Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 7:52



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Boxster voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Boxster voorstellen
Een week of drie geleden heb ik een 986 Boxster uit 1997 gekocht. Het is vooral een project auto en deze is dus vooralsnog niet in perfecte staat. De auto heeft de afgelopen 10 jaar nauwelijks gereden en dat is enerzijds positief te merken aan het interieur, maar anderszijds natuurlijk niet perfect voor het mechanische deel. Langzaam ga ik de dingen aanpakken hier in het Twentse land.

De eerste actie was het verwijderen van de spoorverbreders. Deze zal ik ook hier te koop zetten. Daarna de gasveren van de motorkap vervangen zodat die niet zomaar naar beneden komt ;-) Volgende twee acties zijn het verversen van de remvloeistof en het verhelpen van een soort gillend geluid van de motor. Klinkt alsof een van de accesoires een lagertje stuk heeft, moet even kijken welke het is.

Als de auto in de basis weer goed is en lekker rijdt komt er een motorswap voor een beetje meer pit. Hierbij zijn de Audi V8 en de 3.4L Porsche blokken in mijn vizier.


24 aug 2023 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Boxster voorstellen
Welkom, mede-Twentenaar!

Als je een Audi V8 overweegt voor een motorswap, kijk dan ook eens naar een Audi 2.7 bi-turbo (van de S4 B5). Is compacter en biedt veel meer potentieel voor als je verder wilt tunen.


30 aug 2023 15:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster voorstellen
Welkom :drive:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


30 aug 2023 17:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster voorstellen
Bedankt voor het welkom!

Ondetussen het groot onderhoud gedaan en de motor klinkt weer wat gezonder (korte riem opgezet zodat de AC pomp niet meer in de lus zit). En het was goed om te zien dat de olie schoon was en de bougies er ook goed uit zien. Het oliefilter zal ik nog even in detail controleren op evt. metaal, maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Grootste korte termijn dat de auto nog heeft is een behoorlijk sterke benzine damp. Dit is heel sterk bij koude start en de auto rijdt dan werkelijk waardeloos. Vergelijk het met een jaren 80 rally auto. Eenmaal warm draait de boel veel beter. Vrijdagavond de auto getankt met 98 om eens te kijken of dat een verschil maakt met warme motor, maar zaterdag ochtend hing er een sterk benzine lucht om de auto (zonder dat deze draaide). Misschien zijn het twee verschillende problemen, maar ik zal eerst even het brandstof systeem nalopen. Daarna verwacht ik nog een sensor probleem.


10 sep 2023 21:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.