatste motoren van dit caliber gaat zijn.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


21 feb 2023 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd hoe deze motor en uitlaat klinkt :?:

Dat van die typeaanduiding is bij mij ook een twijfel. Is dat redelijk eenvoudig te laten doen, zonder dat je dat ziet? Dat zou een beetje mijn zorg zijn.

Grappig, bij jouw auto zit dat onder de spoiler, bij mij zit de aanduiding boven de spoiler


22 feb 2023 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Welkom, veel plezierige kilometers toegewenst! :)


22 feb 2023 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
ruud964 schreef:
Gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd hoe deze motor en uitlaat klinkt :?:

Dat van die typeaanduiding is bij mij ook een twijfel. Is dat redelijk eenvoudig te laten doen, zonder dat je dat ziet? Dat zou een beetje mijn zorg zijn.


Dankjewel!

Als je de reviews bekijkt dan zijn de meningen verdeeld over het geluid. Ik vind zelf dat een 981 feller klinkt. Bij Porsche Twente startte ze een GTS 4.0 in de showroom, verkoper ging een beetje gassen. Klonk wel ok, maar ik ben zelf niet zo van het onbelast gassen en al helemaal niet met een koude motor. Het klinkt wel veel beter dan mijn 2.0 Z4, E85 :D

Ik ga zelf een poging wagen met de type aanduiding. Met heb al een beetje uitgedacht hoe ik dat wil gaan aanpakken. Misschien leuk om op het forum verslag te doen?
_________________________________________
Yolo


22 feb 2023 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Gefeliciteerd man! Wat een gave auto.


22 feb 2023 13:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Met een koude motor onbelast gassen heb ik ook nooit begrepen. Zeker als het een auto van een ander betreft.

Wat ik met de 981GTS heb is, dat ik niet "normaal" kan starten. Of dat de knop van sport nu uit staat of niet. Als ik de sleutel omdraai, dan geeft het systeem uit zichzelf al een dotje gas en dan staat deze zeker een seconde of 15 (bij koude start) wat hoger in toeren te draaien, waarna de toeren terugvallen. Dat geluid is wel als raceachtig te benoemen.

Even onopvallend starten is er echt niet bij. In een winkelstraat wacht ik ook bewust tot dat - zeker de wat oudere mensen - niet naast of achter de auto staan :mrgreen: . Zelf vind ik het helemaal niet erg, maar aan sommige verschrikte mensen lees ik wel af zo van: "moet dat nou?" :lol: en ik kijk dan van "ja, wat kan ik eraan doen?".

Ik was benieuwd of dat bij de GTS4.0 ook zo is.

BTW, laat maar weten hoe het met de typeaanduiding gaat, ik volg het graag :wink:


22 feb 2023 15:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Zelfs mijn 981 2.7 start zo op. Dotje gas, hogere toeren en volume alsof hij in Sport staat. Gaat na een seconde of 10-15 wel weg, dan is het redelijk beschaafd.
Mijn buurman (75+) wiens oprit aan de mijne grenst vindt er non-verbaal altijd wat van, maar dat is ook een beetje een zure pruim :mrgreen:

Enjoy de GTS 4.0! Prachtig!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


22 feb 2023 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
Dat is om de kat zsm op te warmen. Goed voor het milieu 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2023 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster GTS 4.0 (982)
Bollenstreek
Bericht Re: Voorstellen Boxster GTS 4.0
15 maart kan ik hem ophalen, fingers crossed. Dan weet ik hoe die start. :mrgreen:
Ben ook benieuwd hoe snel dat blok op temperatuur komt.
_________________________________________
Yolo


22 feb 2023 17:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.