Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:46



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Even voorstellen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen!
Hallo allemaal,

Hierbij wil ik mij even voorstellen; ik ben nieuw op dit forum en woonachtig in Amsterdam. Nog geen porsche bezitter maar heb ongeveer jaar geleden bedacht dat ik als autoliefhebber mijn droom ga waarmaken om een Porsche Boxster S 987-2 te gaan bezitten.

Ik heb mijn hele leven sportievere autos gehad oa veel Alfa Romeo en de Alfa Romeo 33 (met de rofferelende boxer motor) van 1992 (groene kleur facelift model) gekocht in 1996 was mijn eerste auto.

Nu is het plan dat er naast de familie lease auto (snel maar zonder emotie) Tesla Y dual motor een 2e auto komt voor de fun. Ben al tijdje op zoek naar lage km (liefst onder de 80km) 987-2 kleur zwart of zilver (interieur zwart of grijs), handmatige bak en als er een sportuitlaat (origineel met klep knopje naast spoiler knop) op zit is dat een bonus.

Ben naast in nederland (staan er bijna geen te koop en kleur wit/pdk is niet mijn keuze, de black die te koop staat in Amsterdam is super maar 119km is mij te veel....) ook al tijdje in Belgie en Duitsland op alle grote sites aan t kijken en reageren maar t is lastig; interessante auto's in Duitsland staan vaak ver weg (6 a 7 uur rijden en vaak ook best snel weg) of zijn vrij duur (de black uitvoering).
Ben bezig geweest met interessante (53km) mooie 987-2 (met sport chrono packet) in Belgie en was er met onderhandelen op 1 detail uit toen auto onder mijn neus oa door misverstand tussen verkopers aan spontane bezoeker verkocht werd...vette pech
Ik ben ook in voor 'kale uitvoering' waar ik dan de origineel sportuitlaat (geloof dat dit rond 2,5k euro kost) in wil laten bouwen.

Alle tips welkom en ik hoop snel mijn nieuwe bezit te laten zien; deze zomer rijden zou super zijn anders hoop ik mijn slag te kunnen slaan (alhoewel aanbod dan wel minder is heb ik vorig jaar gezien) na augustus als ik weer terug in t land ben :-)

Groet


20 jun 2023 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen!
Beste psmits,

Ik herken uw verlangen maar al te zeer. Een 6-tal jaar geleden na eveneens een maandenlange speurtocht naar een Boxster 987.2 bij garagevanbeurden.be mijn gedacht gevonden.
Bij garegevanbeurden.be staan een aantal Boxsters die u mogelijks zullen interesseren.
Garagevanbeurden.be staat hier in België zeer hoog aangeschreven. Ik ben ook uiterst tevreden van hun diensten. In zoverre dat ik het onderhoud nog steeds door Vanbeurden laat uitvoeren, ook al ligt deze zo'n 130km van mijn woonst vandaan.
Ik denk dat Amsterdam - Turnhout zeker te doen is, en vooral een bezoekje méér dan waard is.
Veel succes met de zoektocht.


20 jun 2023 17:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen!
Dank voor de tip; ik ga deze dealer zeker in de gaten houden. Voor nu staan er geen Boxsters op die binnen mijn keuze vallen (987-2 S handschakel graag met sportuitlaat liefst zwart)

Groet


20 jun 2023 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Even voorstellen!
Welkom! Mooi voornemen en ik hoop dat je snel succes hebt!


20 jun 2023 19:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even voorstellen!
psmits schreef:
maar 119km is mij te veel

Ik snap die obsessie met lage kilometerstanden niet. Een 987/2 is minstens 11 jaar oud. Dan heb je toch liever een auto die regelmatig gebruikt is en het bijbehorende onderhoud heeft gehad, dan een die ergens in een garage stil heeft gestaan? Een sportauto moet rijden!

Mijn reactie klinkt misschien wat zuur, maar je maakt het vooral jezelf lastig, en 120K km's is echt niet veel. Daar kun je nog jaren plezier van hebben.

