Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:10



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Voorstellen: Niels 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman S
Dordrecht
Bericht Voorstellen: Niels
Hoi Porsche liefhebbers.

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Niels, bijna 33 jaar oud en ik woon met mijn vrouw en pasgeboren dochter in Dordrecht.

Al vanaf het moment dat ik kon lopen en praten heb ik al een voorliefde voor Porsche en tot de dag op vandaag krijg ik het er warm van. Ik heb sowieso een enorme passie voor auto's.

Tot op heden heb ik eigenlijk altijd Volkswagen gereden en daarvan de jubileum uitvoeringen van de GTI. Op dit moment heb ik voor de hobby een Golf 7 GTI Clubsport met de nodige aanpassingen die ervoor zorgen dat die er mooi uit ziet (vindt ik) maar ook goed is voor 407pk en 525nm koppel, gaan kattepis dus.

Toch roep ik al jaren: "ooit wil ik een Porsche hebben". Ik heb mijn zinnen gezet op een 987 Cayman S en dus ben ik op zoek naar een mooi exemplaar met niet teveel kilometers en in de juiste uitvoering die ik mooi vind. De keus op dit model is omdat deze binnen het budget passen en ik de overige (relatief) betaalbare Porsches ik niet persee mooi vind. Van de 996 vind ik de turbo / GT3 mooi, maar die zijn buiten budget. De Boxster vind ik wel oké maar ik hoef geen cabrio. Dan kom je al vrij snel uit op een Cayman. Niet alleen een mooi model maar ook nog eens goede rij-eigenschappen, zoals ik overal kan lezen.

Op dit moment staat er een afspraak gepland om te gaan kijken bij een mooi uitgevoerde Cayman S met 138.000km op de klok. Deze staat te koop bij Hamilton Automobielen, een bedrijf die ik ook ken omdat hij veel doet met VW GTI / R en Audi S / RS etc. Als jullie de link zouden kunnen bekijken en eventuele bijzonderheden kunnen uitstippen zou ik dat fijn vinden.

Ik heb zelf een achtergrond van 16 jaar werkzaam in de automotive waarvan 12 jaar als autotechnicus, ik weet dus wel het e.e.a. van het technische aspect. Daardoor heb ik me ook aardig ingelezen in de minpunten van deze auto's/motoren en mocht het een mooi exemplaar zijn waar ik een goed gevoel bij heb wil ik ook nog aankoopkeuring laten uitvoeren waarbij ik ook de cilinderwanden wil laten bekijken.

Hier nog wat foto's van mijn huidige "project". (Zoals jullie zien heb ik fotografie ook als hobby)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot horens!
_________________________________________
Current: Porsche Cayman S - 296PK
Ex: VW Golf 7 GTI Clubsport - 407PK


04 jul 2023 10:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Welkom hier, succes met de zoektocht :thumleft:


04 jul 2023 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Welkom en succes met de zoektocht.

De geadverteerde Cayman lijkt veel instapschade te hebben aan beide zijden op dorpels of het lijkt zo op foto’s :scratch:
Affter market audio verder weinig opvallends. Ben benieuwd naar je bevindingen na bezichtiging.
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


05 jul 2023 20:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Marc Hamilton is een gepassioneerde vent, zal geen rommel verkopen. Zelf houd ik niet van die aftermarket spullen die je op de foto’s ziet, maar dat is persoonlijk en het kan er zo weer uit! Veel succes met de zoektocht!
_________________________________________
Wim


05 jul 2023 20:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Welkom hier (ik ook net nieuw :-))


05 jul 2023 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Welkom Niels, en succes met je zoektocht. Hou ons op de hoogte!
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 jul 2023 6:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Er zit een kentekenplaathouder op van Porsche Centrum Eindhoven. Wellicht kunnen je die iets over de historie vertellen. Vanaf de import in ieder geval...
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


06 jul 2023 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Ik kan geen link zien naar de cayman?

Wanneer de 996 turbo wel "mooi" is in jouw ogen maar buiten budget valt, zou je ook eens kunnen kijken naar de 996 C4S.
Volgens vele de 911 met de mooiste achterkant ooit.
_________________________________________
vroem vroem.......


06 jul 2023 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Luilak! >>> KLIK <<<
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 jul 2023 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Welkom, herkenbaar, ik had een GTI MK7 performance en bijna identiek aan jouw GTI qua kleur en looks, ook lichtelijk gekieteld maar stage 1 325pk. Nu sinds een paar maanden een Boxster 986 in bezit (de GTI vorig jaar op een kuch EV ingeruild).
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


06 jul 2023 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Met Marc kan je prima zakendoen, kocht er paar jaar geleden mijn BMW 235i cabrio. Inruil Mercedes A180 en.....mijn Boxster.
Hij heeft mooie spullen en is zelf ook een Porsche idolaat.

