Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 10:55



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Aangenaam! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Aangenaam!
Hi mede-Porsche-liefhebbers!

Graag stel ik me even aan jullie voor nadat ik al jaren in de luwte meelees op dit forum. Dus bij dezen; aangenaam, ik ben Maarten, 33 jaar en woonachtig in de omgeving van Leiden. Samenwonend met schat van een vriendin en onze kat.

Het was liefde op het eerste gezicht toen ik op mijn 11e voor het eerst in aanraking kwam met het prachtige merk Porsche. Samen met een autogek klasgenootje heb ik in groep 7 mijn spreekbeurt gehouden over Porsche. Zoals het twee echte auto-geeks betaamd was de spreekbeurt veel te lang, veel te technisch en viel de rest van de klas in slaap. Wel een prachtig cijfer gekregen van de juffrouw (waarschijnlijk omdat de rest van de klas weg was gedommeld door het ellenlange verhaal), dus ook wij waren blij.

Het graven in de geschiedenis van het merk, de doorontwikkeling van een van de meest iconische auto's aller tijden, de transformatie van het bedrijf onder leiding van Wendeling Wiedeking - ik vond het allemaal maar wat mooi. Vanaf dat moment wist ik; 'later als ik groot ben' wil ik Porsche rijden.

Ik heb geen sterke voorkeur voor een bepaald model, ik vind eigenlijk alle modellen zijn charmes hebben. Van de oude luchtgekoelde 911'en, klassiekers als de 356 of 550 Spyder, via de transaxles, Boxsters tot zelfs de Panamera's, Cayennes en Macan's. Elk model heeft zijn eigen verhaal en in elk model zit wel iets dat me aanspreekt.

Mijn eerste (mee)rijervaring in een Porsche was als onderdeel van de voorbereiding op de spreekbeurt in de 928 (5.0 liter V8). Want ja, hoe kun je een spreekbeurt houden over Porsche als je nog nooit hebt meegereden in een Porsche? Wat een gecontroleerd geweld, ik kan het gevoel van die kick-down nog zo terughalen als ik er aan terugdenk. Later heb ik zelf mogen sturen in een 911 4s (997.2) en een aantal Boxsters (2.5 en 2.7's). Toen wist ik nog meer zeker: ik ben een Porsche-rijder in hart en nieren.

Nu is het moment aangebroken dat een eigen P binnen bereik komt. De zoektocht is langzaam opgestart om te oriënteren voor een late 986 of vroege 987. Ik heb geen haast en wil vooral een fijne auto kopen waar we veel plezier van gaan hebben - zonder lijken in de kast die na aankoop tevoorschijn komen. De eerste AKK heb ik vanochtend laten uitvoeren en het is maar goed dat ik dat heb gedaan. In die auto mocht zo nog 10/12k om hem weer netjes te maken. Dat terwijl de auto er keurig uitzag met goed kilometerstand. Het advies voor de AKK komt mede door jullie oproep omdat nou alsjeblieft gewoon te doen. Liever een keer te veel 300 euro uitgeven, dan een keer te weinig.

Lang verhaal kort; dank voor jullie enthousiaste verhalen en tips op het forum. Ik hoop binnenkort bij de club te horen met mijn eerste eigen Porsche.


07 sep 2023 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Aangenaam!
Mooi verhaal! Heel veel succes met de zoektocht. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


07 sep 2023 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Aangenaam!
Klinkt goed, en de meest waardevolle les van dit forum heeft zich alvast uitbetaald! :thumleft:

Ik hoop dat je snel een exemplaar vindt dat wel de AKK kan doorstaan. Succes met je zoektocht!


07 sep 2023 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aangenaam!
Welkom! Je hebt de nodige jaren genomen om je in te lezen :) Succes met de zoektocht!


07 sep 2023 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Aangenaam!
Veel plezier en succes met de zoektocht.


07 sep 2023 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Aangenaam!
Mooi verhaal. Overweeg ook een cilinderwandinspectie bij je AKK uit te laten voeren.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


08 sep 2023 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Aangenaam!
hartelijk welkom en dank voor je leuke introductie!

Succes met de zoektocht naar wat in mijn gekleurde blik de beste cabrio ter wereld is!

Helaas is het aanbod beperkt en de prijzen behoorlijk hoog....


08 sep 2023 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Aangenaam!
Welkom, en succes met de zoektocht! :drive:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


08 sep 2023 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Aangenaam!
Leuk, welkom, en wat goed dat je AKK hebt laten doen. Als je laat weten wat je zoekt en wat je budget bij benadering is kunnen we meekijken. Hier komen regelmatig nette exemplaren voorbij die helemaal bij zijn qua onderhoud.


09 sep 2023 15:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.