Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:49



Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ik ook hier? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Waar ik ook zoek en met welke omschrijving dan ook, ik kom alleen maar de houder tegen die ik heb van Rosepassion voor de 987


17 apr 2023 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Ik ook hier?
De Porsche dealer heeft voor dit soort simpele onderdelen vaak ook redelijke prijzen en snelle levertijden. En als je in de buurt woont kan je het daar gewoon ophalen, zonder verzendkosten. Je zou dus ook even bij je lokale Porsche dealer kunnen informeren, dan ziet het er gewoon uit zoals het in NL uitgeleverd wordt.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


18 apr 2023 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Heb de kentekenplaathouder nu op de bestaande boutgaten gemonteerd met een rubber ring er achter. Binnenkort dan maar een keer een ritje naar Deventer


18 apr 2023 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Ik ook hier?
Kan je helaas niet verder helpen, dacht dat misschien een standaard houder op de ronde houder de "juiste" oplossing zou zijn, even bij mijn Cayman gekeken maar voor zover ik kan zien hebben ze gewoon gaatjes bijgemaakt en een standaard houder gebogen en bevestigd (nooit eerder op gelet eigenlijk).

Wat ik bedoel is dat je volgens mij de ronde plaat met de 2 schroeven in het midden aan de bumper bevestigd, dan heb je aan het uitende verschillende gaten waar je dan weer een standaard houder aan zou kunnen bevestigen lijkt me? Word het misschien iets "dikker" maar geen idee of dat lelijk word...zou het kunnen testen :salut:
Afbeelding


18 apr 2023 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ik ook hier?
Porsche verkoopt idd de correcte houder en iirc ook voor niet teveel geld.
Ooit nog besteld voor Véro's Boxster. Gemonteerd en, elke Sjaak..., maar 't ziet er veel te dik uit. Toen kwam schoonzus toegereden in haar 996 4S en die had de nummerplaat gewoon los op de bumper gevezen. Is gewoon AF. Lekker plat, lekker slick. Was ook zo'n plastic nummerplaat, niet zo'n gestanste.
Akkoord, je hebt 2 gaten in je bumper (en ik haat het waarschijnlijk nog harder dan jij), maar in principe moet de nummerplaat er toch altijd ophangen so what do you care? :thumleft:
Wel even opletten want er is weinig "meat on the bone" in zo'n voorbumper.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 apr 2023 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Die van Rosepassion worden twee lengtes zelftappers meegeleverd.

Het ‘gekke’ is, vind ik dat er mooie originele en passende houders voor de ‘oude’ Boxster en voor de nieuwe 718 online te vinden zijn, maar niet voor de 987.

Dus maar even langs de dealer en anders helaas vier gaten bij maken

@Novastorm.. je moet die plaat ook op de hoeken vastschroeven anders volgt hij de bumper niet


18 apr 2023 10:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Ik ook hier?
De kromming van de bumper zal wellicht niet 100% overeenkomen, maar als het materiaal flexibel genoeg is, zou ik het wel aandurven op een 987.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


18 apr 2023 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Ik ook hier?
Ed.M schreef:
@Novastorm.. je moet die plaat ook op de hoeken vastschroeven anders volgt hij de bumper niet


Hmm, ja als je toch extra gaten moet toevoegen zou ik idd een gewone doen :scratch:


18 apr 2023 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Ik rij nu bijna een maand in de Cayman. Een donders leuk speeltje.. Het is net een kart en de PDK is ook een hoop fun, maar helaas kom ik ook mijn fysieke beperkingen (twee ongevallen) tegen. De kuipstoelen werken niet mee met het rijden van afstanden. Ik had het voornemen er mee op vakantie te gaan, maar lange afstanden gaat het voor mij niet worden en moet dan ook nog aanpassingen doen voor mijn hond. Die wil altijd graag met mij mee..

Zoals ik er nu in sta wil ik 17 juni nog meedoen met de Vet Cool Man, daarna twee weken op vakantie met de Volvo.. en daarna de Cayman verkopen en dan toch een 911


06 mei 2023 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Ik ook hier?
Ai, dat is spijtig zeg! En zijn andere stoelen in de Cayman (deze goed bewaren voor als je ooit were wilt verkopen) geen optie?


