Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:27



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
997 Carrera S (2007)
Haarlem
Bericht Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Even voorstellen: mijn naam is Bart en ik woon in Haarlem. Vorige week heb ik mijn eerste 911 gekocht en ik heb hem afgelopen zaterdag mogen ophalen! Dit is een mijlpaal voor mij, ik droom al 20 jaar van het rijden in een 911, en nu staat er één voor de deur die ik kan pakken wanneer ik wil. Het betreft een ( op het forum bekende) 997 Carrera S uit 2007 in prachtig Macademia Metallic.

Al een behoorlijke tijd (inmiddels langer dan een jaar) aan het kijken naar een 911, in eerste instantie naar een 996 Carrera 4S vanwege de looks en het feit dat dit de nieuwe 911 was in de tijd dat ik van auto's ben gaan houden. De uitstraling van de 996 C4S vind ik fantastisch. Ergens in 2003/2004 met mijn toenmalige schoonvader mee kunnen rijden in zijn toen moderne 996, dat was mijn eerste Porsche ervaring en vanaf dat moment ben ik een Porsche liefhebber. Een tijd geleden in de 997 C4S van een vriend gereden en ik was vooral onder de indruk van het interieur, daarover had ik veel twijfel met de 996. Omdat wij vaak lange reizen maken is de kwaliteit van het interieur belangrijk, daarnaast het feit dat de 997 in veel opzichten een modernere auto is dan de 996 bepaald dat het een 997 zou moeten worden.

Ik had een aantal eisen: handgeschakeld, sportuitlaat, leder pakket. De 997 kwam te koop bij Triple & Crown, ik ben daar gaan kijken verliefd geworden op de uitstraling van het model in deze kleur. Een stuk proefgereden met de auto, en genoten! Alle opties waar ik naar zocht zitten erop, de wielen zijn in prachtige staat en het interieur is super netjes. Wanneer het PCCM+ systeem leverbaar is, wordt die ingebouwd om de bruikbaarheid van de auto te vergroten.

Ik ben al een tijdje aan het mee lezen op het forum. Hier heb ik iets van de historie van de auto kunnen teruglezen, dat geeft mij veel vertrouwen in deze auto.

Deze Porsche is niet mij eerste, tussen 2003 en 2007 heb ik een 944 uit 1985 gehad. Ik denk vaak met veel plezier terug aan die tijd en als ik met deze 997 net zo blij ga worden als met de 944 toen, dan heb ik een goede aanschaf gedaan!

Foto van de auto geleend van Dutch997S omdat ik foutmeldingen krijg bij het uploaden van de nieuwe foto's.

Afbeelding


30 okt 2023 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Mooie auto Bart, veel plezier met deze beauty :cheers: :drive:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


30 okt 2023 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Mooi hoor Bart, geniet ervan! Handgeschakelde 997 Carera S is the way to go! :wink:


30 okt 2023 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Veel plezier met je, hier bekende, 997 Bart!

Vraagje uit interesse: had je 'm nog niet te koop zien staan op het forum, voordat hij via T&C werd aangeboden, of was de tijd nog niet rijp?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


30 okt 2023 14:13
Profiel
PorscheForum Rookie
997 Carrera S (2007)
Haarlem
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Bedankt! Hele goede vraag! Achteraf gezien heb ik hem hier wel gezien, maar op het moment dat ik hem bij T&C zag staan en we zijn gaan kijken heb ik de koppeling met het forum niet gemaakt. Daarnaast was de tijd eerder in het jaar inderdaad nog niet rijp voor de aanschaf.


30 okt 2023 14:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
BartV123 schreef:
Deze Porsche is niet mij eerste, tussen 2003 en 2007 heb ik een 944 uit 1985 gehad. Ik denk vaak met veel plezier terug aan die tijd en als ik met deze 997 net zo blij ga worden als met de 944 toen, dan heb ik een goede aanschaf gedaan!


Het is natuurlijk heel iets anders dan een transaxle ... maar van de kleur alleen al wordt je al bij :wink:


30 okt 2023 14:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
997 Carrera S (2007)
Haarlem
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
erwin996 schreef:
Mooie auto Bart, veel plezier met deze beauty :cheers: :drive:

Bedankt Erwin!

Stiruam schreef:
Mooi hoor Bart, geniet ervan! Handgeschakelde 997 Carera S is the way to go! :wink:

:thumleft:

Olaf schreef:
BartV123 schreef:
Deze Porsche is niet mij eerste, tussen 2003 en 2007 heb ik een 944 uit 1985 gehad. Ik denk vaak met veel plezier terug aan die tijd en als ik met deze 997 net zo blij ga worden als met de 944 toen, dan heb ik een goede aanschaf gedaan!


Het is natuurlijk heel iets anders dan een transaxle ... maar van de kleur alleen al wordt je al bij :wink:

Inderdaad!


30 okt 2023 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Gefeliciteerd! Het PCCM+ systeem is naar mijn weten al een tijdje leverbaar.