Desalniettemin! Veel succes met de zoektocht, en veel rijplezier als je je droomauto hebt gevonden!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 jun 2023 9:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen!
Dank voor de reactie; ik begrijp inderdaad dat bij goed onderhoud de motoren van de 987-2 lang meegaan (over 200km) en natuurlijk kan ik t alleen maar eens zijn met opmerking dat sportauto's moeten rijden. Begrijp ook dat de Boxster erg geschikt is als 'daily driver'

Echter als je naar waardebehoud kijkt dan zie je een aanzienlijk prijsverschil tussen de hogere kilometers Boxsters en de lagere kilometer examplaren. Dit hangt wellicht samen met feit dat er best veel (goed onderhouden / Duitsland) lagere kilometer examplaren zijn omdat auto's vaak alleen in zomer en als 2e of 3e auto 'voor erbij' gereden worden.

Groet


21 jun 2023 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even voorstellen!
Dat werkt natuurlijk 2 kanten op: jij betaalt voor de lage km-stand ook meer, dus netto maakt dat niks uit. Tenzij je zelf ook van plan bent om de auto in de garage te stallen en er niet mee te rijden :P :lol:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 jun 2023 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Even voorstellen!
Ik sluit me aan met eerder. Liever wat meer kilometers, alle beurten, Porsche garantie, alles netjes en bekend dan een auto die 10+ jaar praktisch stil staat. Tenzij het om een belegging gaat natuurlijk maar P’s zijn om in te rijden!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


21 jun 2023 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Even voorstellen!
En natuurlijk; WELKOM!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


21 jun 2023 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Even voorstellen!
Leuke zoektocht.
Zelf zou ik me wat meer op de onderhoudshistorie dan op de km-stand richten. 120k km voor een auto van die leeftijd lijkt mij bijvoorbeeld niet overdreven veel.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


21 jun 2023 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Even voorstellen!
Eens. Toch kijken veel mensen nog erg specifiek naar een km stand.
Er zijn van die gemiddelden voor. Ik meen dat een benzine auto in NL per jaar ca. 15k km per jaar rijdt. Een Porsche zal meestal niet als volwaardige 2e auto gebruikt worden en dan kan je wellicht tegen een lage stand aan lopen.

Evt. boekje, facturen en de periodieken daarvan zouden voor mij zwaarder tellen. Heb eens een 2e auto gehad die weinig reed en ik weet het nog omdat die de meeste kosten had, al reed die ook soms in de winter (zout).


21 jun 2023 17:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen!
Hallo allemaal,

Dank zover voor het meelezen en al de nuttige tips; als update ...ik ben sinds 1 week de gelukkige eigenaar van de gezochte Boxster S 987.2; na in juni een deal in Belgie te zijn misgelopen (987.2 S met oa originele sportuitlaat zijn lastig te vinden) en in Nederland een auto die ruim 10 (!) eigenaren gehad had (1 zomer rijden en dan weer verkopen...) na de kerst toch maar eens bijna 7 uur Duitsland ingereden en daar een 2010 model (zwart/zwart) met weinig kilometers (38.000 aantoonbaar ivm volledig geverifieerde onderhoudshistorie gedaan door alleen Porsche dealer, 2 eigenaren gehad waarvan laatste op 1jaar na hele leeftijd van de auto..) met sportuitlaat en PASM optie gevonden. Bij Porsche dealer in de buurt 111 punten checklist doorlopen en wat kleine zaken laten oplossen naast benodigde 2 jaars beurt (oplossen van alle items en beurt was voorwaarde voor koop). Vervolgens in horror sneeuw condities (toen vele Duitsers op snelweg ingesneeuwd raakten :-)) naar Nederland gereden (slechte timing maar ging gelukkig goed....heel rustig rijden) en inmiddels hele invoertraject doorlopen.

Morgen kentekenplaten halen (ben net terug van weekje vakantie) en genieten maar. Btw foto's volgen zsm.