Dat er een module inzit die diverse waardes geeft toont volgens mij aan dat de vorige eigenaar iemand was die zuinig was op zijn spullen.
Lees...gas geven als de motorolie goed op temperatuur is.

Ik denk trouwens dat die instapschade links en rechts meer daarop lijkt maar een beschermsticker is die rimpelt.
Maar dat zie je gelijk bij de afspraak.
Succes met de proefrit en onderhandeling.


06 jul 2023 11:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Welkom!

Ik heb toevallig precies dezelfde aftermarket Kenwood radio in mijn 997 zitten (zat erin bij aankoop): is toch wel een prima ding hoor. Met Apple Carplay / de Android variant daarvan, DAB+ en zo nog wat interessante zaken. Ik vind hem er niet meer aftermarket uitzien dan PCCM+, al staat daar dan Porsche op en hier Kenwood, al helemaal omdat als je je splinternieuwe PCCM+ van 2000 piek niet meteen verbouwt en de USB ingang verlegt naar de achterkant (en daarmee de garantie te niet doet), je weer een zichtbare kabel in het interieur hebt en je telefoon ergens moet laten. Bij deze leg je het kabeltje naar het dashboard kastje en sluit je daar ook je telefoon aan. :wink:

Voor de foto's hebben ze wel de aller lelijkste display stand gekozen: dit is het instelscherm voor de gewone (niet DAB+) radio, met heel veel informatievelden. Daar hoef je normaal helemaal niet tegenaan te kijken.

Ik heb trouwens ook niet dat lichte kleurverschil tussen de facia van deze radio en de rest van de grijze delen in de middenconsole; het zou best kunnen dat dit op de foto's zo lijkt maar in werkelijkheid niet / minder zichtbaar is (of ik heb misschien een net andere productie batch te pakken).

Verder lijkt deze de Zunsport grille set links en rechts te hebben. Die kan er ook zo weer af (en kun je ook vervangen door een systeem dat je achter de spijlen in de bumper monteert in plaats van ervoor). Kun je ook van alles van vinden, maar beschermt wel de radiatoren die er achter zitten. Deze Cayman is dus wel van iemand geweest die ook over dat soort zaken heeft nagedacht.


06 jul 2023 12:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman S
Dordrecht
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Hoi Porsche liefhebbers,

Vandaag met alle drukte op de wegen naar Eindhoven gereden met mijn vrouw om de Porsche te bekijken. Hij was net terug van de poetser omdat er nogal wat krasjes op zaten en dat wordt bij uni zwart meteen een beetje doffig. Ook het interieur was gereinigd d.m.v. stoom en zag er heel netjes uit.

De instapschade bij de dorpels is de folie die niet mooi meer is. Ook de folie op de achterste wielkasten is niet netjes meer. Kleine cosmetische dingen welke nog aangepakt kunnen worden. De koplampen zijn ook licht aangetast maar niets ernstigs. Al met al een nette auto is goede technische staat. De auto is heel goed onderhouden en nooit op bespaard wat te zien is aan een stapel facturen. Ook de volledige historie is bekend, vanaf Duitsland tot nu. IMS lager is al eens vervangen compleet met koppelingsset en vliegwiel. Ook de draagarmen zijn al eens vervangen. De auto is voorzien van een Ohlins schroefset met Techart veren wat ook erg prettig rijd.

Al met al heel positief en ook met Marc op een deal uitgekomen. Morgen mag ik de auto al ophalen en zal ik mijn GTI inruilen en daar achter laten. Op naar een nieuw project!
_________________________________________
Current: Porsche Cayman S - 296PK
Ex: VW Golf 7 GTI Clubsport - 407PK


07 jul 2023 19:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Gefeliciteerd! Veel plezier met het aftellen ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


08 jul 2023 7:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Mooi, gefeliciteerd met de aanschaf en veel (veilige) kilometers genieten!


08 jul 2023 9:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Mooi! Gefeliciteerd! En vooral velige kms toegewenst


08 jul 2023 20:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Super! Gefeliciteerd en heel veel veilige en sportieve kilometers gewenst!!
_________________________________________
Wim


08 jul 2023 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Gefeliciteerd met je aankoop. Ga je vast veel plezier van hebben.


17 jul 2023 10:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman S 987.1 Mercedes Bens A250-Sport
Zuid Holland
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Gefeliciteerd Niels met de mooie Cayman.

Ik heb ook een Cayman 987.1 en ben zeer tevreden en heb hem nu 2 jaar in bezit.
Voor mij is het een zomer auto. Misschien kom ik je wel een keer tegen en kunnen we zwaaien naar elkaar.
Kom uit H'veld.

Groetjes en veel rij plezier


17 jul 2023 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Voorstellen: Niels
Gefeliciteerd!
_________________________________________
vroem vroem.......


19 jul 2023 15:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.