30 okt 2023 14:50
Profiel
PorscheForum Rookie
997 Carrera S (2007)
Haarlem
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
disciple schreef:
Gefeliciteerd! Het PCCM+ systeem is naar mijn weten al een tijdje leverbaar.


Bedankt! Hij is wel uitgebracht voor de 997 maar er zouden wat levering issues zijn. Ik zie dat het systeem inmiddels wel weer te bestellen is op de Porsche webshop dus dat lijkt goed nieuws!


30 okt 2023 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Alpo meldt ook ze momenteel uit voorraad te kunnen leveren.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


01 nov 2023 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Gefeliciteerd en veel rijgenot :ba:


01 nov 2023 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Welke toegenomen praktische bruikbaarheid verwacht je van de PCCM+, Bart?

Mijn "probleem" met de PCCM+ is dat die geen draadloze carplay / android auto heeft en dat de USB aansluiting voor je telefoon voorop de unit en dus vol in het zicht zit. Daarmee heb je meteen weer een draad in je interieur en moet je je telefoon ook weer ergens laten. Dat vind ik er juist erg aftermarket uitzien. Ik heb een Kenwood aftermarket radio (met een frame in precies dezelfde kleur als de rest van de middenconsole) voor grofweg 1/10e van wat destijds een PCCM+ kostte en die heeft diezelfde aansluiting aan de achterkant, van waar er een kabeltje naar mijn dashboard kastje loopt. Zie je dus niks van en werkt fantastisch met carplay, prima geluid, etc.

Staat tegenover dat ik de (individuele) instellingen die je via de PCM unit kunt bedienen niet meer kan bedienen en dat ik geen navi / telefoon info meer kan zien in de middelste klok van de tellerbak (MAAR, anders dan veel mensen denken: je hoeft daar geen drie liggende streepjes te hebben staan, dat kun je simpel uitzetten via hetzelfde menu in je tellerbak als waar je de chrono, de klok, de taal, etc. mee instelt). Vind ik allebei geen probleem.

Lang verhaal kort: misschien heb je dat al lang gedaan, maar zet anders even op een rijtje wat je belangrijk vindt en wat dat je waard is. Ik ben in ieder geval ook dik tevreden met mijn Kenwood unit, die voor een fractie van de prijs beter aansluit bij wat ik het belangrijkste vind.


01 nov 2023 11:47
Profiel
PorscheForum Rookie
997 Carrera S (2007)
Haarlem
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Spastblast schreef:
Alpo meldt ook ze momenteel uit voorraad te kunnen leveren.

Dat is goed nieuws!

Spastblast schreef:
Alpo meldt ook ze momenteel uit voorraad te kunnen leveren.

Bedankt! De eerste kilometers zitten erop, niet de beste weersomstandigheden gehad maar de eerste indrukken zijn fantastisch!

Stiruam schreef:
Welke toegenomen praktische bruikbaarheid verwacht je van de PCCM+, Bart?

Mijn "probleem" met de PCCM+ is dat die geen draadloze carplay / android auto heeft en dat de USB aansluiting voor je telefoon voorop de unit en dus vol in het zicht zit. Daarmee heb je meteen weer een draad in je interieur en moet je je telefoon ook weer ergens laten. Dat vind ik er juist erg aftermarket uitzien. Ik heb een Kenwood aftermarket radio (met een frame in precies dezelfde kleur als de rest van de middenconsole) voor grofweg 1/10e van wat destijds een PCCM+ kostte en die heeft diezelfde aansluiting aan de achterkant, van waar er een kabeltje naar mijn dashboard kastje loopt. Zie je dus niks van en werkt fantastisch met carplay, prima geluid, etc.

Staat tegenover dat ik de (individuele) instellingen die je via de PCM unit kunt bedienen niet meer kan bedienen en dat ik geen navi / telefoon info meer kan zien in de middelste klok van de tellerbak (MAAR, anders dan veel mensen denken: je hoeft daar geen drie liggende streepjes te hebben staan, dat kun je simpel uitzetten via hetzelfde menu in je tellerbak als waar je de chrono, de klok, de taal, etc. mee instelt). Vind ik allebei geen probleem.

Lang verhaal kort: misschien heb je dat al lang gedaan, maar zet anders even op een rijtje wat je belangrijk vindt en wat dat je waard is. Ik ben in ieder geval ook dik tevreden met mijn Kenwood unit, die voor een fractie van de prijs beter aansluit bij wat ik het belangrijkste vind.

Apple Carplay voor de navigatie is voor mij het belangrijkste. Dit is uiteraard ook leverbaar in andere systemen (met bijbehorende kostentechnische voordelen..). Voor mij zijn de fit en look van de originele Porsche apparatuur plus de integratie met de systemen van de auto de doorslaggevende factoren.


