Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 0:57



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
911 is a joke ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 911 is a joke ...
Hoeveel kg lichter zijn ze?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


19 maart 2024 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 911 is a joke ...
@Spastblast: Dat wilde ik ook graag precies weten, maar dat is zo makkelijk nog niet. OZ heeft de gewichten op haar website alleen nog voor de grotere maten staan.

Voor de huidige Carrera Sport lees ik:

8 inch ET 57 = 11 kilo (10.97 om precies te zijn)
11 inch ET 67 = 12.8 kilo

Dat was het makkelijke deel. Voor de Leggera's zijn de berichten minder eenduidig en kom ik uit op:

8.5 inch ET 53 = 9.6 a 9.8 kilo (hier wisselen de berichten)
11 inch ET 65 = 10,2 kilo.

Hoe dan ook een behoorlijke gewichtsbesparing per velg dus. Maar omdat ik ze nu toch heb liggen zonder banden zal ik ze - in het belang van de P-wetenschap - ook nog wel even wegen voor ze er op gaan. Ben ik alleen nog niet aan toe gekomen.


21 maart 2024 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 911 is a joke ...
:res:

Vergeet niet de weegschaal te ijken 8)
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


21 maart 2024 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 911 is a joke ...
Nou, ik heb de OZ Leggera's nagewogen (inclusief ventielen en balanceerlood, exclusief centercaps). Ik heb ze meerdere keren gewogen en kom steeds op:

Voor (8.5 inch, ET53) = 9,6 kg
Achter (11 inch, ET 65) = 10,1 kg

Dat zou achter dus zelfs nog iets lichter zijn dan de specificaties die ik eerder gevonden had. Ik heb het wel op een personenweegschaal gedaan die maar tot de ons nauwkeurig is, dus ze zouden elk nog 499 gram meer kunnen zijn.

Mooie uitkomst in ieder geval.


03 apr 2024 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 911 is a joke ...
Kommaatje gemist: ik bedoelde + \ - 49,9 gram. ;-)


03 apr 2024 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 911 is a joke ...
Dat is toch een mooi verschil :thumleft:
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


04 apr 2024 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 911 is a joke ...
En, ze zitten erop.

Vandaag ging de 997 voor zijn eerste beurt + apk sinds ik hem heb. Meteen de velgen gewisseld. Ik had in het sombere licht van vandaag alleen moeite om het effect fatsoenlijk vast te leggen. In werkelijkheid liggen de kleur van de velgen en die van de carrosserie iets dichter bij elkaar dan op de foto. Hoe dan ook; ik ben er dik tevreden mee. Betere foto's volgen nog wel een keer ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is:

Voor: OZ Leggera 8.5 inch, ET 53, Michelin PS 2 in 235/35 en met een 5 mm spacer
Achter: OZ Leggera 11 inch, ET 65, Michelin PS2 in 305/30 en met een 14 mm spacer.

De 997 werd overigens APK afgekeurd. :shock: Nieuwe ruitensproeierpomp nodig. :lol: Het viel me niks tegen: eerste beurt, met " nodeloze" acties als de velgenwissel voor onder de 1000 piek.


11 apr 2024 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 911 is a joke ...
Op de een of andere manier komt de kleurverhouding beter over op een lagere resolutie Eufy camera:



:wink:


12 apr 2024 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: 911 is a joke ...
Ik moet het in het echt zien denk ik. Ik vind zelf het contrast tussen de auto en de velgen niet groot genoeg. Op een zwarte staan ze prachtig. Merk je ook verschil met rijden?


12 apr 2024 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 911 is a joke ...
disciple schreef:
Ik moet het in het echt zien denk ik. ... Merk je ook verschil met rijden?


Ja, helemaal eens; je moet het IRL zien. Bij Motron waar de velgen er op zijn gegaan waren ze in ieder geval erg enthousiast en ik zelf ook. Maar uiteindelijk geldt natuurlijk het hier vaak gebezigde: iedere Sjaak zijn eigen smaak. :wink:

Ten aanzien van het rijden: daar is het nog wat te vroeg voor; het lijkt lichtvoetiger, maar ik ben er alleen nog maar in een regenachtige spits mee naar huis gereden. Dat gaf niet echt mogelijkheden om eens goed te accelereren. In die route (Renkum - Nuland) ook geen mooie klaverbladen waar je hem eens lekker door kunt trekken. Kortom: die review hou je nog tegoed. :wink:


15 apr 2024 11:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.