Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:58



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
930 heartbeat 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 930 heartbeat
Hai allemaal,

Ik zal mij ook even voorstellen, Menno, inmiddels alweer 50 jaar jong. Altijd wel liefhebber geweest van auto's met een beetje pit, van Octavia vRS tot momenteel een heerlijk onopvallende 2019 Golf R Variant. Een perfecte daily, ik kan het niet anders zeggen.

Er zijn veel mooie auto's, maar ik heb een zwak voor de meer klassiekere modellen, die hebben voor mij net wat meer karakter dan de moderne (en uiteraard betere) wagens tegenwoordig. Een auto waar mijn hart echt sneller van blijft kloppen, is de 930. Langzaam begint de mogelijkheid zo'n 930 te kunnen gaan rijden wat dichterbij te komen, maar zover is het momenteel nog niet, dus geduld is een schone zaak.

Natuurlijk kan ik uitleggen waarom die Turbo zo'n aantrekkingskracht op mij heeft, maar dat is op dit forum volledig overbodig haha dus dat zal ik jullie besparen.

Wat ik dan zal zoeken is een echte rijders-auto. Ik ben helaas niet sleutel-begaafd, dus moet hij technisch zo goed en betrouwbaar als mogelijk zijn. Ik wil er eigenlijk op kunnen rekenen dat de auto het (meestal ? :mrgreen: ) doet. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de wagen een goede carrosserie heeft, roest/rot-vrij bijv, maar hij moet ook niet té mooi zijn om er niet meer mee te willen/durven rijden, you get the drift... Eigenlijk gewoon onbezorgd kunnen sturen in deze gave wagen, zonder stress over afschrijving, kilometers of een onverhoopt pitje in de lak.


Ik hoop hier op het forum vooral veel interessante informatie te vinden en wellicht tzt contacten op te doen onder mede-liefhebbers. Altijd goed en fijn om aanbevelingen te krijgen van ervaringsdeskundigen als het gaat om onderhoud, revisie, rebuild etc en niet zomaar een bedrijf binnen te hoeven stappen in de hoop dat ze goed voor mijn 930 zullen zorgen : )

Wellicht tot op een meeting.


06 maart 2023 12:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 930 heartbeat
Welkom! de 930 is zeker een goede keuze.

Ben benieuwd of je gaat vinden wat je zoekt, want het klinkt als een unicorn. Onbezorgd sturen in een auto van ongeveer 40 jaar oud :res:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


06 maart 2023 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 930 heartbeat
Eens. Feitelijk zoek je een totaal gerestaureerde 8) En die kost je 150k
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 maart 2023 13:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 930 heartbeat
Ja zeker een unicorn, maar 'aim high' he ?! :wink:

Gelukkig ben ik realistisch genoeg om te weten dat dit idd niet een auto is die ik voor een habbekrats denk te kunnen vinden hoor, dus daar hou ik wel rekening mee. Daarom 'ben' ik er ook nog niet qua budget en heb ook ook zeker geen haast met het vinden, al staan er hier en daar prachtige (maar dúre) exemplaren te koop.

Een project-auto is niet echt iets voor mij, tenzij die dan door iemand anders helemaal opgeknapt zal gaan worden.

Ook worstel ik wel een beetje met drivability vs originaliteit. Kan ik bijv beter voor een mogelijk goedkopere, niet totaal orginele 930 gaan, die dusdanig (laten) maken dat hij goed en lekker rijdt en waarbij de afschrijving waarschijnlijk minder een factor zal zijn. Wellicht kleine aanpassingen aan motor en ophanging, dus iets meer Outlaw. Of een kostbaaardere 100% originele auto kopen, die origineel houden, maar er daarom amper mee kunnen/willen rijden omdat het zo'n effect heeft op de waarde.

M'n gut-feeling (thanks Magnus) zegt dat ik vooral moet gaan voor de drivable auto ipv het collectors-item, dus tja.

Dilemma's dilemma's : )


06 maart 2023 14:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 930 heartbeat
Stel jezelf eens deze vraag: voor wie of welke reden koop je de auto?

1. Wil je gewoon plezier hebben, rijden en genieten en maak je je niet druk om "mening" van anderen? Ga voor een acceptabel compromis tussen originaliteit, onderhoudsstaat, km-stand en optische staat, binnen je budget.

2. Schaf je de auto aan om er mee te pronken, als investering, en vind je de "mening" van anderen superbelangrijk? Investeer in de beste 930 die je kunt betalen en zet hem droog weg onder een stofhoes, nadat je er foto's van hebt gemaakt voor het forum en je socials...

Als je iemand bent die loopt te mekkeren over "steenslag op de voorbumper, verkeerde spiegels en niet-originele-aftermarket-velgen", dan wordt het optie 2. Kun je daar doorheen kijken en wil je gewoon je droom laten uitkomen? Dan zul je compromissen moeten sluiten, of de loterij moeten winnen.

Maar dat is slechts mijn mening :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


06 maart 2023 16:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 930 heartbeat
Ik wens de TS heel veel succes in zijn zoektocht en hoop voor hem dat hij de goede auto vindt. Maar ik zie TS nog niet in een 930 terechtkomen. Of het wordt de optie 2 van Polydeukes hierboven.


06 maart 2023 17:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 930 heartbeat
@bjft: Die 930 gaat er wel komen hoor.

@Polydeukes:
Zoals ik al beschreef: ik wil met de auto kunnen rijden, plezier van hebben, misschien niet als echte daily, maar wel km's maken, ook buiten de pret-ritjes om. Een gebruiks-auto dus. Sowieso niet de door jou genoemde optie 2.

En 17" FIKSE (Fuchs) velgen staan onwijs mooi op een iets gemoderniseerd en verlaagd onderstel wat ook weer iets beter rijdt, dus het kan mij weinig schelen wat anderen van de auto vinden. Puristen hou je altijd en dat is prima. Mijn keuze is meer dat ik wel weet wat ik wil, maar dat het startpunt nog vorm moet krijgen. Een wat meer geleefd exemplaar weer technisch goed en fris laten maken of een goed exemplaar gewoon flink gaan gebruiken. Ik zorg dat het budget either way passend gaat zijn.


06 maart 2023 18:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 930 heartbeat
neo930 schreef:
dus het kan mij weinig schelen wat anderen van de auto vinden.

Prima uitgangspunt. Hou je daaraan en geniet van je zoektocht. Komt het allemaal wel goed met je :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 maart 2023 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 930 heartbeat
Zo.
Klaar...

Click

Afbeelding

Maak er een weekend van met TOTMBO en spijkers met koppen :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


11 maart 2023 13:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 930 heartbeat
Nou inderdaad !

Een nieuwe entry volgens mij, had deze daar nog niet zien staan.

Dit zou wel een heel leuk begin zijn van wat ik wil, wel even originele(re) voorspoiler erop, die vreselijke gele lampen wisselen, FIKSE 17" Fuchs eronder en dan staat daar een look waar ik best heel blij van kan worden :mrgreen:

Maar voor mij geen 468pk, want dàt maakt mij ronduit angstig voor de wear-and-tear binnen het hele aandrijfsysteem.

Qua budget niet al te gek voor een 930.

Dit is echter wel iets té veel (ex-?) racewagen voor mij hoor. Ik wil die semi-daily, geen track-monster :oops:


11 maart 2023 14:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.