07 mei 2023 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Ik ook hier?
Ik weet niet of dat ook voor deze stoelen geldt, maar ik heb op Rennlist wel eens gelezen over comfortabelere 'inserts' voor kuipstoelen, die je er misschien in zou kunnen plaatsen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


08 mei 2023 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Andere stoelen is een optie, maar is wel jammer. Voor de vakantie kan ik er wel een uit halen voor mijn hond zodat hij kan liggen.

Naar een insert heb ik naar gekeken maar niet gevonden.

De stoelen zitten an zich erg goed, het is puur de bolling van de rug en ik denk dat dat eerder aan mijn rug ligt dan de stoel.

Maar elke keer als ik weer in de stalling kom voel ik mij toch weer gezegend.

Ik heb namelijk ook een 911 (997 Carrera).. Die had ik vlak voor de Cayman gekocht en heb ik eigenlijk gelijk weer te koop gezet op Marktplaats. Die staat nog niet op kenteken. Is in ieder geval een hele andere auto.

Afbeelding


08 mei 2023 11:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Ik ook hier?
Je hebt dus én een 997 én een Cayman R gekocht? Da's wel een konijn uit de hoge hoed :mrgreen:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


08 mei 2023 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Ik ook hier?
^ X2. Zag ik ook niet aankomen. Is dat een 997 met de normale stoelen, of met de sportstoelen met de harde, niet leren (vaak zilverkleurige) achterkant? Dat maakt ook nog wel een behoorlijk verschil qua zitcomfort namelijk.


08 mei 2023 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
De 997 had ik als eerste gekocht. Het is een 3.6 Carrera. Hij heeft de standaard stoelen en niet heel veel opties. Het is alleen wel een hele nette en strakke auto met iets meer dan 80.000km.

De Cayman is super, maar de PDK en kuipstoelen zijn erg mooi voor de beleving en dat er daarnaast niet veel van zijn en maar 12 in Nederland maakt hem wel bijzonder. Ik heb alleen het idee dat het voor mij misschien wat overkill is en haal er niet uit wat er in zit

Een 3.6 Carrera heeft natuurlijk weer minder slijtagedelen dan een Carrera 4 of Turbo.. paar dikke wielen er onder en het ziet er al weer heel anders uit


09 mei 2023 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Ik ook hier?
Ed.M schreef:

Naar een insert heb ik naar gekeken maar niet gevonden.


Voorbeeldje: http://www.blackharborgarage.com/home/
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


09 mei 2023 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Ah, ok.. dank je.. De Cayman heeft Alcantara bekleding (inserts) en de rest is leer


09 mei 2023 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Na een hele lange “proefrit” gisteren ben ik er uit. De Cayman R is geen auto voor mij. Te ‘sportief’. De 911 past meer bij mij vanwege het in verhouding ‘zwaardere’ karakter, dus ik ga afscheid nemen van de Cayman.


11 mei 2023 10:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ik ook hier?
He, die had ik niet zien aankomen. Een besluit met het hoofd en niet met hart, denk ik zo :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 mei 2023 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Ik ook hier?
Zeker niet gemeen bedoeld want ik heb ook de eerste Cayman waar ik ooit in heb gezeten meteen gekocht (alhoewel ik niet aan het twijfelen was tussen 911 en Cayman), maar geen enkel besluit in dit hele topic lijkt heel weloverwogen te zijn :P

24 maart aangemeld met de melding dat hij op zoek was naar een 996/997.1 Turbo maar een 993 ook wel zag zitten maar een Carrera S weer beter zijn waarde houd en omdat een 911 brede heupen moet hebben zou het dan een 4S worden, maar Donkervoort en (911?) Targa trekt hem ook. :popcorn:
30 maart lijkt het een Cayman R geworden te zijn, maar iets meer dan een week na aanschaf blijkt de Cayman niet geschikt en komt uit de hoed dat er vóór de Cayman ook al een 997 (non-turbo, non-s, non-4S) is aangeschaft. :scratch:

Wederom ik vind het alleen maar briljant zo'n topic :res: , dus is geenzins vervelend bedoeld, maar mij zal het niks verbazen als straks de Cayman verkocht is de 997 een week later verkocht word zodat er budget is voor een AMG-GT (die schud ik zo uit mijn mouw juist omdat ie NIET op het lijstje stond van auto's waar Ed naar op zoek zei te zijn :mrgreen: )

Ik wacht in spanning af hoe het gaat lopen verder :salut:


11 mei 2023 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Ik ook hier?
Ed.M schreef:
Na een hele lange “proefrit” gisteren ben ik er uit. De Cayman R is geen auto voor mij. Te ‘sportief’. De 911 past meer bij mij vanwege het in verhouding ‘zwaardere’ karakter, dus ik ga afscheid nemen van de Cayman.


