Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 20:14



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw lid dus even voorstellen, porsche boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex 997 4S 2016 EX 356C 1964
Pijnacker
Bericht Re: Nieuw lid dus even voorstellen, porsche boxster 986
The Mechanic kan ik uit eigen ervaring aanraden. Had er mijn 997S uit 2010 in onderhoud.
_________________________________________
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...


16 apr 2023 8:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxter S 2004
Bericht Re: Nieuw lid dus even voorstellen, porsche boxster 986
Loved the part " taking money out of my poop"


Basale schreef:
Gegroet porsche forummers,
mijn naam is Bas ik ben 49 jaar en heb mijn kinderdroom weten te verwezenlijken door een porsche aan te schaffen. Nadat ik ruim 15 jaar een mazda mx5 miata NA te hebben gereden heb ik (met pijn in het hart..) deze de deur gewezen omdat mijn echtgenote het geen plan vond om het wagenpark nog meer uit te breiden (dit is uiteraard niet geheel waar, de onderhoudskosten waren al jaren vrij fors, ongeveer 3 k op jaarbasis, roest en toch echt wel ouderdom deden de rest).

De aanschaf van mijn Porsche boxster is misschien wel de meest idote actie in mijn leven geweest en deze wil ik dan ook graag hier uiteenzetten.

Een aantal jaar geleden ben ik naar het Porsche Museum in Stuttgart geweest (absolute aanrader!), al sinds mijn kindertijd verliefd geweest op het merk, uiteraard foto's van 911 op het muurtje gehad, en de liefde aldaar werd almaar meer aangewakkerd. En een aantal jaar erna zeer geregeld op occasion sites gekeken of er iets leuks voorbijkwam.

Ik denk dat iedereen wel eens op veilingssites auto's bekijkt, zo ook ik. Toen ik ruim een jaar geleden op BVA een aantal boxsters binnen mijn budget voorbij zag komen (ik ben maar een simpele SEH verpleegkundige) merkte ik plotseling dat ik aan het bieden was, nondeju! Ik was niet eens naar de kijkdag geweest en daar zat ik zowaar te klikken of het om een pakje kauwgom ging

Ik was in de race voor een 2.5 liter met Nederlands kenteken maar eerlijk gezegd vond ik de Japanse import 2.7 automaat (dat dan weer wel...maar met het stuur netjes aan de linkerzijde) en een aanzienlijk minder aantal km op de teller (250k VS 93k) een stuk aanlokkelijker.
Ik vermoed dat een aantal van u zich nu voor de kop aan het slaan is, denkende die gast is niet lekker, geen NAP, geen historie, onderhoudsboekje in het Japans afgestempeld, kopen zonder kijken.... Ik zei al, vrij idiote actie!

Het traject erna was niet geheel eenvoudig en daarbij heb ik de nodige foutjes gemaakt, aangezien de auto geen Nederlandse papieren bezat moest deze worden gekeurd in Lelystad afspraak hiervoor liet 4(!) maanden op zich wachten mede door corona.
Nu was ik gelukkig slim genoeg om voordat ik dit ging doen de auto wel even bij mijn vaste garage aan te bieden, daar ze in Japan links rijden begreep ik dat er aan de verlichting iets gedaan moest worden, verder wilde ik voorkomen dat er iets mis zou zijn en de auto niet aan de nederlansche wegenwet zou voldoen.soort van volledige keuring vooraf.

Helaas is dat niet geheel gelukt, er bleek zich een sportuitlaat onder te bevinden die teveel geluid produceerde en de keurder van dienst vond het blijkbaar nodig om zo hard aan het stuur te moeten trekken dat de stuurhoogte instelling het begaf en hij daarbij ook de claxon kabel heeft afgebroken(niet te bewijzen en aangezien je je in een afhankelijke positie bevind geen poot om op te staan). Kleine 1500 euro down te drain... Dit omdat er na de reparatie en aanschaf originele demper (100 eurie via ebay) en uiteraard extra kosten deze te laten bevestigen er een nieuwe afspraak bij het rdw gemaakt moest worden...of ik nog eens 850 euro uit mijn poeplap kon trekken en 2 maanden wachten voor een keuring van 30 minuten.

Maar ik rij nu super fijn en naar tevredenheid in mijn eigen boxster!!

Hopende mijzelf middels deze epiloog enigzins te hebben voorgesteld en hopende dat u het leuk vond om dit te lezen ben ik door middel van uw aller kennis en kunde op zoek naar een betrouwbare en enigzins betaalbare garage voor onderhoud en op termijn vervanging van mijn canvas dak, het achterruitje heeft zijn beste tijd gehad. Ik ben zelf woonachtig in Delft(zuid Holland) en hou mij aanbevolen voor uw adviezen.

Alvast dank en vriendelijke groet
Bas


01 jun 2023 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Nieuw lid dus even voorstellen, porsche boxster 986
Welkom hier!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 jun 2023 20:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.