02 nov 2023 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Als je geen draad in je interieur wil, dan kun je evt. op rennlist lezen hoe je de unit een beetje kunt aanpassen zodat de voorste USB poort met de USB aansluiting achterop gewisseld wordt. Zo kan je toch 'onzichtbaar' Carplay aansluiten of er zo'n wireless carplay ontvanger aan hangen. Enige nadeel is dat je wat moet gaan zitten hobbyen om dit voor elkaar te krijgen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


02 nov 2023 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Citaat:
Apple Carplay voor de navigatie is voor mij het belangrijkste. Dit is uiteraard ook leverbaar in andere systemen (met bijbehorende kostentechnische voordelen..). Voor mij zijn de fit en look van de originele Porsche apparatuur plus de integratie met de systemen van de auto de doorslaggevende factoren.


Heb zelf ook deze afwegingen gehad vorig jaar. Het P-systeem erin of een alternatief.
Wat Stiruam schrijft is/werd exact mijn gedachte. De hoofdprijs betalen en dan een draad aan de voorkant of eraan gaan rommelen zodat de aansluiting aan de achterkant zit (Spastblast). De draad heb je altijd nodig (ook voor navigatie) en is niet van deze tijd (vind ik). Keuzes.

Voor mij was het ook met name voor navigatie. Dit jaar een stuk Europa gedaan met een telefoonhouder aan het raam maar de houder liet soms los (was toen 40+ graden).
De telefoon in de bekerhouder gezet en de hele week zo doorgereden. Voor die paar keer navigeren werkt dat (voor mij) perfect en na alle overwegingen laat ik de originele unit (navi cd 2004 :mrgreen: ) gewoon zitten.

Mooie auto!


02 nov 2023 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
meganiek schreef:
Citaat:
...of eraan gaan rommelen zodat de aansluiting aan de achterkant zit (Spastblast). De draad heb je altijd nodig (ook voor navigatie) en is niet van deze tijd (vind ik). Keuzes.



Wat bedoel je hiermee? Je kan toch ook een wireless carplay ontvanger aan de achterkant monteren? Ben je van alle draden af. Eens dat het 'rommelen' is, maar dan heb je uiteindelijk wel wat je anno 2023 verwacht; wireless carplay.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


02 nov 2023 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
^ Ik denk dat Meganiek bedoeld wat sommige Rennlist users gedaan hebben: de USB aansluiting van de voorkant verleggen naar de achterkant.

Afbeelding

Dat is zeker als je de "Rennlist voorgefabriceerde kabel" bestelt niet zo moeilijk, maar het zou me tegenstaan om een nieuwe unit van dit bedrag te moeten openen en zo ook zeker te weten dat je geen garantie meer hebt.

Een wireless Carplay ontvanger is wel een interessante toevoeging natuurlijk. Zal ik ook eens naar kijken als aanvulling op de huidige bedrade connectie.


02 nov 2023 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Spastblast schreef:
meganiek schreef:
Citaat:
...of eraan gaan rommelen zodat de aansluiting aan de achterkant zit (Spastblast). De draad heb je altijd nodig (ook voor navigatie) en is niet van deze tijd (vind ik). Keuzes.



Wat bedoel je hiermee? Je kan toch ook een wireless carplay ontvanger aan de achterkant monteren? Ben je van alle draden af. Eens dat het 'rommelen' is, maar dan heb je uiteindelijk wel wat je anno 2023 verwacht; wireless carplay.

Een verschil in verwachting.

Ik verwacht voor bijna 2k (met inbouw) voor een 'autoradio' gewoon een perfect product en ik pas dan als ik daar dergelijke aanpassingen of concessies aan moet doen. Zeker als een prima alternatief 50/60% goedkoper is en geen aanpassing nodig heeft (wel een concessie want enkele functies werken dan niet en geen P logo, begreep ik).

Na alle overwegingen en bijna aanschaf ben ik degene die zijn telefoon in de bekerhouder klemt voor die ene keer dat ik navigeer :mrgreen:
Uiteindelijk beslist iedereen zelf over een product en zijn/haar uitgaven en dat is maar goed ook.

Rij zelf in de andere auto ook met een carplay ontvanger. Deze werkt overall gezien prima maar heel soms wel een moment uitval. Dit kan aan de ontvanger liggen want er zijn aardig wat verschillende te koop.


02 nov 2023 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Stiruam schreef:
^ Ik denk dat Meganiek bedoeld wat sommige Rennlist users gedaan hebben: de USB aansluiting van de voorkant verleggen naar de achterkant.



Ja, dat was me bekend. Heb zelf dat idee geopperd in die thread (https://rennlist.com/forums/997-forum/1 ... st18590454).
Ik dacht echter dat hij bedoelde dat je alsnog een kabel-aansluiting nodig zou hebben en ik misschien iets over het hoofd zag.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


02 nov 2023 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 997 S
Zwolle
Bericht Re: Voorstellen - mijn eerste 911 (997.1 Carrera S)
Hey Bart,

We hadden elkaar natuurlijk al lang gesproken via de mail, maar nu ik nog even via hier; Heel veel plezier met m'n "oude" Porsche! Wij hebben er ontzettend veel lol en plezier mee gehad, dus hopelijk brengt de auto jou hetzelfde :-)
_________________________________________
It's about as fast as you can go without having to eat airline food
Porsche 997 S - Kawasaki zx7r


12 jan 2024 13:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.