Hou je dan de 997 of ga je naar een andere 911 op zoek?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


11 mei 2023 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Novastorm schreef:

Wederom ik vind het alleen maar briljant zo'n topic :res: , dus is geenzins vervelend bedoeld, maar mij zal het niks verbazen als straks de Cayman verkocht is de 997 een week later verkocht word zodat er budget is voor een AMG-GT (die schud ik zo uit mijn mouw juist omdat ie NIET op het lijstje stond van auto's waar Ed naar op zoek zei te zijn :mrgreen: )

Ik wacht in spanning af hoe het gaat lopen verder :salut:


Ik ga hier zeer zeker niet tegenin want je hebt gelijk. Soms weet ik niet wat ik wil, maar heb 13 jaar strijd moeten leveren om mijn recht te halen. In de tussentijd heb ik van alles afscheid moeten nemen wat ik had opgebouwd en woon nu in een camper..

Dus, ja, er is als liefhebber veel wat mij trekt en ben mijn hele leven al in de ban van auto’s, alleen is dat door de jaren heen wel wat afgevlakt en heb geen specifieke voorkeuren meer qua merk.

Ik heb uiteindelijk voor een Carrera gekozen ivm de aanschafprijs, de betrouwbaarheid en verkoopbaarheid tov bijv een Donkervoort.

En om helemaal eerlijk te zijn, de Cayman stond op hetzelfde adres en omdat het nu kon heb ik ze allebei gekocht. Maar ook omdat op dat moment de Cayman mij meer beleving schonk besloten daar mee te gaan rijden en de 911 te laten staan in de stalling.

De keuringsafspraak voor de 911 is inmiddels gemaakt en eind juni ga ik er mee op vakantie naar Oostenrijk.. en wat er daarna gebeurt.. Dat zien we dan wel weer.

En AMG-GT.. hmm.. doe mij maar een ster in mijn voorruit


11 mei 2023 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Ik ook hier?
Helemaal niks mis mee, niemand die zegt (tenminste volgens mij is er wettelijks niks op tegen?) dat je niet elke week een andere auto kan kopen.
Ik ben zelf ook constant aan het kijken, alhoewel ik een beetje een hoarder ben, ik wil erbij/ernaast, niet vervangen.

Zal vast midlife crisis zijn, maar driften lijkt me leuk, dus misschien een goedkope BMW erbij? Track autotje, misschien een Twingo RS/GT? Hou van oldtimers dus ook Kevers, Ford Capri, Ford Taunus, Fiat X1/9....ik wil ze allemaal wel (ja ook een AMG-GT zou ik graag in de garage hebben staan)...
Gelukkig kan ik me meestal nog inhouden, en realistisch gezien heb ik ook geen ruimte voor zoveel auto's, dus kan ik me beter richten op iets dat hogere prio heeft: vrijstaande woning met meer ruimte voor speelgoed...als ik al dat geld nu uitgeef aan leuke auto's komt die woning er nooit...

Als die woning er komt heb ik alleen weer geen geld voor die auto's....kip ei probleem :D

Daarnaast heb ik totaal geen verstand van auto's, rij er graag mee maar kan niks zelf, dat helpt ook niet met de kosten van een groot wagenpark :)


11 mei 2023 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ik ook hier?
Cayman R kopen? .. :wink: Kan je vast ook wel mee driften.. :mrgreen:

Belangrijkste voor mij nu is weer plezier halen uit het leven en wie weet komt er ooit wel een Donkervoort.
Ik ben wel een fan van open rijden.

Ik zou ook legt liefst houden wat ik heb, alleen is dat voor mij niet haalbaar. Maar dat geeft ook niet.

Heb nog een rechtszaak te gaan. Daarna kijken of ik in de camper blijf wonen of dat er toch een Tiny house komt op eigen grond.

Als ik daarnaast een leuke auto voor de hobby kan blijven rijden ben ik tevreden.


11 mei 2023 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Ik ook hier?
Cayman R voor erbij lijkt me leuk

Afbeelding


11 mei 2023 15:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.