Auto ziet er bijna als nieuw uit met 2 dingen die ik wil aanpakken:
1/ plakkerige draaiknopjes multimedia unit (ik heb al gelezen hoe dit kan)
2/ middenconsole (gedeelte om handrem heen) vervangen of met leer bekleden/wrappen. Deze middenconsole (asbakje en zijkant) is wat beschadigd (bovenlaag laat los) en ik heb leerpakket op dashboard en naast radio dus wil eigenlijk zwart leer met zelfde stiknaat doortrekken op middenconsole. Heeft hier iemand ervaring mee? Moet middenconsole er dan uit? Ik heb in de US zie: https://www.classic9leathershop.com/997 ... sole-cover oplossing ontdekt en dit lijkt interessant. Dank voor het meedenken en ik zal mijn eigen ervaringen met invoer (kan makkelijk zelf) delen in dit forum waar relevant.


28 jan 2024 10:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Even voorstellen!
Gefeliciteerd met de aankoop, en veel :drive: plezier gewenst.

Natuurlijk willen we Pheautoos zien :!:

Als je even de zoekfunctie op het forum gebruikt, dan vind je genoeg uitleg hoe je foto's kunt plaatsen. In het kort zijn er 2 manieren foto's te plaatsen:

1. Je plaatst foto's in "Jouw eigen album" hier op het forum. Iedere foto krijgt een uniek 5 cijferig nummer (getal achter het hekje #). Dit nummer plaats je tussen album-tags (gebruik daarvoor de album-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[album]12345[/album] [album]78910[/album]


2. Je plaatst foto's op een openbare site zoals imgbb. Iedere foto heeft een unieke url (het adres vanaf https.... t/m ...jpg). Dit adres plaats je per foto tussen IMG-tags (gebruik daarvoor de IMG-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[img]https://www.website.nl/fotos/foto01.jpg[/img] [img]https://www.website.nl/fotos/foto02.jpg[/img]


Let bij het plaatsen van foto's erop dat je achter elkaar zet met hooguit een spatie ertussen en niet iedere foto op een nieuwe regel. We houden hier niet van lange berichten waarbij je veel moet scrollen :wink: Succes!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 jan 2024 12:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen!
Dank voor de duidelijke instructie hoe foto's te uploaden; hierbij waarbij ook de console (beschadigingen) te zien zijn die ik wil aanpakken

82530825318253282533

Groet


28 jan 2024 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even voorstellen!
Welkom hier, mooie intropost :thumleft:
Spannende vuurproef (of eigenlijk sneeuwproef), gelukkig goed doorstaan.
Veel :drive: plezier
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 jan 2024 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Even voorstellen!
Mooie zoektocht.. Handbakjes zijn schaars , klopt.. Veel plezier met de boxster..

Dit weekend was al weer top weer voor open rijden +/- 250 km gereden na 3 weken stilstand , lekker cruisen en schakelen , blijft genieten ! :mrgreen:


28 jan 2024 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Even voorstellen!
Mooi dat het gelukt is, gefeliciteerd! :thumleft:

Ten aanzien van je vraag over de middenconsole: om die te bekleden zal hij er inderdaad uit moeten. Dara zijn wel handleidingen voor en dat is met wat geduld best zelf te doen.

Je ziet op de foto's bij de link die jij plaatst ook leer aan de binnenkant van de middenconsole, dat lukt niet goed "in situ". De adverteerder is een professionele "upholster" en geeft aan dat dit pakket bedoeld is om ofwel door hem te laten installeren, ofwel door "your local upholsterer".

Een grote lap leer op een plek met veel vormen (denk aan de bocht om de pook, de kom voor de handrem, de uitsnede voor de asbak, etc.) goed op zijn plek krijgen vastzetten zodat het ook vast blijft en zodat ook alle andere onderdelen er weer in passen (pookhoes + trim, asbak, etc.) is best een opgave. Als je het niet helemaal goed doet, heb je ook kans dat het onder invloed van zon / warmte weer loslaat / bolt / etc.

Kortom: ik zou even goed nadenken of je dat zelf wilt doen, of wilt laten doen. Als je het wilt latend oen, zou ik eerst met de betreffende partij afstemmen of die wel wil werken met een door een ander gemaakte set, of dat die het dan helemaal zelf wil doen.

Succes! Ik ben benieuwd naar de uitkomst! Die kan ook voor anderen interessant zijn: bij bijna iedere 987 / 997 begint op die plek de coating vroeg of laat te bladderen.


29 jan 2024 12:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.