Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:38



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Storing Cayenne S 2008 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Storing Cayenne S 2008
Ik heb heb storing gehad op mijn Cayenne S
Het begon met diverse fout meldingen in mijn Dahboard Al eerste storing ABS toen herkende hij mijn sleutel niet, storing motor (geel). Toen kwam bij een start Warning Brake Proportioning. Toen deed niets het meer. Stond vast in P stand, stuur op slot geen reactie meer om te starten. Kortom hij stond vast en niets meer in beweging te krijgen. Na zoeken op internet kwam ik bij een Amerikaan die zelfde meldingen had. Blijkt dat er water lekkage was geweest waardoor onder vloerbedekking van bestuurdersstoel ongeveer 4 cm water stond. Hier loopt een kabelboom door. In deze kabelboom zitten een aantal draden gewoon met tapetje aan elkaar. En ook door geroest. Dit blijken de draden te zijn van het bussysteem. Hierdoor komen al die storingen en op gegeven ogenblik zegt het systeem dat auto niet meer mag rijden. Logisch als he klopt dat je geen remmen meer hebt. Blijkt dat het een kwaal is (fabrieksfout) omdat bij mij dezelfde. Draden ook doorgerot zijn. Na dit gemaakt te hebben en accu ca 15 los is geweest blijkt hij tot mijn verrassing gewoon te starten zonder ook maar een melding. Hij rijd veel beter en loopt als een zonnetje. Kortom storing verholpen. Ik ben meet en regeltechnicus. Voor mij zijn draadbomen geen geheim. Wel typisch dat storing veel meer voorkomt en oplossing ook aangedragen word. Voor diegene die meer info willen mail mij. alvantoledo@ziggo.nl

Enige wat nu nog wel brand is uitroepteken in km teller. Maar dat was al lang. Krijg ik niet gewist. Oplossing ??


18 jul 2023 16:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Storing Cayenne S 2008
Graag eerst jezelf voorstellen, en daarna op de juiste plek je vraag stellen.

@MOD volgens mij is dit niet de juiste plek voor deze vraag.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


18 jul 2023 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Storing Cayenne S 2008
Poly heeft gelijk, maar ToA komt wel met een probleem mét oplossing in z'n eerste post. Dat is ook wel eens anders.
Dus welkom hier!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 jul 2023 17:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Storing Cayenne S 2008
Ik ben Ard v Toledo. 64 jaar. Gepensioneerd maar 30 jaar directeur geweest bij Spie. De grootste technisch dienstverlener van Nederland. Ik heb een cayenne S gekocht uit 2008. Doel is om hem als jongtimer in mijn bv op te nemen. Ik doe nog wat voor Spie. Dez dag per week mijn netwerk in stand houden. Op dit ogenblik alleen verduurzaam projecten. Daar staat mijn benzine slurpende V8 tegenover. Verder heb ik mijn geimporteerde Cayenne met 110000 op de teller helemaal in originele staat opgeknapt. Door de import is kenteken van 2021. Maar hij ziet er helemaal gaaf uit. Iedereen denkt dat hij nieuw is. Ik moet zeggen na 15 dikke Audi’s , BMW’s en zijsprong naar Tesla. Vind ik deze Porsche super. Mijn boot van 2,5 ton trekt hij met alle gemak. Dit is mijn voorstel rondje zo.


18 jul 2023 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Storing Cayenne S 2008
Welkom Ard, leuk dat je zoveel plezier hebt van je Cayenne. Ook al zijn er ook wat issues mee.
_________________________________________
Mvg,

René


18 jul 2023 18:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Storing Cayenne S 2008
Hij had 1,5 jaar stil gestaan. Eerst laten carbon cleanen. Dat was al top. Hij liep direct veel beter en mooie sound. Daarna versnellingsbak laten cleanen en alle olie van motor, difrancieels en alle verdere olie. Daarna bougies incl bobine vervangen. Lichtfilters vervangen. Nu alleen nog radiateur vervangen van automatiche bak. Hij lekt klein beetje olie. O ja ook nog een leerbehandeling aan interieur laten doen. Hij is nu werkelijk super gaaf. Rijdt echt heerlijk relaxed. Was jammer van die electrische storing. Dat gaf even een raar gevoel. Maar dat is opgelost nu. Was al bang dat Porsche Rotterdam mij een poot uit ging draaien. Ze wilden me overigens ook niet helpen. Moest eerst lid worden van Porsche assistance. Dat vond ik ongepast. Je word tenslotte toch klant dan. Nu gaat hij voor APKnaar Oudorp daar zit een garage die zich porsche expert noemt. Ik moet zeggen mijn indruk daar is goed. Echter momenteel op vakantie.


18 jul 2023 19:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.